شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : از سي سال تلاش سيد محمد عاملي چهره ماندگار روابط عمومي اردبيل تجليل شد
شنبه، 3 خرداد 1399 - 17:50 کد خبر:43184
همزمان با روز ارتباطات و روابط‌عمومي "سيدمحمد عاملي "به عنوان چهره ماندگار روابط عمومي‌ها در استان اردبيل مورد تكريم و تجليل قرار گرفت.


 شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)-|| همزمان با روز ارتباطات و روابط‌عمومي "سيدمحمد عاملي "به عنوان چهره ماندگار روابط عمومي‌ها در استان اردبيل مورد تكريم و تجليل قرار گرفت.
 
 به گزارش شارا به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رساني راه و شهرسازي استان اردبيل، با حضور مديركل صدا و سيما ، فرماندار اردبيل ، مشاور استاندار و مسئول روابط عمومي استانداري اردبيل ، مديركل راه و شهرسازي استان و مديران كل دستگاههاي زيرمجموعه وزارت راه و شهرسازي در استان به همراه مسئولان روابط عمومي در آخرين روز از هفته ارتباطات و روابط عمومي به همت اداره ارتباطات و اطلاع رساني راه و شهرسازي اردبيل ، آيين نكوداشت "سيد محمد عاملي" چهره ماندگار روابط عمومي استان اردبيل برگزار شد.
 
 محبوب حيدري مديركل راه و شهرسازي استان اردبيل در ابتداي اين آيين با تاكيد به اهميت انعكاس اقدامات صورت گرفته تصريح كرد: اطلاع رساني صحيح، انعكاس عملكرد يك مجموعه اجرايي و همچنين ايجاد دلگرمي در بين مردم است و اين نقش كليدي بر عهده روابط عمومي واگذار شده است.
 
 حيدري با اشاره به اجراي پروژه هاي متعدد در حوزه راه و شهرسازي افزود: هر يك از اين پروژه ها مطالبات مردمي است و به همين دليل انعكاس اقدامات صورت گرفته اهميت ويژه دارد.
 
 توسعه بدون روابط عمومي امكان پذير نيست
 
 همچنين مشاور استاندار و سئول روابط عمومي استانداري اردبيل در اين مراسم با اشاره به نقش كليدي روابط عمومي در عصر ارتباطات تصريح كرد: امروز ارتباطات از دهكده جهاني به كلبه جهاني تغيير يافته و در چنين شرايطي روابط عمومي ها مهندسي ذهن را بر عهده دارند.
 
 غلامحسين غاربي با اشاره به تلاش و زحمات رئيس اداره ارتباطات و اطلاع رساني راه و شهرسازي استان اردبيل به عنوان چهره موفق در عرصه انجام ماموريت و مسئوليت خطير اطلاع‌رساني و انعكاس عملكرد دولت در اين حوزه گفت: اولين روابط عمومي در دنيا از مجموعه راه آهن شروع شده و از همين روي قرابت و نزديكي روابط عمومي‌ها را با حوزه راه شاهد هستيم.
 
 غاربي خاطرنشان كرد: در كنار خلاقيت، تحرك‌پذيري و آگاهي سياسي و اجتماعي عواملي هستند كه مديران روابط عمومي بايد در انجام مسئوليت خود به آن توجه كنند تا يك حركت مطلوب و مناسب در اين بخش اتفاق بيفتد.
 
 وي با بيان اينكه دستگاه اجرايي زماني موفق است كه روابط عمومي موفق داشته باشد، ادامه داد: توسعه بدون روابط عمومي عملا امكان پذير نيست و امروز بيش از هر زمان ديگر لازم است تا روابط عمومي ها علاوه بر انعكاس عملكرد دستگاه ها و مديريت افكار عمومي، نسبت به مهندسي افكار در ابعاد سياسي، فرهنگي و اجتماعي اقدام كنند.
 
 سيد محمد عاملي همواره با تواضع و فروتني وظايف و مسئوليت هاي خود را ايفا كرده است
 
 همچنين فرماندار اردبيل نيز در اين آئين با اشاره به مسئوليت هاي سنگين روابط عمومي ها تاكيد كرد: يك مجموعه براي عملكرد بهينه بايد از تمامي ابزارهاي ارتباطي خود براي اطلاع رساني، اقناع افكار عمومي و انتقال دانش و اطلاعات بهره مند شود.
 
 مسعود امامي يگانه با اشاره به سابقه فعاليت خود در حوزه روابط عمومي تصريح كرد: تجربيات بنده در آن مقطع زماني به حدي مغتنم بود كه امروز در بسياري از تصميم گيري ها مورد استفاده قرار مي گيرد و لازم است مديران به اهميت روابط عمومي باور داشته باشند.
 
 وي با بيان اينكه انعكاس واقعيت به معني تبليغ رياكارانه نيست، ادام داد: در مقابل اطلاع رساني صحيح يك مجموعه تكليفي اداري و اخلاقي است تا مردم در جريان امور قرار گيرند.
 
 وي با اشاره به چهره مردمي سيد محمد عاملي تاكيد كرد: عاملي همواره با تواضع و فروتني وظايف و مسئوليت هاي خود را ايفا كرده و در تمامي رويدادها و جلسات مجموعه اداري خود حضور پررنگ داشته است كه اين روحيه لازم است الگوي رفتاري ساير روابط عمومي ها باشد.
 
