شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : جنبه هاي مديريت موفقيت برنامه ها
دوشنبه، 14 تیر 1400 - 11:01 کد خبر:41479
مديريت برنامه ها آنطور كه به نظر مي رسد آسان نيست. در حقيقت، جنبه هايي وجود دارد كه مديران برنامه بايد براي مديريت موفقيت برنامه ها مد نظر قرار دهند. بياييد برخي از مهمترين جنبه هايي را كه مي تواند از مديران برنامه در اين تجارت سخت پشتيباني كند، تجزيه و تحليل كنيم.



 

شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)-|| مديريت برنامه ها آنطور كه به نظر مي رسد آسان نيست. در حقيقت، جنبه هايي وجود دارد كه مديران برنامه بايد براي مديريت موفقيت برنامه ها مد نظر قرار دهند. بياييد برخي از مهمترين جنبه هايي را كه مي تواند از مديران برنامه در اين تجارت سخت پشتيباني كند، تجزيه و تحليل كنيم.

مستند كردن فعاليتها و وظايف پروژه
معمولاً، هنگام شروع پروژه ها، ذينفعان به ندرت از پيچيدگي و اندازه آن اطلاع دارند. در حقيقت، با پيشرفت پروژه، دامنه واقعي پديدار مي شود و پيچيدگي واضح تر مي شود.

درك واقعي از پيچيدگي يك پروژه مهم است. در واقع، اين به مديران پروژه كمك مي كند تا بتوانند برنامه هاي مديريتي به خوبي طراحي شده و مفصل را توسعه دهند. متأسفانه، درك پيچيدگي يك پروژه معمولاً خيلي دير انجام مي شود تا منابع، بودجه و تاريخ تحويل تنظيم شود.

براي جلوگيري از اين اتفاق، هر كار پروژه بايد كاملاً ارزيابي و مستندسازي شود. اين به ايجاد يك برنامه در حد امكان كمك خواهد كرد.

مديريت ارتباط درست
هنگامي كه سازمانها برنامه هاي خود را اجرا مي كنند، آنها بايد به طور موثر با آنها ارتباط برقرار كنند. ارتباطات براي موفقيت برنامه مهم است. اين همچنين براي پروژه هايي كه برنامه را تهيه مي كنند معتبر است.

هركسي كه با يك پروژه در ارتباط است بايد اهداف پروژه، نقشهاي فردي آنها و چگونگي تأثير اقدامات و رفتارهاي خود را بر پروژه بشناسد. به عنوان مثال، پروژه اي كه خارج از مشاغل اصلي سازمان باشد، مانع از دسترسي مدير پروژه به اطلاعات مهم و تأثيرگذار بر پروژه خواهد شد. در نتيجه، بدون اين اطلاعات، پروژه شكست خواهد خورد.

براي حل اين نوع از مشكلات، مدير پروژه بايد دائماً اهداف و وضعيت پروژه را به مديريت ارشد ابلاغ كند. در حقيقت، اين اطلاعات به مدير پروژه امكان مي دهد تأثيرات بيروني را كنترل كند تا موفقيت برنامه را تضمين كند.

يكپارچه سازي عناصر پروژه
مديريت موفقيت آميز برنامه بيش از مديريت يك برنامه است.

مديران برنامه بايد عناصر اصلي برنامه مانند كنترل هزينه، مديريت پيكربندي و تخصيص منابع را يكپارچه كنند. اين امر به شركتها امكان مي دهد تا برنامه را به موقع و بودجه با منابع موجود ارائه دهند.

 

منبع: Francesco Pecoraro
منبع مرجع: شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)