شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : برگزاري جشنواره روابط عمومي‌هاي برتر دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالي برگزار مي شود
شنبه، 21 تیر 1399 - 20:10 کد خبر:43745
مديركل روابط عمومي وزارت علوم، تحقيقات و فناوري گفت: جشنواره روابط‌عموميهاي برتر دانشگاه ها و موسسات آموزش عالي سراسر كشور دوشنبه ۲۳ تيرماه برگزار مي شود.


شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)-|| مديركل روابط عمومي وزارت علوم، تحقيقات و فناوري گفت: جشنواره روابط‌عموميهاي برتر دانشگاه ها و موسسات آموزش عالي سراسر كشور دوشنبه ۲۳ تيرماه برگزار مي شود.
 
 به گزارش شارا به نقل از اداره ‌كل روابط عمومي وزارت علوم، عبداللهي نژاد مديركل روابط عمومي وزارت علوم، تحقيقات و فناوري اعلام كرد: جشنواره روابط عمومي‌هاي برتر دانشگاه ها و موسسات آموزش عالي سراسر كشور روز دوشنبه ۲۳ تيرماه با حضور منصور غلامي، وزير علوم و جمعي از مسئولان ارشد وزارتخانه برگزار مي شود.
 
 وي گفت: اين جشنواره به صورت مجازي و با شعار و محوريت "دانشگاه سبز؛ روابط عمومي سبز" براي نخستين‌بار در دولت تدبير و اميد و به همت اداره‌كل روابط عمومي وزارت علوم برگزار مي‌شود.
 
 دبير علمي جشنواره روابط عمومي‌هاي برتر دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالي كشور اظهار داشت: اين رويداد مهم ملي در عرصه فعاليت روابط عمومي‌ها، با استقبال بسيار خوب دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و پارك‌هاي علم و فناوري سراسر كشور (وابسته به وزارت عتف) روبرو شد؛ به گونه‌اي كه از مجموعه موسسات وابسته به وزارت علوم، نزديك به ۱۱۰ دانشگاه يا موسسه با ارسال آثار خود در اين جشنواره شركت كردند.
 
 عبداللهي‌نژاد، هدف‌هاي اصليِ برگزاري اين جشنواره را "معرفي و تقدير از روابط عمومي‌هاي فعال، خلاق، اثرگذار در حوزه آموزش عالي"، ترويج فرهنگ مصرف بهينه منابع در روابط عمومي‌ها در راستاي مديريت سبز" و همچنين "توانمندسازي، ايجاد انگيزه براي رقابتي سالم ميان آنها" و نيز "ارتقاي جايگاه روابط عمومي‌ها" عنوان كرد.
 
 وي افزود: در راستاي اهداف برگزاري، اين جشنواره در سه محور عمومي شامل "اطلاع‌رساني و ارتباط با رسانه‌ها"، "تبليغات و انتشارات در راستاي اجراي مديريت سبز" و "روابط عمومي الكترونيك" و دو محور ويژه شامل "مديريت سبز و مصرف بهينه منابع" و "مسئوليت اجتماعي" برگزار مي‌شود و از آثار برگزيده ارسالي روابط عمومي‌ها از دستاوردها و عملكردهاي آنها از ابتداي سال ۱۳۹۷ تا پايان مهرماه ۱۳۹۸ در اين محورهاي پنجگانه تقدير به عمل مي آيد.
 
 دبير علمي برگزاري جشنواره تاكيد كرد: براي ايجاد رقابتي برابر و رعايت عدالت در ارزيابي و داوري آثار براساس دستورالعمل‌هاي موجود، دانشگاه‌هاي سراسر كشور به سه گروه (الف)، (ب) و (ج) تفكيك و در هر گروه در سه محور عمومي، رتبه‌هاي اول، دوم و سوم برگزيده شده كه معرفي خواهند شد. گروه چهارم هم با توجه به نوع و ماهيت فعاليت‌ها، به پژوهشگاه‌ها و پارك‌هاي علم وفناوري تخصيص يافته است كه در اين گروه هم اعضا با يكديگر به رقابت پرداخته‌اند.
 