 مسعود امامي يگانه خاطرنشان كرد: مسئوليتي كه روابط عمومي‌ها در دستگاه‌هاي اجرايي و در بيان و انتقال اقدامات انجام شده دارند يك مسئوليت سنگين است كه ضرورت دارد مديران دستگاه‌هاي اجرايي در انتخاب مسئولان اين حوزه نهايت دقت را داشته باشند تا از طريق روابط عمومي‌ها اقناع افكار عمومي و بيان درست عملكردها انجام شود.
 
 وي با قدرداني از اهتمام رسانه‌ها به عنوان يار همراه روابط عمومي‌ها در انجام ماموريت خطير خود بيان كرد: شوراي هماهنگي روابط عمومي‌ها بهتر است از ظرفيت رسانه‌ها بهترين استفاده را بكنند تا عملكرد مسئولان و دولتمردان به گوش مردم برسد.
 
 عاملي از چهره هاي مردمي در عرصه روابط عمومي است
 
 مديركل صدا و سيماي استان اردبيل نيز در اين آيين تاثير روابط عمومي در انعكاس عملكرد يك مجموعه را كليدي توصيف كرد.
 
 علي ملا احمدي با تاكيد به اينكه روابط عمومي مكلف به انعكاس درون داد يك مجموعه و دريافت بازخورد است، اظهار كرد: قطع اين زنجيره منجر به بروز مشكلات متعدد براي يك دستگاه اجرايي خواهد بود.
 
 وي به مسئوليت خطير روابط عمومي ها در جنگ نرم نيز اشاره كرد و گفت: در شرايطي كه دشمن از قدرت رسانه براي توجيه خود و ضربه مي زند، بايد هوشيار بود و از ظرفيت رسانه ها به شكل مطلوب بهره گرفت.
 
 ملااحمدي افزود: فضاي رسانه‌اي امروز متنوع و در عين حال پيچيده است كه در اين حوزه ضرورت دارد روابط عمومي‌ها از توان رسانه‌ها در راستاي تبيين كارهاي انجام شده استفاده كنند تا مردم را در كنار خود ببينند.
 
 مديركل صدا و سيماي استان با اشاره به اينكه عاملي از چهره هاي مردمي در عرصه روابط عمومي است، اضافه كرد: امروز لازم است تعامل روابط عمومي با مردم در سطح مطلوب بوده و روابط عمومي جامعه را با يك مجموعه همراه سازد و مشاركت آن را جلب كند.
 
 قدرت يك مجموعه مرتبط با نحوه فعاليت روابط عمومي است
 
 همچنين رئيس سابق اداره ارتباطات و اطلاع رساني راه و شهرسازي استان در اين آيين قدرت يك مجموعه را مرتبط با نحوه فعاليت روابط عمومي آن عنوان كرد.
 
 سيد محمد عاملي با بيان اينكه افزايش سطح تعامل روابط عمومي ها با مديران مي تواند در انعكاس بهينه عملكرد يك مجموعه موثر باشد، اضافه كرد: در واقع اين روابط عمومي است كه مي تواند به نحو شايسته تلاش ها و اقدامات صورت گرفته را انعكاس دهد.
 
 وي با اشاره به برخي كم توجهي ها در دستگاه هاي اجرايي افزود: اينكه مديري روابط عمومي را از جرگه فعاليت كليدي اداره خارج كرده و يا هر كارمندي عملكرد مطلوب ندارد به روابط عمومي انتقال دهد، مطلوب نيست.
 
 گفتني است سيدمحمد عاملي پيشكسوت عرصه روابط عمومي‌هاي استان اردبيل در 20 شهريور ماه سال 42 در اردبيل به دنيا آمد و بعد از گذران تحصيلات ابتدايي و متوسطه همزمان با شروع جنگ تحميلي عازم جبهه‌هاي حق عليه باطل شد تا در رزم با ايادي كفر به درجه جانبازي نائل آيد.
 
 وي كه دانش آموخته رشته حقوق است در سال 69 به استخدام راه و ترابري سابق درآمد و در مدت 30 سال مسئوليت خود در جايگاه روابط عمومي راه و ترابري و راه و شهرسازي كنوني با مديران متعدد فعاليت كرده و آذرماه سال 97 به مقام بازنشستگي نائل آمد.
 
 سيدمحمد عاملي در كنار انجام مسئوليت خطير روابط عمومي در عرصه مداحي نيز چهره‌اي بي‌بديل محسوب مي‌شود كه همچون اجداد و اسلاف خود توانسته خادمي دربار امام حسين(ع) را يدك بكشد و لقب فخرالذاكرين را به خود بگيرد.
 
 لازم به ذكر است در آئين نكوداشت ضمن پخش كليپ " چهره ماندگار " ، از سه دهه فعاليت سيدمحمد عاملي به عنوان چهره ماندگار روابط عمومي‌ها در استان اردبيل با اهداي لوح سپاس و هدايايي تجليل شد.
 
 در ادامه اين مراسم از مسئولان روابط عمومي دستگاههاي زيرمجموعه راه و شهرسازي استان اردبيل با اهداي لوح تقدير بعمل آمد.
 
 در بخش پاياني اين مراسم از اولين برنامه راهبردي اداره ارتباطات و اطلاع‌رساني راه و شهرسازي استان اردبيل كه به همت اداره ارتباطات و اطلاع رساني تهيه و تنظيم شده بود با حضور مديركل صدا و سيما ، فرماندار اردبيل، مشاور استاندار و مسئول روابط عمومي استانداري اردبيل ، مديركل راه و شهرسازي استان و مديران كل دستگاههاي زيرمجموعه وزارت راه و شهرسازي در استان به همراه مسئولان روابط عمومي رونمايي شد.