شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : «خبرنويسي به زبان ساده» براي مديران و رابطان كانون‌هاي مساجد شهرستان گرمه
جمعه، 28 شهریور 1399 - 17:57 کد خبر:44580
كارگاه آموزشي روابط عمومي با موضوع «خبرنويسي به زبان ساده» براي نخستين بار ويژه مديران و رابطان كانونهاي مساجد شهرستان گرمه برگزار شد و نكات خبرنويسي و اطلاع رساني و نحوه ثبت خبر در سامانه بچه هاي مسجد به مديران و رابطان كانوني آموزش داده شد.

شبكه اطلاع رساني روابط‌عمومي ايران (شارا)-|| كارگاه آموزشي روابط‌عمومي با موضوع «خبرنويسي به زبان ساده» براي نخستين بار ويژه مديران و رابطان كانون‌هاي مساجد شهرستان گرمه برگزار شد.

به گزارش خبرگزاري شبستان از بجنورد؛ كارگاه آموزشي روابط عمومي با موضوع «خبرنويسي به زبان ساده» براي نخستين بار ويژه مديران و رابطان كانونهاي مساجد شهرستان گرمه برگزار شد و نكات خبرنويسي و اطلاع رساني و نحوه ثبت خبر در سامانه بچه هاي مسجد به مديران و رابطان كانوني آموزش داده شد.

«محدثه نيري» كارشناس روابط عمومي و رسانه ستاد فهماي خراسان شمالي در اين نشست آموزشي، ضمن تعريف خبر و اهميت موضوع اطلاع رساني گفت: تعاريف بسياري از خبر عنوان شده اما در زباني ساده مي توان گفت خبر، مردم است؛ يعني همه مردم را شامل ميشود و بايد با زباني همه شمول تنظيم‌و منعكس شود.
 

وي افزود: اين‌ موضوع در مسجد و كانون هاي فرهنگي هنري كه فضايي مردمي و جايگاه آحاد جامعه است، ملموس تر بوده و عينيت مي يابد.

وي با مورد توجه قرار دادن اهميت ارزش هاي بصري و بينشي در جمع بندي و توليد خبر، مساجد را مهم‌ترين پايگاه خلق زيباترين اتفاق هاي خبري دانست و توصيه كرد: هر برنامه اي كه با تلاش اهالي مسجد برگزار مي شود، لازم است معرفي شود و بهترين و ساده ترين راه معرفي توليد خبر و نگاه هنرمندانه در اطلاع رساني آن است.

نيري ضمن تشريح چگونگي تنظيم يك خبر مناسب و اركان آن بر اساس اخبار منتشر شده، مراحل ثبت خبر در سامانه بچه هاي مسجد را به حاضران آموزش داد.

گفتني است، ستاد كانونهاي فرهنگي هنري مساجد خراسان شمالي سال گذشته در رويداد ملي فهما و ثبت فعاليتهاي كانونها در سامانه بچه هاي مسجد توانست در رشته رسانه و فضاي مجازي، در ميان استانهاي هشت گانه برتر فهما قرار بگيرد.