شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : ابتكارات بازاريابي و روابط عمومي
دوشنبه، 18 فروردین 1399 - 09:03 کد خبر:42287
تاريخ نشان داده است كه برخي از برندهاي برجسته در زمان هاي سخت، شروع به رشد و شكوفايي كرده اند. اگر تاريخ همچنان راهنماي ما باشد، ما امسال شاهد نوآوري هاي بيشتري خواهيم بود: اتوماسيون/ هوش مصنوعي، امنيت سايبري، سلامت ديجيتال (تله پزشكي)، fintech و HR.

شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)-|| با گسترش ويروس كرونا، تهيه برنامه هاي بازاريابي و روابط عمومي و اجراي متناسب با آن چالش برانگيز شده است. با اين حال، هنوز هم كارهايي وجود دارد كه شركت هاي زرنگ و دانا مي توانند در اين مواقع نامشخص انجام دهند.

1. در مورد نحوه گفتن داستان خود دقت كنيد.
بيماري همه گير
كروناويروس موجب ترس شديد شده است به همين دليل در اين مدت، مهم است كه در نحوه بيان داستان خود دقت كنيد و ارزيابي كنيد كه آيا اين زمان مناسب براي بيان آن است يا نه.
 

2. از چرخه خبر مطلع شويد.
اين به معناي اين نيست كه همه داستانها معتبر هستند. از آنجا كه زندگي روزمره جريان دارد، پوشش رسانه اي شيوع كروناويروس به معناي واقعي بر همه جنبه هاي زندگي سايه انداخته است.

3. درك كنيد كه منابع رسانه اي پوشش COVID-19 تحت الشعاع قرار گرفته است.
بسياري از رسانه ها در سراسر جهان، منابع رسانه اي پوشش COVID-19 را تحت الشعاع قرار داده اند. به عنوان مثال، روزنامه نگاران ورزشي اكنون به ميزهاي اخبار عمومي منتقل شده اند تا مباحث مربوط به COVID-19 را -كه هيچ رويداد ورزشي يا مسابقات مهمي برگزار نمي شود- پوشش دهند.

همچنين به ياد داشته باشيد كه روابط رسانه اي مترادف با روابط عمومي نيست. پوشش رسانه اي تنها يك تاكتيك از طيف گسترده اي از ابتكارات است كه يك شركت روابط عمومي مي تواند ارائه دهد. حتي شركت ها مي توانند با توليد و انتشار مطالب قانع كننده به عنوان يك ناشر عمل كنند.

4- روي اصول تمركز كنيد.
در شرايط فعلي، آيا پيام رساني شما همچنان پابرجاست؟ اگر اينگونه نباشد، مي توان يك تمرين جديد براي پيام رساني ترتيب داد. از طريق ارتباطات، شفافيت، همدلي و قدرت را به نمايش بگذاريد. آيا با همه مشتريان خود صحبت كرده ايد و به آنها اطمينان داده ايد؟ آيا شما روزانه با اعضاي تيم خود كه از راه دور كار مي كنند در ارتباط هستيد؟


5- به طولاني مدت نگاه كنيد.
در آخر، به ياد داشته باشيد كه شركت ها براي بلندمدت طراحي شده اند. ايجاد ديد بيشتر، رهبري فكري، رقابت در بازار و شهرت يك برند، نيازمند فداكاري و پشتكار است.

با اين حال، تاريخ نشان داده است كه برخي از برندهاي برجسته در زمان هاي سخت، شروع به رشد و شكوفايي كرده اند. اگر تاريخ همچنان راهنماي ما باشد، ما امسال شاهد نوآوري هاي بيشتري خواهيم بود: اتوماسيون/ هوش مصنوعي، امنيت سايبري، سلامت ديجيتال (تله پزشكي)، fintech و HR.