شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : هشت مرحله تا ساخت شركتي
چهارشنبه، 30 بهمن 1398 - 16:14 کد خبر:41781
اگر به تغييرات توجه نداشته و حتي اين موارد در آينده را پيش بيني نكنيد، بدون شك محكوم به نابودي خواهيد بود. همچنين هيچ فردي تمايل ندارد در شركتي حضور داشته باشد كه به نوعي با تكنولوژي هاي جديد بيگانه محسوب مي شود.

شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)-|| درگير شدن با اصطلاح پيچيده، كار را همواره با سختي خاصي مواجه خواهد ساخت. اين امر در حالي است كه هيچ افتخاري در اين رابطه وجود نداشته و لازم است تا همه چيز را تا حد امكان ساده نگه داريد.

 

نكته جالبي كه در رابطه با بهترين الگوهاي مديريت منابع انساني در شركت وجود دارد اين است كه در ابتدا بايد به اين پرسش پاسخ دهيد كه به چه دليل آنها در اين دسته قرار گرفته اند.

 

درواقع تا به امروزه هيچ معياري براي سنجش روش ها وجود نداشته است و نتيجه بخش بودن اقدامات در يك شركت، عملا به معناي آن نخواهد بود كه اين موضوع براي شما نيز با همان نتايج همراه خواهد شد.

 

درواقع كپي برداري بزرگترين اشتباهي است كه هر مديري مي تواند در طول زندگي خود مرتكب آن شود، با اين حال رعايت يكسري اصول كمك خواهد كرد تا افراد از كار در شركت شما لذت كافي را ببرند كه در ادامه به معرفي هشت مرحله اصلي در اين رابطه خواهيم پرداخت.

1-با كارمندان به مانند بچه ها رفتار نكنيد.

اين امر كه افراد را بيش از حد درگير قوانين كنيد، درست اقدامي است كه والدين براي بچه ها انجام مي دهند. اين امر در حالي است كه ابدا كارمندان شما بچه نبوده و به خوبي مي توانند اوضاع را تحليل كنند.

 

به همين خاطر نيز لازم است تا نگاهي به قوانين شركت خود انداخته و آنها را حداقل به نصف كاهش دهيد. اين امر باعث خواهد شد تا افراد از فشارهاي بي مورد رهايي يافته و آرامش بيشتري را احساس كنند.

2-كنترل همه چيز را كنار بگذاريد.

هيچ دليلي وجود ندارد كه مدير شركت همه چيز را در كنترل خود داشته باشد. فراموش نكنيد كه در شركت همه وظايف مشخص بوده و لازم است تا اعتماد لازم وجود داشته باشد. در غير اين صورت يك شانس بزرگ براي كسب رضايت كارمندان را از دست خواهيد داد. فراموش نكنيد به هر ميزان كه كارمندان رضايت بالاتري را داشته باشند، راندمان كاري آنها نيز افزايش پيدا خواهد كرد.

3-به كار افراد معنا ببخشيد.

اگر افراد دليل انجام فعاليت هاي خود را ندانند، بدون شك تعهد و تمايل لازم را براي آن نخواهند داشت. به همين خاطر الزامي است تا چند دليل براي فعاليت آنها اعلام كرده و با راهكارهاي خلاقانه خود، به كار آنها معناي بيشتري را ببخشيد. ايجاد هدف خود ضامن نهايت تلاش از سوي افراد خواهد بود.

 

همچنين فراموش نكنيد كه هيچ فردي تمايل ندارد كه كاري را براي زماني مانند 60 سال ادامه دهد. به همين خاطر همواره چالش هاي جديد را براي آنها داشته باشيد. تحت اين شرايط حتي اگر افراد شركت شما را ترك كنند، همواره بهترين جملات را در رابطه با آن بيان خواهند كرد كه اين امر به معناي وجود يك سفير تبليغاتي فوق العاده خواهد بود.

4-به تفاوت ها توجه داشته باشيد.

درواقع همه افراد بايد اطلاعات را به درستي دريافت كنند. اين امر در حالي است كه يك موضوع براي كارمندان عالي رتبه ممكن است به راحتي قابل هضم باشد. براي كارمندي ديگر ابدا هيچ گونه معنايي را پيدا نكند. به همين خاطر نيز ضروري است تا با هر كارمند، به زبان خاص خود صحبت كنيد. بدون شك اين اقدام بدون تلاش براي افزايش ارتباط، ميسر نخواهد شد.

5-تمرين داشته باشيد.

قبل از انجام هر كاري آن را تمرين كنيد. اين موضوع خصوصا در رابطه با اقداماتي كه نياز به كار تيمي دارد، اهميت بالاتري را خواهد داشت. اين اقدام شما درست به مانند يك تيم ورزشي خواهد بود كه مربي چندين روز قبل از شروع مسابقه شرايط و اقدامات را با تيم خود تمرين مي كند تا در نهايت بتوانند بهترين عملكرد را داشته باشند. بدون شك در شركت نيز شما به انجام چنين اقدامي نياز خواهيد داشت.

6-بهترين الگوي شركت باشيد.

اين امر يك واقعيت غيرقابل انكار است كه كارمندان بيشترين توجه را به شما دارند. درواقع يك خواسته از سمت شما تنها زماني مورد توجه قرار خواهد گرفت كه خودتان نيز به آن متعهد باشيد.

 

براي مثال اگر خواهان حضور به موقع افراد در شركت هستيد، خودتان بايد نخستين فردي باشيد كه در شركت حضور پيدا مي كند. درواقع تنها زماني مي توانيد ارزش ها را حفظ كنيد كه به آن عمل كرده باشيد.

7-گلايه ها را كنار بگذاريد.

براي مثال بسياري از افراد نگاهي منفي را نسبت به استارت آپ ها دارند و ايده هاي آنها را احمقانه تلقي مي كنند. اين امر در حالي است كه در ابتدا بايد به اين پرسش پاسخ دهيد كه اصلا نظر شما اهميتي را خواهد داشت؟

 

درواقع افراد در زندگي امروز زمان زيادي را صرف گلايه مي كنند، با اين حال اين موضوع تنها زمان را نابود خواهد ساخت. همچنين در شركت نيز بايد انتقاد مداوم را كنار گذاشته و به تفاوت افراد با خودتان احترام بگذاريد.

8-تغيير را همه چيز بدانيد.

درواقع شما بايد به اين موضوع توجه ويژه اي را داشته باشيد كه جهان با سرعتي مثال زدني در حال تغيير است. تحت اين شرايط تنها زماني مي توانيد موفقيت خود را تضمين كنيد كه با روند آن خود را هماهنگ سازيد.

 

به همين خاطر اگر به تغييرات توجه نداشته و حتي اين موارد در آينده را پيش بيني نكنيد، بدون شك محكوم به نابودي خواهيد بود. همچنين هيچ فردي تمايل ندارد در شركتي حضور داشته باشد كه به نوعي با تكنولوژي هاي جديد بيگانه محسوب مي شود.

 

منبع: www.forsatnet.ir