شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : بازديد جف بزوس از هند و اعلام سرمايه گذاري يك ميليارد دلاري در اين كشور
یکشنبه، 29 دی 1398 - 02:28 کد خبر:41406
جف بزوس، موسس و مديرعامل آمازون با انتشار ويدئويي از پايتخت هند، از اداي احترام به مهاتما گاندي و سرمايه گذاري عظيم در اين كشور خبر داد.


 شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)-|| جف بزوس، موسس و مديرعامل آمازون با انتشار ويدئويي از پايتخت هند، از اداي احترام به مهاتما گاندي و سرمايه گذاري عظيم در اين كشور خبر داد.
 
 به گزارش ديجياتو، هدف بزوس از رفتن به هند برقراري ارتباط با كسب و كارهاي كوچك و متوسط هندي بوده و هدف بعدي وي دراز كردن دست دوستي به سوي دولت هند و مردم اين كشور است.
 
 بزوس از سرمايه گذاري عظيم يك ميليارد دلاري در كسب و كارهاي كوچك و متوسط هندي براي آنلاين كردن آنها خبر داد. وي كه در رويدادي در دهلي نو سخنراني مي كرد، گفت قرن بيست و يكم متعلق به هندي هاست.
 
 البته بازديد سه روزه بزوس از هند با اعتراضات مختلفي همراه بوده است. هزاران خرده فروشي كوچك از 300 شهر هند در اعتراض به تأثير منفي آمازون بر خرده فروشي هاي بومي اين كشور دست به اعتراض زده اند. معترضين مي گويند آمازون با فروش اجناس تخفيف دار و همكاري با فروشندگان بزرگ، كسب و كار آنها را مختل كرده است.
 
 جف بزوس ضمن اشاره به صادرات محصولات هندي به ارزش 10 ميليارد دلار تا سال 2025، گفت كه آمازون تاكنون 5.5 ميليارد دلار در اين كشور سرمايه گذاري كرده است.
 
 بازار تجارت الكترونيك هند در حال حاضر توسط آمازون و فليپ كارت كه والمارت مالك آن است، قبضه شده است.
 
 «موكش آمباني»(Mukesh Ambani)، ثروتمندترين فرد آسيايي و مالك شركت Reliance Industries از اهداف خود براي تأسيس فروشگاه اينترنتي و رقابت با آمازون پرده برداشت. او از مردم درخواست كرده تا در سرويس ارسال خوار و بار اين شركت ثبت نام كنند.