شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : دبيرخانه كنفرانس روابط عمومي به قدرت رويدادهاي ايده محور اعتقاد دارد
دوشنبه، 23 دی 1398 - 09:15 کد خبر:41357
هر چند رسيدن به ايده هاي ناب و تاثيرگذار، دشوارترين بخش روند و فرايند خلاقيت و نوآوري است اما همكاري مشترك بين مديران و كارشناسان روابط عمومي، نه تنها ما را در جريان ايده هاي خلاقانه اين حوزه قرار مي دهد بلكه زمينه را براي يادگيري تجربيات بيشتر و كشف راه هاي جديد فراهم مي كند.



شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)-|| دبيركل كنفرانس روابط‌عمومي در آيين افتتاحيه اين كنفرانس كه امروز 23 ديماه در حال برگزاري است با بيان اين مطلب گفت: هر چند رسيدن به ايده هاي ناب و تاثيرگذار، دشوارترين بخش روند و فرايند خلاقيت و نوآوري است اما همكاري مشترك بين مديران و كارشناسان روابط عمومي، نه تنها ما را در جريان ايده هاي خلاقانه اين حوزه قرار مي دهد بلكه زمينه را براي يادگيري تجربيات بيشتر و كشف راه هاي جديد فراهم مي كند.

مهدي باقريان افزود: با بها دادن و فراهم كردن محيطي براي انعكاس فعاليت هاي نوآورانه و خلاقانه مانند كنفرانس روابط عمومي، ما مي توانيم از يكديگر پشتيباني و تشويق دريافت كنيم و اين امر باعث افزايش اعتماد به نفس شاغلان هنرهشتم در نوآوري و به اشتراك گذاشتن ايده هاي جديد در زمينه هاي مختلف روابط عمومي مي شود.

وي در ادامه با تاكيد بر اين نكته كه "اين كار ارزشمند نيازمند تسهيل ايجاد و بسط بسترهاي لازم تعامل شخصي و حرفه اي شاغلان روابط‌عمومي است"، تصريح كرد: اگر شاغلان روابط عمومي، آموزش مهارتهاي كاربردي را در قالب ارايه ايده ها و الگوهاي كاربردي و ساير گونه هاي جديد تعامل كه منبعث از خلاقيت، نوآوري و تمايز است در دستور كار خود قرار ندهند جايگاه و ارزش واقعي و اعتبار حرفه اي روابط عمومي بيش از پيش از دست خواهد ر فت.

رييس انجمن متخصصان روابط عمومي با اعلام اين مطلب كه "خوشبختانه دوره شانزدهم كنفرانس روابط عمومي با اين رويكرد آغاز مي شود"، گفت: اگرچه دبيرخانه كنفرانس روابط عمومي به قدرت رويدادهاي تجربه محور اعتماد و اعتقاد دارد و براي موفقيت آن سرمايه گذاري مي كند اما تامين هزينه هاي برگزاري يك كنفرانس علمي، انتخاب يك مكان مناسب، مديريت يك رويداد مهم، دعوت از مخاطبان بويژه مخاطبان خارجي و استقبال آنها، ايجاد ارتباطات عميق تر و جلوگيري از تبديل كنفرانس به يك رويداد صرفا شنونده محور و شروع يك مرحله بزرگ، كار ساده اي نيست.

 

باقريان گفت: ما بايد با تزريق نيروي خلاقيت و ايده پردازي در بخش هاي مختلف روابط عمومي بويژه در عرصه هاي معرفتي و ابزاري و همچنين فعاليت هاي روزانه، وجه تمايز كاري كه انجام مي دهيم را پيدا كنيم و از رويه هاي معمول فاصله بگيريم و اگر چنين كاري كرديم قطعا به نتيجه دلخواه كه "ايجاد نقطه عطف" است نيز مي رسيم.

 

دبيركل كنفرانس در پايان اظهار داشت: اميدوار هستيم مديران و كارشناسان روابط عمومي با مشاركت ارزشمند خود در خلق و آفرينش ايده هاي خلاقانه و تازه و انعكاس آن در كنفرانس روابط عمومي، نقش فعال و قابل قبولي در اين عرصه ايفا نمايند.