شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : كمپين تحريم فيس بوك ۷ ميليارد دلار زيان زاكربرگ
سه شنبه، 10 تیر 1399 - 10:58 کد خبر:43599
كمپين تحريم فيسبوك با پيوستن برندهاي معتبر زيان هنگفتي را روي دست زاكربرگ گذاشته است.


 شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)-|| كمپين تحريم فيسبوك با پيوستن برندهاي معتبر زيان هنگفتي را روي دست زاكربرگ گذاشته است.
 
 به گزارش شارا به نقل از ديجياتو، خودداري زاكربرگ از برچسب ‎گذاري مطالب «دونالد ترامپ» باعث راه افتادن موج اعتراضي گسترده اي به اين شبكه اجتماعي شد. اين موج كه كاركنان خود شركت در خط مقدم آن بودند، در ادامه با كمپين عظيم StopHateforProfit# همراه شده كه حالا بيش از ۱۲۰ شركت به آن پيوسته اند.
 
 سازمان‎ دهندگان اين كمپين گروه هاي مردمي هستند كه به خوبي پاشنه آشيل اين شركت يعني تبليغات را تشخيص داده و روي آن دست گذاشتند. فيس بوك پس از راه اندازي كمپين تحريم و پيوستن بيش از 100 شركت به آن سرانجام در برابر فشارها تسليم شده و از اين پس مطالب منتشرشده از سوي سياستمداران كه ناقض قوانين باشند را برچسب‎گذاري خواهد كرد، با اين حال كمپاني اين پست ها را داراي ارزش خبري دانسته و حذف نمي كند.
 
 علي رغم عقب‎نشيني زاكربرگ از سياست هاي اوليه ظاهرا كمپين سر متوقف شدن ندارد و به گفته «بيزينس اينسايدر» باعث سقوط ۸ درصدي ارزش سهام شركت شده؛ سقوطي كه به معناي زيان ۷ ميليارد دلاري براي مارك زاكربرگ است. از جديدترين شركت هايي كه برنامه هاي تبليغاتي خود در فيس بوك را به صورت موقت متوقف كرده اند بايد به «كوكاكولا»، «ورايزن» و «هوندا» اشاره كرد.
 
 هنوز مشخص نيست اين كمپين تا چه زماني با اين سرعت به جذب اعضاي جديد ادامه مي دهد اما ادامه آن حتي در كوتاه‎مدت هم فيس بوك را متحمل خسارت هنگفتي خواهد كرد چراكه تقريبا 100درصد درآمد اين شركت ناشي از تبليغات است و در سه ماهه اول سال جاري از اين راه ۱۷.۴ ميليارد دلار به جيب زده اند.
 
 همين عامل باعث شده تيم تبليغات شركت به سرعت براي جلب رضايت مشتريان دست به كار شده و به آنها تضمين دهند كه دغدغه هاي‎شان در مورد برچسب‎گذاري تصاوير و اصلاح سياست ها را جدي مي گيرند.