شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : گزارش برگزاري نخستين نشست مديران روابط عمومي شركت هاي معدن و صنايع معدني
سه شنبه، 3 تیر 1399 - 07:25 کد خبر:43522
نخستين جلسه مديران روابط عمومي بخش معدن و صنايع معدني در سال ۹۹ با حضور سرپرست مركز روابط‌عمومي وزارت صنعت، معدن و تجارت در محل ايميدرو برگزار شد.

شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)-|| نخستين جلسه مديران روابط عمومي بخش معدن و صنايع معدني در سال ۹۹ با حضور سرپرست مركز روابط‌عمومي وزارت صنعت، معدن و تجارت در محل ايميدرو برگزار شد.


به گزارش شارا به نقل از روابط عمومي ايميدرو، در اين نشست مشاور رئيس هيات عامل در امور بومي سازي ايميدرو، طي سخناني گفت: موضوع بومي سازي به عنوان يكي از استراتژي هاي اصلي در ايميدرو محسوب مي شود كه دكتر غريب پور از 2 سال گذشته بر اين موضوع تاكيد داشته است.

حسن يونسيان افزود: سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت نيز در سال جهش توليد موضوع بومي سازي را در كنار توليد و توسعه، پيگيري مي كند.

وي بيان داشت: با توجه به اقدامات ارزنده شركت هاي بخش معدن و صنايع معدني در حوزه بومي سازي و ضرورت اطلاع رساني به مردم، بايد چارچوبي براي تهيه گزارش هاي خبري در رسانه ملي به عنوان الگوي مشترك همه شركت ها تدوين شود.

ديد وسيع دكتر مدرس خياباني نسبت به رسانه و روابط عمومي

در ادامه سرپرست مركز روابط عمومي و اطلاع رساني وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: دكتر مدرس خياباني، سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت، ديد وسيعي نسبت به رسانه و روابط عمومي دارد.

محبوبه فكوري افزود: با توجه به تجربه سال ها فعاليت خبرنگاري، در هيچ دوره همچون اكنون، روابط عمومي و رسانه مورد توجه نبوده است.

وي گفت: مدرس خياباني معتقد است هر چه مديران اقدام به افتتاح طرح ها كنند، بدون وجود پوشش رسانه اي، نمي توانيم بازخورد مناسبي از اين اقدامات در سطح جامعه داشته باشيم.

سرپرست مركز روابط عمومي و اطلاع رساني وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به ديدگاه مدرس خياباني نسبت به بخش معدن و صنايع معدني، گفت: به گفته سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت، اگر برچسب اقتصاد تك محصولي به اقتصاد ايران زده شود، با افتخار اعلام مي كنم كه بخش معدن و صنايع معدني است.

وي افزود: اين فرصت بي نظيري براي بخش معدن و صنايع معدني است كه در سطوح بالاي مسئولان كشور به اين حوزه توجه دارند و در نتيجه بايد روي آن تمركز كرد.

فكوري با بيان اينكه مسئولان به باور اهميت رسانه و روابط عمومي رسيده اند، گفت: گرايش به نوشتن نرم خبر و توليد محتواي غير مستقيم از سوي روابط عمومي ها، تاثيرات مطلوب تري در مخاطبان در مقايسه با گزارش آگهي هاي ارسالي به رسانه ها دارد.

وي ادامه داد: روابط عمومي ايميدرو از روابط عمومي هاي شاخص، منظم و توانمند وزارت صنعت، معدن و تجارت است و نظير آن در ساير بخش ها بسيار كم است.

تقويت نحوه اطلاع رساني روابط عمومي ها در انعكاس دستاوردها

در ادامه اين جلسه مدير روابط عمومي ايميدرو اعلام كرد: تقويت نحوه اطلاع رساني با رويكرد انعكاس اقدامات و برنامه هاي شركت هاي معدن و صنايع معدني در ذيل برنامه هاي روابط عمومي هاي اين حوزه قرار بگيرد.

محمد سپهر افزود: تقويت نحوه اطلاع رساني در زمينه انعكاس اقدامات و برنامه هاي شركت ها نيز از اهميت قابل ملاحظه اي برخوردار است، در اين راستا بايد اين برنامه ريزي درقالب ساخت فيلم و ابزارهاي جديد اطلاع رساني، مورد توجه قرار بگيرد.

مدير روابط عمومي ايميدرو با اشاره به ضرورت هم افزايي روابط عمومي هاي اين حوزه در برگزاري نمايشگاه هاي تخصصي، گفت: برنامه زمانبندي برگزاري و عنوان نمايشگاه هاي معدن و صنايع معدني نياز به بازنگري دارد.

سپهر ادامه داد: در حال حاضر استراتژي مشخصي در برگزاري نمايشگاه ها وجود ندارد و در اين خصوص بايد نشستي توسط مديران روابط عمومي با دبيران همايش ها و نمايشگاه ها برگزار شود تا خانواده معدن و صنايع معدني در تعيين موضوعات كليدي اين حوزه تصميم گيري و تصميم سازي كنند.

وي با اشاره به اهميت استراتژي "ساخت داخل" در حوزه معدن و صنايع معدني، اظهار داشت: رويكرد بومي سازي به جد مورد تاكيد سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت و همچنين رئيس هيأت عامل ايميدرو است.

مدير روابط عمومي ايميدرو افزود: در اين زمينه روابط عمومي شركت ها دستاوردهاي خود را در قالب ابزارهاي نوين اطلاع رساني از جمله تهيه محتواي خبري، فيلم، اينفوگرافي، موشن گرافي و ... در دستور كار قرار دهند تا از اين طريق، اقدامات به صورت مطلوبي در جامعه انعكاس داده شود.

در اين جلسه، حيدر ضيغمي؛ مدير گروه روابط عمومي شركت ملي صنايع مس، سيدحسين مرتضوي؛ مدير روابط عمومي ايمپاسكو، غلامرضا فروغي نيا؛ مدير روابط عمومي فولاد خوزستان، كشور دوست؛ مدير روابط عمومي مركز تحقيقات فرآوري مواد معدني ايران، ايرانمنش؛ مدرير روابط عمومي مجتمع معدني و صنعتي گل گهر، ترابي؛ مدير روابط عمومي شركت فولاد مباركه و شهرام بقراط؛ مدير روابط عمومي فولاد خراسان و صفريان؛ مدير روابط عمومي شركت فولاد هرمزگان نظرات خود را براي بهبود روابط عمومي ها بيان داشتند.