شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : 5 نكته هنگام استفاده از رسانه هاي اجتماعي براي روابط عمومي فناوري
چهارشنبه، 2 تیر 1400 - 09:16 کد خبر:41720
در اينجا پنج نكته وجود دارد كه مشاغل فناوري مي توانند در كمپين هاي روابط‌عمومي فناوري خود بگنجانند و به مشتريان جديد بالقوه برسند:



 

شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)-|| در اينجا پنج نكته وجود دارد كه مشاغل فناوري مي توانند در كمپين هاي روابط‌عمومي فناوري خود بگنجانند و به مشتريان جديد بالقوه برسند:

1. كانال درست را انتخاب كنيد
به روزرساني هاي منظم با محتواي با كيفيت باعث جذب مشتري مي شود و به شما در ايجاد برند، شهرت و افزايش فروش كمك مي كند. لينكداين تنظيمات دوستانه ترين B2B را براي فعاليتهاي روابط عمومي در زمينه فناوري ارائه مي دهد. توئيتر چالش انتقال اخبار شما را به صورت مختصر و موجز ارائه مي دهد اما همچنين مي تواند به سازمان شما اجازه دهد تا با چهره اي جذاب تر و دوستانه تر مواجه شود.

ممكن است بسترهاي نرم افزاري مانند فيسبوك براي سازمان بزرگي كه درگير مشتري هاي اصلي B2B هستند، مهم و مناسب نباشد. با اين حال، اگر سازمان شما در حال استخدام است و مي خواهد نشان دهد كه محل كار بسيار خوبي است، يا اگر در كمپين هاي CSR (مسئوليت اجتماعي) شركت مي كنيد،
فيسبوك مي تواند راهي عالي براي برقراري ارتباط با مزاياي اينها و بازاريابي شركت تان به عنوان سازمان دلسوز باشد.

2. كانال و مخاطبان آن را به روز نگه داريد
پس از تصميم گيري در مورد كانال هاي صحيح براي شغل خود، مهم است كه لحني را انتخاب كنيد تا پيام شما براي ساير كاربران جذاب باشد.

3. هدف خود را براي رسيدن به ارزش افزوده بيشتر تنظيم كنيد
رسانه هاي اجتماعي با دنبال كردن رهبران فكري در صنعت فناوري و جلب توجه آنها به محتواي شما، فرصتي مناسب براي ايجاد پروفايل خود را به شما مي دهند. بازخورد يا به اشتراك گذاري مطالب شما توسط افراد مشهور در صنعت كاملاً كودتاي رسانه هاي اجتماعي است كه مي تواند به شما كمك كند به هزاران مشتري بالقوه جديد در سراسر جهان برسيد و به عنوان يك تأييد براي تجارت خود عمل كنيد.

 

همچنين، اگر مي خواهيد يك نمايه رسانه اي قوي براي مشاغل خود ايجاد كنيد، مي توانيد از كانال هاي رسانه هاي اجتماعي مانند توييتر براي شناسايي روزنامه نگاران پيشرو در صنعت فناوري استفاده كنيد و با آنها ارتباط مستقيم برقرار كنيد تا آنها را به عنوان اعلانات و مطالب مورد علاقه خود مورد استفاده قرار دهيد.

4- بر عملكرد پست خود نظارت كنيد
پس از شروع به ارسال در رسانه هاي اجتماعي، مي خواهيد بدانيد كه آيا اين مؤثر است يا خير. همه سيستم عامل هاي رسانه هاي اجتماعي نرم افزار تحليلي گسترده اي ارائه مي دهند، بنابراين مي توانيد نحوه عملكرد محتواي خودتان را ببينيد. اگر مي خواهيد يك محصول يا خدمات را چندين بار در طول يك كمپين ادامه دهيد، هر بار با پست هاي رسانه هاي اجتماعي جديد همراه شويد تا همه چيز تازه شود.

5- پست پشت سر هم مطالب، كليد شكست است
آيا تا به حال در صفحه اصلي رسانه هاي اجتماعي خود، چندين پست را پشت سر هم از يك شخص يا شركت مشاهده كرده ايد؟ به ياد داشته باشيد كه چقدر آزار دهنده است؟ در استراتژي رسانه هاي اجتماعي روابط عمومي فناوري خود اشتباه نكنيد و در نتيجه پيروان خود را از دست ندهيد. يك پست در روز در لينكدين و فيس بوك و چند توييت در روز كافي است.

 

توسط: كميت

ترجمه: حنانه باقريان
منبع مرجع: شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)