شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : رئيس روابط عمومي مناطق نفت خيز جنوب: روابط عمومي صنعت نفت بايد رنگ و بوي تكنيكال داشته باشد
یکشنبه، 20 مهر 1399 - 11:02 کد خبر:44899
ما به عنوان روابط عمومي يك شركت صنعتي با روابط عمومي هاي ديگر سازمانها متفاوت هستيم. روابط عمومي صنعت نفت بايد رنگ و بوي تكنيكال داشته باشد چون سازمان ما، يك سازمان فني و صنعتي است.



شبكه اطلاع رساني روابط‌عمومي ايران (شارا)-|| رئيس روابط عمومي مناطق نفت خيز جنوب از روابط‌عمومي شركت بهره برداري نفت و گاز گچساران بازديد كرد.


به گزارش شارا به نقل از روابط عمومي نفت گچساران، شهرام وردك ضمن ابراز خرسندي از حضور در جمع همكاران اين شركت گفت: گچساران شهري مهم است و كار در نفت و گاز با حجم گسترده فعاليت در چهار استان كهگيلويه و بويراحمد ، خوزستان، فارس و بوشهر سختي‌ها و ظرافت خودش را به همراه دارد و خوشحالم كه شما در انجام وظايف محوله در روابط عمومي با درايت و دانش، اين مسئوليت ها را به نحو احسن انجام مي دهيد.

وي با تاكيد بر كارايي موثر روابط عمومي بيان داشت: با توجه به پيچيدگي جوامع امروزي مي بايست از تمام ظرفيت‌هاي سازماني، امكانات و شرايط لازم بهره برد و توليدات را به عنوان يكي از ضرورت هاي جامعه اطلاعاتي و نقش موثر آن در اهداف سازمان، به سمت توليدات ديجيتال معطوف به اينفوگرافي و موشن گرافي سوق داد و در اين مسير بايد براي تقويت در اين زمينه تلاش كرد.

رئيس روابط عمومي مناطق نفت خيز جنوب افزود: ما به عنوان روابط عمومي يك شركت صنعتي با روابط عمومي هاي ديگر سازمانها متفاوت هستيم. روابط عمومي صنعت نفت بايد رنگ و بوي تكنيكال داشته باشد چون سازمان ما، يك سازمان فني و صنعتي است.

وردك در ادامه گفت: با پيش بيني هايي كه توسط اهل فن و تخصص انجام گرفته در آينده اي نه چندان دور، نفت ارزش خود را از دست خواهد داد بنابراين ما بايد به سمتي برويم كه جوامع پيراموني را آگاه كنيم كه اعتياد و وابستگي به نفت را به مرور زمان قطع كنند و در اين راه بايد دريچه نگاه و چارچوب فكري مان را از پارادايم هاي وابستگي به پارادايم استقلال تغيير دهيم و با استفاده از استارت آپ ها براي ارائه خدمات و آينده فرزندانمان ، مسير جديدي را باز كنيم.

رئيس روابط عمومي مناطق نفت خيز جنوب يادآور شد: دنيا در حال تغيير است چه بخواهيم چه نخواهيم اين اتفاق خواهد افتاد و ما هم بايد كم كم با تغييرات رو به رشد دنيا ، خودمان را تغيير بدهيم در غير اين صورت دنيا راه خودش را مي‌رود و آنكه دچار آسيب ، ضرر و زيان مي‌شود ما خواهيم بود ، بنابراين از هم اكنون فرزندان كاركنان را بايد با تحولات جديد از طريق آموزش در اين حوزه آشنا كرده و نسلي كارآفرين و خلاق را بدون وابستگي به نفت تربيت كنيم.

سپس علي جعفري ديزگاني گزارشي از اقدامات و تلاش هاي روابط عمومي نفت و گاز گچساران را به صورت اجمالي ارائه نمود و گفت: عمده فعاليت هاي اين اداره سياستگذاري، برنامه ريزي و كاربرد شيوه هاي مناسب براي انعكاس اهداف ، سياست ها و برنامه ها و مواضع نفت و گاز به مخاطبان ،رسانه ها و جامعه است كه با تعامل و ايجاد ارتباط مطلوب با مطبوعات ، ديدار با مخاطبان درون سازماني و برون سازماني انجام مي گيرد، كه با تلاش و نوع ارتباط از جنس تعامل توانستيم بسياري از مشكلات را مرتفع كنيم.

سرپرست روابط عمومي نفت و گاز گچساران در ادامه افزود: همواره سعي ما بر اين بوده چه در زمان كرونا و چه قبل از آن بنا بر وظيفه ذاتي در مراسمات و مناسبت هاي مذهبي ، ملي ، همايش ، از طرق مختلف با تبليغات محيطي ، ارتباطات الكترونيك ، پيام كوتاه ، تهيه اسناد تصويري از فعاليتهاي شركت وبا حضور در جلسات درون سازماني، برون سازماني به منظور آگاهي از سياست ها ، خط مشي ها و برنامه ها در جريان روند فعاليت ها قرار بگيريم ، تا بتوانيم وظيفه ذاتي خود را به نحو احسن انجام دهيم.

جعفري ديزگاني خاطر نشان كرد: تنگناها و چالش هايي زيادي به خاطر حجم كار و وسعت فعاليت در چهار استان داريم كه گاهاً فشارهاي روحي و رواني زيادي را براي همكاران به وجود مي آورد ولي ما با استفاده از تمام ظرفيتها و امكانات موجود براي توليد پايدار و صيانت از تاسيسات ، همانند جهادگران خط مقدم بصورت خستگي ناپذير انجام وظيفه مي نماييم و انتظارمان از مديريت ارشد روابط عمومي مناطق نفتخيز جنوب همكاري لازم و مرتفع كردن مشكلات براي يك خروجي كاملا مطلوب و اثربخش در آينده اي نزديك است.

در پايان اين بازديد و ديدار ،كاركنان اداره روابط عمومي در بخش هاي مختلف نقطه نظرات و فعاليت‌هاي خود را به صورت كوتاه به سمع و نظر رئيس روابط عمومي مناطق نفتخيز جنوب رساندند و خواستار همكاري و تعامل بيشتر، في مابين روابط عمومي ستاد و شركت هاي تابعه شدند.