شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : تغيير و تحولات سريع در ارتباطات ديجيتالي
دوشنبه، 9 تیر 1399 - 23:35 کد خبر:43596
تغيير و تحولات ارتباطات ديجيتالي، فرصت هاي بزرگي را در اختيار روابط عمومي‌ها قرار مي دهند. در حال حاضر نيز افراد ژرف بين در حال بهره برداري از آنها مي باشند. رسانه هاي جديد راه هاي نويني براي نگرش به روابط سازماني داخلي و خارجي فراهم مي نمايند.



 

شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)-|| تكنولوژي هايي كه با رفتارهاي انساني سازگار هستند، معمولا ماندگارتر هستند. ارتباطات ديجيتال بايد با نمونه هاي عمومي دريافت، پردازش، پاسخ به ارتباطات، تطبيق داده شوند و حالت عكس آن صادق نيست.

با اين دو پرسش مواجه هستيم:
• چرا مردم براي روابط عمومي مهم هستند؟

• چگونه از آن مي توان استفاده كرد؟

اهالي روابط عمومي بايد به شبكه ها به چشم پايه و اساس روابط‌عمومي رسانه هاي ارتباطي بنگرند. اگر چه ميليون ها پيام موجود در اين شبكه ها، مطالبي عادي و پيش پا افتاده هستند، اما همين مطالب پيش پا افتاده حسن شهرت يك شركت را تعريف مي كنند.

سوال اين است كه چگونه مي توان از شبكه به نفع يك سازمان بهره گرفت. از خلال بررسي عملكرد هر يك از عناصر يك شبكه، مي توان به جواب رسيد. به عنوان مثال:

• اهالي روابط عمومي كه بخواهند از احساسات و ديدگاه هاي عموم آگاه شوند بايد به اين شبكه ها نظري بياندازند.

• شبكه ها شالوده نقد و بررسي ارتباطات هستند. آنها راهي سريع براي پي بردن به زمان بروز بحران و انتشار آن در بين گروههاي ذينفع هستند.


• سازمان ها، از شبكه هاي ويدئويي و راديويي استفاده مي كنند تا بتوانند به مخاطبين داخلي خود به طور مرتب آموزش دهند، اخبار شركت را برسانند و محصولات را معرفي نمايند.

شبكه ها همانقدر كه مفيد هستند به همان اندازه مشكلاتي هم دارند. شبكه ها مي توانند همان اندازه كه به امور يك سازمان سرعت مي دهند، مانعي هم براي آن به حساب بيايند. برنامه ريزي هاي اشتباه و اقدامات نادرست كاربران شبكه ها منجر به اشتباهات پر هزينه اي در روابط عمومي شده است.

اهالي روابط عمومي بايد كاربران شبكه را همانند تقسيم بندي مخاطبين در رسانه هاي سنتي تقسيم بندي كنند. اين امر نياز به بررسي شكل گيري رسانه و پيام هاي آن دارد. ايجاد و توسعه مديريت شبكه راهي براي يادگيري مواردي است كه انجام آن لازم است.


بالا رفتن از كوه هاي الكترونيكي
 

تغيير و تحولات ارتباطات ديجيتالي، فرصت هاي بزرگي را در اختيار روابط عمومي‌ها قرار مي دهند.

در حال حاضر نيز افراد ژرف بين در حال بهره برداري از آنها مي باشند. رسانه هاي جديد راه هاي نويني براي نگرش به روابط سازماني داخلي و خارجي فراهم مي نمايند.

ما معتقديم كه اهالي روابط عمومي، از متخصصين در بخش هاي فرعي به متخصصين كليه امور با مهارت هاي تخصصي تبديل مي شوند. شناخت، كاربرد و مديريت مهارت هاي ارتباطي ضروري است.