شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : هفت عادات بد كه ريسك دچار شدن به افسردگي را افزايش مي دهد
جمعه، 18 بهمن 1398 - 00:40 کد خبر:41643
انجام دادن برخي كارهاي به ظاهر كوچك و كم اهميت، مانند ورزش نكردن به بهانه هاي كوچك يا پيروي از رژيم غذايي ناسالم مي تواند ريسك دچار شدن به افسردگي را افزايش بدهد. اگر خود را در معرض دچار شدن به اين عارضه روحي، بعضا مرگبار مي بينيد، اين عادت هاي بد را ترك كنيد.

شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)-|| انجام دادن برخي كارهاي به ظاهر كوچك و كم اهميت، مانند ورزش نكردن به بهانه هاي كوچك يا پيروي از رژيم غذايي ناسالم مي تواند ريسك دچار شدن به افسردگي را افزايش بدهد. اگر خود را در معرض دچار شدن به اين عارضه روحي، بعضا مرگبار مي بينيد، اين عادت هاي بد را ترك كنيد. 

استفاده از غذاهاي فراوري شده 
يك هات داگ و با يك پاكت چيپس، خوراكي لذيذي محسوب مي شود. اما افراط در مصرف غذاهاي فراوري شده، نه تنها براي بدن بلكه براي سلامت روح و روان مضر مي باشد. در گزارش علمي مورخ 2013 در مورد ارتباط رژيم غذايي و افسردگي، به مصرف مواد غذايي سالم و مغذي براي به حداقل رساندن ريسك توصيه شده است. 

انزوا و تنهايي 
تنها ماندن و به اصطلاح با خود خلوت كردن هر از چند گاه لازم است. اما اگر زمان زيادي را در تنهايي و انزوا سپري كنيد، ريسك دچار شدن به افسردگي را افزايش مي دهيد. براي جلوگيري از آن، روابط اجتماعي تان را بهبود بخشيده و اوقاتي را با دوستان و بستگان سپري كنيد. 

افراط در استفاده از رسانه هاي اجتماعي 
گوشي هاي هوشمند، لپ تاپ ها، تلويزيون و نتفليكس توجه 24 ساعته ما را مي طلبند. بسياري از مردم به طور همزمان از چند وسيله رسانه اي استفاده مي كنند و در حين تماشاي تلويزيون مدام صفحات فيسبوك واينستاگرام را بالا و پايين مي كنند. اين رفتار مي تواند فشار مضاعفي را به مغز وارد كند. 

وقت گذراني با افراد منفي باف 
تاثير دريافت اظهارنظرهاي منفي از دوستان، كارفرما يا فرد مورد علاقه تان بر روح و روان، طولاني مدت است. به جاي احاطه كردن خود با افراد منفي باف، با افراد مثبت دوستي كنيد. 

قهر با طبيعت 
زندگي شهري فوايد و مضرات زيادي دارد. استفاده از سيستم حمل و نقل عمومي، زندگي شبانه هيجان انگيز، رستوران ها و كلوپ هاي شبانه بسياري از مردم را به سوي خود جذب مي كند. اما در عين حال زندگي شهري باعث دور شدن هرچه بيشتر انسان از طبيعت شده و زمينه را براي ابتلا به اختلالات روحي و رواني، از جمله افسردگي فراهم كرده است. 

عدم استراحت كافي 
8 ساعت خواب شبانه را شوخي نگيريد. افرادي كه اين توصيه را رعايت مي كنند، از سلامت جسمي و روحي بهتر برخوردار مي باشند. 

عدم تحرك 
ساكن بودن و عدم تحرك نه تنها جسم انسان بلكه، روح و روان را بيمار مي كند. اگر به ورزش كردن علاقمند نيستيد، مي توانيد بهانه و انگيزه ديگري براي بيرون رفتن از خانه و تحرك براي خود ايجاد كنيد. مثلا به عنوان داوطلب شدن در بيمارستان ها يا پناهگاه هاي افراد بي خانمان، به ديگران كمك كنيد.
 

منبع: iranjavan