شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : ضرورت شنيدن صداي مشتري؛ از تهديد تا فرصت
یکشنبه، 20 بهمن 1398 - 00:45 کد خبر:41664
تهديداتي كه در كسب و كارها و نحو ارتباط گيري با مشتريان در فضاي اينترنتي با نشنيدن صداي مشتري موجب مي شود در ابتدا بي اعتمادي به برند و از بين بردن و يا طولاني كردن چرخه فروش محصول يا خدمات از زمان توليد تا خريد را براي مديران برند و فروش به ارمغان داشته باشد.



 

شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)-|| مديران برند، مشتريان را با برنامه ريزي بازاريابي محتوا از مرحله آگاهي به خوش بيني و خريد پي در پي هدايت مي كنند. به طور سنتي، اين مديران در طي اين فرايند خواهان دريافت بازخورد هستند. هنگام بازاريابي يك محصول يا خدمات، آنها وعده مي دهند كه رضايت مشتري را جلب نمايند.


داده هاي فروش نشان مي دهد كه آيا مشتريان محصول را دوست دارند يا خير.


با اين حال، با قدرتمندتر شدن مشتريان و شبيه تر شدن رفتار خريداران B2B به مصرف كنندگان، مديران برند نيز بايد تكنيك هاي ارتباطي مانند چت آنلاين و بررسي منظم عملكرد، رسانه هاي اجتماعي و بررسي سايت ها را مد نظر داشته باشند.


تهديداتي كه در كسب و كارها و نحو ارتباط گيري با مشتريان در فضاي اينترنتي با نشنيدن صداي مشتري موجب مي شود در ابتدا بي اعتمادي به برند و از بين بردن و يا طولاني كردن چرخه فروش محصول يا خدمات از زمان توليد تا خريد را براي مديران برند و فروش به ارمغان داشته باشد.

"نحوه توليد اطلاعات براي تاثير بر برند، محصول، خدمات يا استراتژي كسب و كار"
•بازخورد مستقيم – تا زماني كه تيم خدمات مشتري اطلاعات مربوط به مشكلات را ثبت كرده و اقدام به پاسخگويي و حل آن مسئله ننمايد از بين رفتن مشكلات ممكن نيست.
•آزمايشات خانگي – درخواست از افراد جمعيت هدف براي استفاده از خدمات و ارائه بازخورد.
•خريد نامحسوس يا مخفيانه – دريافت بازخورد از طريق يك شخص ثالث بي طرف.
•نظرسنجي ها و پرسشنامه ها.
•بازخورد آنلاين.


ايجاد يك ارتباط دو سويه در قالب تماس آنلاين با كارشناسان شركت براي كسب اطلاعات محصول يا خدمات با سياست فروش آن مي تواند اولين گام رضايت مشتريان و در ادامه تكميل بانك اطلاعاتي مورد نياز تيم بازاريابي را افزايش دهد. با تسهيل در تجزيه و تحليل مناسب از محصول، بي شك بهترين مسير براي درك نياز مشتريان در بستر رسانه هاي ديجيتال فراهم شده است.


در اين بين هم مي بايست ضعف هاي اطلاع يابي از طريق فضاهاي مجازي را هم براي مشتريان در نظر داشت. اعتماد بي مطالعه به اطلاعات در اين فضا مشكلاتي همچون بررسي آنلاين اطلاعات يك محصول جعلي و خريد براساس اين اطلاعات و عدم دسترسي مجدد به فروشندگان، ترس خريداران به برندهاي مردمي و مورد قبول را سخت تر مي كند.


بنابراين، با ايجاد بسترهاي موجود چت هاي آنلاين و ارتباط گيري دوسويه اجازه ندهيم ضعف ارتباط گيري مستقيم با مشتري در فضاي اينترنتي چرخه اطلاعاتي در زمان ارائه اطلاعات، ازخريد محصول يا خدمات تا فروش آن كاهش يابد.


فقط با گوش دادن به آنها، مي توانيد مشتريان خود را همراه كنيد.


  منبع مرجع: شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)