شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : رييس سازمان پزشكي قانوني: روابط عمومي تعيين كننده اهداف سازماني و ويترين يك مجموعه است
سه شنبه، 30 اردیبهشت 1399 - 09:39 کد خبر:43052
رييس سازمان پزشكي قانوني با تاكيد بر لزوم ارتقا سطح و جايگاه سازمان به عنوان يكي از وظايف روابط عمومي ها گفت: روابط عمومي نبايد به ابزاري لوكس، تبليغاتي و در اختيار مدير تبديل شود و صرفا منعكس كننده برنامه ها و اقدامات مدير مجموعه باشد.

شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)-|| رييس سازمان پزشكي قانوني با تاكيد بر لزوم ارتقا سطح و جايگاه سازمان به عنوان يكي از وظايف روابط عمومي ها گفت: روابط عمومي نبايد به ابزاري لوكس، تبليغاتي و در اختيار مدير تبديل شود و صرفا منعكس كننده برنامه ها و اقدامات مدير مجموعه باشد.


به گزارش شارا به نقل از اداره كل روابط عمومي و امور بين‌الملل سازمان پزشكي قانوني كشور، دكتر عباس مسجدي آراني صبح روز گذشته دوشنبه 29 ارديبهشت ماه در نشست مشترك با مديران كل و مسوولين روابط عمومي استان ها كه به مناسبت روز و هفته ارتباطات از طريق ويدئوكنفرانس برگزار شد، با بيان اينكه روابط عمومي تعيين كننده اهداف سازماني و ويترين يك مجموعه است، افزود: روابط‌عمومي اولين جايي است كه هر فرد چه درون و چه بيرون سازمان براي بيان نظرات و يا مشكلات خود به آن مراجعه مي كند و همين رصد و بررسي نظرات به روابط عمومي كمك مي كند كه مشخص كند سازمان در چه جايگاه و وضعيتي قرار دارد.

وي با اشاره به مهمترين وظايف روابط عمومي ها تصريح كرد: از جمله وظايف روابط عمومي بيان ظرفيت هاي مجموعه است، پزشكي قانوني يك سازمان خدماتي تخصصي است كه متاسفانه با وجود تمام تلاش ها و زحمات چند دهه گذشته هنوز در افكار عمومي و حتي بعضاً نخبگان مترادف با كالبدگشايي و تشريح شناخته مي شود در حالي كه اين خدمت تنها 5 درصد وظايف سازمان را در بر مي گيرد.

دكتر مسجدي ادامه داد: هرچند تشريح و كالبدگشايي از مهمترين و تخصصي ترين خدمات سازمان است اما اينكه جامعه پزشكي قانوني را تنها با اين وظيفه شناخته شود و ديگر خدمات و ظرفيت هاي سازمان ناشناخته بماند قابل قبول نيست. بنابراين معرفي درست ظرفيت ها و خدمات سازمان وظيفه اي است كه بايد توسط روابط عمومي انجام شود.

رييس سازمان پزشكي قانوني كشور روابط عمومي را حافظ منافع سازمان و مردم برشمرد و اظهار داشت: روابط عمومي از يك سو با مردم و از سوي ديگر با مديران و كاركنان سازمان در ارتباط است بنابراين روابط عمومي مي تواند با انتقال نظرات و بازخوردهاي مردمي به مجموعه خط بدهد و با تقويت اين ارتباط دو سويه زمينه پيشرفت بيشتر سازمان را فراهم كند.

دكتر مسجدي با تأكيد بر اينكه گاه رسانه ها در بيان اخبار بزرگنمايي و يا كوچك نمايي مي كنند، افزود: از وظايف اصلي روابط عمومي آن است كه اقدامات ارزشمند سازمان را به خوبي منتقل كند، گاهي دادن اطلاعات درست به مردم و تنوير افكار جايگاه سازمان را ارتقا مي دهد و نگرش ها را اصلاح مي كند ضمن آنكه سازمان نيز متناسب با نيازها برنامه توليد خواهد كرد.

وي معرفي دستاوردها و فعاليت هاي علمي سازمان (با توجه به تلاش دشمنان براي ناكارآمدي جلوه دادن دستاوردهاي كشور)، ايجاد نگاه مثبت نسبت به سازمان، بهره‌گيري از فناوري ها و ابزارهاي نوين روابط عمومي و افكارسنجي و احصا مشكلات را از ديگر وظايف روابط عمومي ها در سازمان عنوان و بر كاربرد هنر در روابط عمومي تأكيدكرد.

دكتر مسجدي در بخش ديگري از سخنان خود به اهميت روابط عمومي و ارتباطات و نفوذ در افكار عمومي اشاره كرد و گفت: روابط عمومي و ارتباطات امروز يكي از با اهميت ترين ابزارهاي اداره كشورهاست به اين مفهوم كه امروز در دنيا يك كشور جعلي با ارتكاب انواع جنايت ها و رفتارهاي وحشيانه به دليل همين تبليغات رسانه اي از سردمداران حقوق بشر محسوب و در صدر اخبار به عنوان كشوري خوب معرفي مي شود.

رييس سازمان پزشكي قانوني كشور همچنين به موضوع بيماري كرونا كه مبتلابه جهان امروز است، اشاره كرد و يادآور شد: به عنوان نمونه در اين موضوع بايد به جانفشاني ها و خدمات ارزنده كادر پزشكي به زبان هنر اشاره شود و اين كار روابط عمومي است كه به زبان هنر اين خدمات را بيان كنند تا ماندگار بماند و تلاش و جانفشاني آنان به درستي در جامعه منعكس شود.