شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : ضعف روابط عمومي پاشنه آشيل استانداري خوزستان است
چهارشنبه، 23 مهر 1399 - 23:22 کد خبر:44958
اگر قرار است مُستند سازي و تصوير سازي مناسبي از عملكرد و اقدامات استانداري خوزستان صورت گيرد خانه تكاني رويكردي در روابط عمومي و تيم رسانه اي استانداري خوزستان امري لازم و ضروري است.



شبكه اطلاع رساني روابط‌عمومي ايران (شارا)-|| حوزه بازرسي وزارت كشور در گزارشي، نتيجه ارزيابي عمل كرد استانداري هاي كشور در شاخص‌هاي اختصاصي و عمومي را اعلام كرد.


بر اساس اين گزارش رسمي، استانداري خوزستان با كسب ۱۵۳۷ امتياز در سال ۹۸ در بين استان هاي كشور، "رتبه آخر" را كسب كرد؛ اين رتبه درحالي است كه استان خوزستان همواره در سال هاي گذشته بيش ترين اعتبارات را در بودجه سالانه به خود اختصاص داده است.


غلامرضا شريعتي از خرداد سال ۹۵ سُكانداري استانداري را بر عهده گرفته و در اين مدت به دليل عدم شايسته‌سالاري در انتصابات، وضعيت مُبهم اعتبارات پروژه‌ها، آشفتگي مديريتي، اظهارات جنجال برانگيز و حواشي مختلف مورد نقد شخصيت‌ها و جريان‌هاي مختلف كشور به ويژه استان خوزستان قرار داشته است.


پاشنه آشيل استانداري را بايد در عدم ارتباط سازنده و تعامل مثبت دستگاه استانداري با اهالي رسانه و خبرگزاري ها جست و جو كرد. علت ضعف مُفرط استانداري نه در معاونت ها و نه در دستگاه ها بلكه بايد در زير گوش استانداري جُست! بي شك بخشي از اين ارزش يابي ماحصل مستندسازي تيم حوزه مديريت و روابط عمومي استانداري خوزستان است.


روابط عمومي به جاي ارتباط سازنده براي انعكاس بهتر و شفاف وضعيت خوزستان و تلاش هاي صورت گرفته با ايجاد تقابل با رسانه ها به ويژه رسانه هاي انقلابي فرصت بازنمايي تلاش هاي صورت گرفته را از استانداري سلب كرده است.


بسياري از خبرگزاري هاي رسمي كشور در استان هيچ ارتباط سازنده و موثري با استانداري ندارند و اين ضعف بزرگي براي استانداري است كه اثرات اين خطاي استراتژيك روابط‌عمومي در اين گونه گزارش ها مشهود و مُبرهن است.


امروز روابط عمومي استانداري خوزستان بيش از آن كه بتواند با خبرگزاري ها و مطبوعات موثر و رسمي استان تعامل كند يا به افرادي كه شعاع اثرگزاري آنها نهايت در گروه هاي واتس آپي است بَسنده كرده و يا دست به دامان برخي رسانه هاي پايتخت نشين شده است.


اين انتظار همچنان باپرجاست كه ماحصل ديدار و جلسات مكرر جناب استاندار با مطبوعات گلچين شده تهراني چه بود؟ چه آورده ي براي خوزستان داشت؟


اگر قرار است مُستند سازي و تصوير سازي مناسبي از عملكرد و اقدامات استانداري خوزستان صورت گيرد خانه تكاني رويكردي در روابط عمومي و تيم رسانه اي استانداري خوزستان امري لازم و ضروري است.


رسانه هاي دل سوز استان نقشي مهم در افكار عمومي كشور دارند و مناسب است لذا شايسته است كه به جاي تقابل با نقدها و دل سوزي ها و به قوه قهريه متوسل شدن، دستِ ياري رسانه ها را رد نكند و با پذيرش نقدهاي سازنده، موتور پيش رفت و توسعه ي استان را روشن نگه دارد.


لازم است روابط عمومي تمركز خود را از مسايل غير رسانه اي برداشته و با ارتباط سازنده با رسانه هاي دل سوز تا دير نشده استان را از قَعر رتبه به رتبه هاي مناسب تر سوق دهد.

 

منبع: تابناك خوزستان