 عبداللهي‌نژاد با بيان اينكه فرايندهاي مختلف علمي و اجرايي برگزاري اين جشنواره از زمستان سال ۱۳۹۷ آغاز شده بود، اظهار داشت: در اين زمان ابتدا دبيرخانه جشنواره در ستاد وزارت علوم ايجاد شد و سپس با تشكيلِ كارگروه علمي، فرايند تدوين شاخص‌هاي علمي و حرفه‌اي سنجش و ارزيابي عملكرد روابط عمومي‌هاي نهاد آموزش عالي كشور با مشاركت و جلسات متعدد با استادان برجسته حوزه روابط عمومي در دانشگاه‌ها و نيز پيشكسوتان حرفه‌اي و تجربي اين رشته آغاز و در نهايت با تدوين و تدقيق شاخص‌ها، دستورالعمل ارسال آثار و نيز شاخص‌هاي تدوين شده از سوي دبيرخانه برگزاري جشنواره به دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و پارك‌هاي علم و فناوري سراسر كشور ارسال شد.
 
 وي با بيان اينكه فراخوان ارسال آثار براي جشنواره نيز در آبان ماه ۱۳۸۸ انتشار و طي دو نوبت مدت زمان ارسال آثارِ دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالي تمديد شد، تاكيد كرد: در راستاي شعار محوري جشنواره يعني دانشگاه سبز، روابط عمومي سبز، تلاش زيادي صورت گرفت كه صرفاً به آثار ارسال شده به صورت فايل هاي الكترونيكي رسيدگي و در فرايند داوري گنجانده شوند كه البته دانشگاه‌ها هم همكاري بسيار خوب و موثري در اين خصوص با دبيرخانه برگزاري جشنواره داشتند و آثار خود را به صورت فايل الكترونيكي ارسال و از فرستادن آثار به صورت كاغذي پرهيز كردند.
 
 به گفته عبداللهي‌نژاد، پس از اتمام مهلت زماني تعيين شده براي دريافت آثار و تمديد دوباره آن از سوي دبيرخانه جشنواره، فرايند داوري و ارزيابي آثار زيرنظرِ كميته داوران متشكل از استادان دانشگاهي و صاحبنظران برجسته حوزه اجرايي روابط عمومي آغاز و در نهايت، مقرر شد كه جشنواره به مدت دو روز در ۱۳ و ۱۴ اسفندماه ۱۳۹۸ برگزار شود.
 
 مديركل روابط عمومي وزارت علوم گفت: با توجه به شيوع بيماري كرونا در كشور و تاكيد ستاد ملي مبارزه با كرونا عليرغم انجام تمهيدات و مقدمات برگزاري اين جشنواره در اسفندماه گذشته، تصميم به تعويق برگزاري جشنواره گرفته شد.
 
 دبير علمي جشنواره روابط عمومي‌هاي برتر دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالي كشور افزود: با توجه به شرايط خطير كشور و شيوع دوباره بيماري كوويد ۱۹، دست اندركاران برگزاري جشنواره تصميم گرفتند اين جشنواره را به صورت مجازي برگزار كنند. از اين رو، مقرر است كه در ستاد وزارت علوم با رعايت دستورالعمل‌هاي بهداشتي و اصل فاصله‌گذاري اجتماعي افزون بر غلامي، وزير علوم و تعدادي از معاونان وزارتخانه، تنها شمار اندكي از برگزيدگان جشنواره كه در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالي شهر تهران فعاليت دارند، به صورت حضوري در اين نشست شركت كنند و از سوي وزير علوم مورد تقدير و تجليل قرار گيرند و ساير دانشگاه‌ها و موسسات هم به صورت مجازي در اين جشنواره حضور خواهند داشت كه پس از ارسال تنديس، لوح تقدير و هداياي جشنواره، روساي دانشگاه ها به نمايندگي از غلامي از مديران و كارشناسان روابط عمومي دانشگاه يا موسسه خود كه در جشنواره برگزيده شده‌اند، تقدير نمايند.
 
 عبداللهي‌نژاد در پايان از حمايت هاي وزير علوم و مسئولان ارشد وزارتخانه در برگزاري اين جشنواره قدرداني كرد و گفت: بي شك، حضور درخشان و اثرگذار روابط عمومي‌هاي دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و پارك‌هاي علم و فناوري سراسر كشور و حمايت‌هاي اميدآفرين روساي دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالي از برگزاري جشنواره، اداره كل روابط عمومي وزارت علوم را در گنجاندنِ جشنواره روابط عمومي‌هاي برتر آموزش عالي در تقويم سالانه فعاليت‌ها و اولويت‌هاي حرفه‌اي خود و دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالي كشور مصمم‌تر مي‌سازد و انشاءالله از اين پس، اين جشنواره به صورت سالانه برگزار خواهد شد.