شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : كتاب "روابط‏‌عمومي در عصـر كـرونا" رونمايي شد
یکشنبه، 15 تیر 1399 - 11:00 کد خبر:43657
جلد اول كتاب "روابط‏‌عمومي در عصـر كـرونا" در آيين افتتاحيه چهارمين رخداد و جشنواره ملي بررسي مسائل و چالش‌هاي روابط‌عمومي با حضور پروفسور سيد سعيدرضا عاملي دبير شوراي عالي انقلاب فرهنگي، مهندس عليرضا زاهديان مدير عامل مجتمع فولاد غدير ني ريز و مهدي باقريان رييس موسسه كارگزار روابط عمومي رونمايي شد.



شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)-|| جلد اول كتاب "روابط‌عمومي در عصـر كرونا" در آيين افتتاحيه چهارمين رخداد و جشنواره ملي بررسي مسائل و چالش‌هاي روابط‌عمومي با حضور پروفسور سيد سعيدرضا عاملي دبير شوراي عالي انقلاب فرهنگي، مهندس عليرضا زاهديان مدير عامل مجتمع فولاد غدير ني ريز و مهدي باقريان رييس موسسه كارگزار روابط عمومي رونمايي شد.

 در مقدمه اين كتاب كه به كوشش مهدي باقريان تهيه و منتشر شده، آمده است: "هر رويداد سلامت‌ عمومي، چالش‌هاي ارتباطي جديدي را به همراه مي‌آورد، اما مي‌توان دروس برگرفته از بحران‎هاي پيشين را براي مقابله با آن‎ها بكار گرفت. شيوع كرونا نيز سيستم‌‎هاي سلامت‌ عمومي و قابليت ارتباط صحيح آن‌ها با جوامع را به چالش كشيده است.


چالش‌هايي نظير ابهامات و ريسك‌هاي موجود در حين بررسي نگراني‌هاي عموم جامعه، مي‌توانند منجر به مجموعه‌اي از نتايج گوناگون از جمله از دست رفتن اعتماد و اعتبار، تاثيرات اقتصادي- و در بدترين حالت- مرگ شهروندان شوند. درحالي‌كه همواره درس‌هاي تازه‌اي براي آموختن وجود دارند، اما برخي اقدامات هستند كه از تاثيرگذاري‌شان مطمئن هستيم.


يكي از مهم‌ترين و موثرترين اقدامات در واكنش به هر رويداد سلامت عمومي، بهره‌گيري از پتانسيل‌هاي بالقوه و بالفعل متخصصان روابط‌عمومي در راستاي اشتراك‌گذاري دانسته‌‎ها، مجهولات و اقدامات صورت گرفته براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه‌‎ نجات جان انسان‌ها و كمينه‌‎سازي اثرات سوء هر رويداد است.


ارتباط و تعامل منظم و پيشاپيش با عموم و جوامع در معرض خطر، مي‌تواند موجب ابهام‌‌‎زدايي و اجتناب از سوءتفاهم‌‎ها شود. اين حق افراد است كه اطلاعات كافي را در اختيار داشته باشند و ريسك‌هاي سلامتي پيش روي خود و عزيزان‌شان را بشناسند.


مجموعه اين كتاب‌ها بر اين فرض بنيادي بنا شده است كه نقش عمده روابط‌عمومي، فراهم ساختن منافع استراتژيك بوسيله تسهيل ارتباطات اثربخش (حفظ شفافيت و به‌روزرساني مستمر)، آگاهي‌رساني و مقابله با اطلاعات نادرست، فرهنگ‌سازي، حمايت اجتماعي و حل مشكلات، گسترش ارتباطات و همكاري‌هاي جمعي، مديريت هراس و سازماندهي براي پاسخگويي به بحران مي باشد.


جلد اول كتاب حاضر، با در پيش گرفتن يك رويكرد علمي و عملي، اين مسئله را كه روابط‌عمومي مي‌تواند با كمك متخصصان اين حوزه و ساير حوزه‌هاي مرتبط و همچنين منابع اطلاعات مديريت بحران، رسانه‌ها و شبكه‌هاي ارتباطي، عامل موفقيت حياتي در عمليات اجتماعي و سازماني به حساب آمده، نشان مي‌دهد.


در اين كتاب، ضمن تاكيد بر اهميت درك الگوي باور سلامتي، به كارگيري اعتماد در بازيابي كوويد-19 و الگوي پاسخ‌دهي سازمان‌ها به شيوع اين ويروس، بر نقش خلاقانه روابط‌عمومي در عصر كرونا تاكيد مي شود.


اميد است، كتاب حاضر مورد توجه و استفاده علاقمندان و همه آنهايي كه با درك عميق روابط‌عمومي و نقش و اهميت جايگاه آن در بحران‌هاي مختلف بويژه بحران‌هاي سلامتي مي‌انديشند قرار گيرد."

 

گفتني است جلد اول اين كتاب، بيست روز آينده روانه بازار و در اختيار علاقمندان قرار خواهد گرفت.