شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : رئيس اداره اطلاع‌رساني و روابط عمومي آموزش و پرورش استان كرمان: تنوير افكار عمومي براي همراهي و همگرايي با تغييرات در آموزش و پرورش ضروري است
سه شنبه، 8 بهمن 1398 - 14:46 کد خبر:41539
رئيس اداره اطلاع رساني و روابط‌عمومي آموزش و پرورش استان كرمان گفت: تنوير افكار عمومي براي همراهي و همگرايي با تغييرات در آموزش و پرورش ضروري است.


 شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)-|| رئيس اداره اطلاع رساني و روابط‌عمومي آموزش و پرورش استان كرمان گفت: تنوير افكار عمومي براي همراهي و همگرايي با تغييرات در آموزش و پرورش ضروري است.
 
 به گزارش شارا به نقل از خبرگزاري برنا؛ اميد سلاجقه در گردهمايي دو روزه مدير آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق استان كرمان در شهرستان جيرفت با اشاره به اينكه مديران آموزش و پرورش بايد به رسانه‌ها احترام بگذارند و برخورد حرفه‌اي با آنها داشته باشند، افزود: آموزش و پرورش به دليل وجود افراد مختلف با ايده ها و تفكرات متفاوت مشكل تر از ساير دستگاه هاست، چون پاسخگويي به نيازهاي آنان و راضي نگه داشتن اين قشر كاري بس دشوار و مشكل است، لذا فراهم كردن زمينه مشاركت همه جانبه فرهنگيان در مديريت آموزش و پرورش به منظور افزايش كارآيي نظام تعليم و تربيت امري انكار ناپذير است كه جز به مدد اطلاع رساني و همت و پشتيباني مسئولان و كارگزاران روابط عمومي اين دستگاه امكان پذير نخواهد بود.
 
 وي با اشاره به اينكه محور اصلي ارتباط با جامعه و مخاطبان بايد روابط عمومي باشد، اظهارداشت: اگر سازماني بدون توجه به اين ستون اصلي در سازمان، بخواهد عمل كند در آينده به مشكل بر مي خورد و مقبوليت و مشروعيت خود را از دست خواهد داد.
 
 سلاجقه با بيان اينكه ايجاد تعادل و توازن بين مولفه هاي داخل و خارج يك مجموعه از وظايف روابط عمومي ها و سخنگوي دستگاه ها است، بيان داشت: دستگاه عظيم آموزش و پرورش براي اطلاع رساني موثر و مفيد بايد به صورت مستقل و باز عمل كرده و امكان تبادل اطلاعات و جريان چند سويه اطلاعات در مجموعه و محيط بيرون از آن را فراهم كند.
 
 رئيس اداره اطلاع رساني و روابط عمومي آموزش و پرورش استان كرمان با بيان اينكه شبكه هاي اجتماعي براي روابط عمومي ها فرصت هاي بي نظيري را به وجود آورده اند، گفت: مديريت فضاي مجازي و اجتماعات مجازي از رويكردهاي جديدي است كه در روابط عمومي ها به شدت پر رنگ شده است و يكي از وظايف روابط عمومي ها در كنار ساير وظايف شان شبكه سازي و مديريت آنهاست.
 
 اميد سلاجقه تنوير افكار عمومي براي همراهي و همگرايي با تغييرات و اجراي سند تحول بنيادين آموزش و پرورش و مشاركت در آن را از مهم ترين وظايف روابط عمومي دستگاه بزرگ تعليم و تربيت برشمرد و افزود: استفاده از ظرفيت ديگر دستگاه ها براي امر اطلاع رساني در آموزش و پرورش لازم و ضروري است.
 
 وي خاطرنشان كرد: شايستگي هر نظام آموزشي بستگي به ميزان شايستگي دست اندركاران آن نظام آموزشي دارد كه چگونه مي توانند از چالش ها و موانع موجود فرصت هاي بي نظيري براي توسعه و پيشرفت آموزش و پرورش به وجود آورند.