شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : گزارش نشست مديران روابط عمومي حرم حضرت معصومه (س)
دوشنبه، 9 تیر 1399 - 21:53 کد خبر:43593
در نشست مديران روابط‌عمومي حرم حضرت معصومه (س) با خبرگزاري حوزه، ضمن تأكيد بر نشر معارف ديني به صورت تخصصي از سوي خادمان رسانه اي، بر توسعه همكاري دو مجموعه تأكيد شد.


 شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)-|| در نشست مديران روابط‌عمومي حرم حضرت معصومه (س) با خبرگزاري حوزه، ضمن تأكيد بر نشر معارف ديني به صورت تخصصي از سوي خادمان رسانه اي، بر توسعه همكاري دو مجموعه تأكيد شد.
 
 به گزارش شارا به نقل از خبرگزاري حوزه حجت الاسلام محسن آمره مدير روابط عمومي و تبليغات حرم حضرت معصومه(س) و استطهباناتي رئيس اداره اطلاع رساني و تشريفات حرم حضرت معصومه(س) به همراه عطايي مسئول اداره اطلاع رساني و بيدگلي سردبير بخش اخبار اداره اطلاع رساني حرم حضرت معصومه (س) باحضور در رسانه رسمي حوزه هاي علميه در نشستي با حجت الاسلام والمسلمين سيد محمد ميرغياثي ناظر علمي و محتوايي رسانه حوزه، حجت الاسلام عزيزي سردبير هفته نامه افق حوزه و حسن صدرايي عارف سردبير خبرگزاري حوزه، راه هاي تعامل و همكاري بيشتر آستان مقدس كريمه اهل بيت(س) با رسانه رسمي حوزه را بررسي كردند.
 
 بر اساس اين گزارش: حجت الاسلام آمره در اين نشست ضمن تبريك ايام دهه كرامت به تشريح برنامه هاي روابط عمومي حرم حضرت معصومه (س) پرداخت و گفت: معاونت فرهنگي آستان مقدس از سه مديريت معارف قرآن و عترت، كتابخانه و اسناد و روابط عمومي و تبليغات تشكيل شده است كه بخش اول شامل برنامه قرآن و حديث، پژوهشكده قرآني، ستارگان حرم؛ بخش دوم شامل محققين، كتابخانه ديجيتال، گنجينه حضرت فاطمه معصومه و بخش ديگر شامل روابط عمومي و رسانه و فضاي مجازي، بين الملل، زائران و گردشگران بين الملل، خانواده، تبليغات، خدمات فرهنگي و... است.
 
 ضرورت همكاري خبرگزاري حوزه و اداره اطلاع رساني فاطمه معصومه(س)
 
 استطهباناتي، رئيس اداره اطلاع رساني و تشريفات حرم حضرت معصومه(س) نيز در سخناني گفت: در حوزه اطلاع رساني حرم حضرت فاطمه معصومه(س) تلاش اين بود كه باب تعامل و فصل جديد تازه با همكاران و خادمان رسانه اي آغاز شود. در گذشته اين گونه بوده و امروز هم مي توان اين تعامل را بيش از گذشته توسعه و تقويت كرد.
 
 وي بيان داشت: بايد سعي كرد معارف ديني به صورت تخصصي از سوي خادمان رسانه اي نشر پيدا كند.
 
 استطهباناتي با اشاره به ويژگي برجسته تعامل حوزه اطلاع رساني حرم نسبت به خبرگزاري حوزه افزود: اهداف مشترك در حوزه خبر و اطلاع رساني و نگاه هاي مشترك آن قدر وسيع است كه نيازي به بررسي و كنكاش ندارد.
 
 رئيس اداره اطلاع رساني حرم حضرت معصومه(س) با بيان اين كه نقطه اشتراك دو مجموع در در حوزه نشر معارف است افزود: امروز شاهد اتفاقات خوبي در حوزه اطلاع رساني در حرم مطهر هستيم كه از جمله آن، راه اندازي نشر در خبر فضازي مجازي و كانالها، توسعه سرويس ها و زيرسرويس هاي خبري، راه اندازي چند رسانه اي است.
 
 وي افزود: يكي از كارهاي اطلاع رساني حرم مطهر، ايجاد رابطه بين حوزه هاي متناظر نهادها و دستگاهاي هم سو و ارتباطات بهتر و مديريت بهتر است.
 
 استطهباناتي از نشست هم انديشي مسئولين دو مجموعه و با حضور مسئولين اداره موزه حرم مطهر در آينده نزديك براي تقويت و توسعه ارتباطات و همكاري ها خبر داد.
 
 رئيس اداره اطلاع رساني حرم حضرت معصومه(س) بر گفتمان سازي براي همكاري بهتر در حوزه اطلاع رساني و نشر معارف دو نهاد تأكيد كرد.
 
 برخوردهاي خادمان حرم مطهر بايد شايسته زائران باشد
 
 حجت الاسلام والمسلمين ميرغياثي، ناظر علمي خبرگزاري حوزه نيز با خدمت رساني به آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه و معرفي بهتر اين بارگاه تأكيد كرد و اطلاع رساني را از موارد ضروري در عرصه نشر معارف ديني دانست.
 
 وي با بيان كه در عرصه شناساندن شخصيت علمي و سيره اخلاقي حضرت معصومه(س) در قالب جزوه و كتاب كم حجم به زائران كم كاري و غفلت شده است افزود: از اين امر مهم تا كنون غفلت شده اگر چه فعاليت هاي در عرصه هاي ديگر شده، ولي در عرصه شناساندن آن بانو به زائران كم كاري شده است.
 
 حجت الاسلام والمسلمين ميرغياثي اظهار داشت: بايد سعي كرد اين بحث شناساندن شخصيت آن بانو براي زائران بين الملل هم تلاش هايي به صورت مكتوب و غير مكتوب صورت گيرد.
 
 ناظر علمي رسانه حوزه، بر احترام ارباب رجوع و خدمت رساني بهتر به زائران هم تأكيد كرد و گفت: برخوردهاي خادمين حرم، بايد متناسب با زائران باشد، و زائران خاطره خوبي از قم داشته باشند.
 
 وي بيان داشت: زائران انتظاراتي از خادمان حرم مطهر دارند كه بعضا بعضي از اين برخوردها شايسته زائران خسته و گرفتار و مريض نيست.
 
 حجت الاسلام والمسلمين ميرغياثي گفت: يكي از موضوعاتي كه در اين آستان مورد غفلت قرار گرفته، نشر و معرفي آثار بزرگان دين و مراجع اثر گذار حوزه يكصدساله قم و جهان تشيع است.
 
 وي با بيان اين كه فعاليتهاي خوبي مانند برگزاري سخنراني و دعا از سوي آستانه انجام مي شود، اما نبايد به اين انداز كفايت كرد عنوان داشت: بهتر اين است اين مباحث و موعظه ها براي زائران مكتوب و در اختيار آنها قرار گيرد.
 
 در اين نشست سردبير خبرگزاري حوزه و سردبير هفته‌نامه افق حوزه نيز گزارشي از فعاليت‌هاي جاري رسانه حوزه ارائه دادند و بر افزايش تعاملات دوجانبه تاكيد كردند و راه‌هاي تعامل را برشمردند.