شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)-|| امروز، دنياي تجارت با سرعت زيادي در حال تغيير است. به همين دليل، پيش بيني بازار آينده به طور فزاينده دشوار خواهد بود. علاوه بر اين، شركت ها بايد انتظار داشته باشند كه اين روند در آينده ادامه يابد.
مفهوم استراتژي
شركتها همواره از استراتژي براي دستيابي به اهداف سازماني خود استفاده كرده اند. يك استراتژي خوب مبتني بر داده ها و تجزيه و تحليل هاي معتبر است. در حقيقت، اينها به درك موقعيت فعلي شركت به منظور طراحي طرحي براي رسيدن از نقطه فعلي به مطلوب كمك مي كنند.
بنابراين، شركتها از استراتژي براي تعيين مسيري استفاده مي كنند كه به ارزيابي گزينه هاي جايگزين و تصميم گيري كمك مي كند. اساساً، استراتژي تركيبي از اقدامات با هدف حل برخي از مشكلات يا دستيابي به يك هدف مطلوب است.
بدون داشتن يك استراتژي مناسب و كارآمد، آينده يك شركت مي تواند نامشخص و به احتمال زياد شكست باشد.
مفهوم چابكي
امروز، عنصر اصلي موفقيت، برنامه ريزي نيست بلكه چابكي است. در حقيقت، يك شركت پس از تعريف استراتژي، مجموعه اي از پروژه هاي استراتژيك ايجاد مي كند. اين پروژه ها بطور مداوم تكامل مي يابند، زيرا كسب و كار مي آموزد چه چيزي كار مي كند و چه چيزهايي كارايي ندارد.
علاوه بر اين، ارزيابي و انطباق مداوم برنامه ها همراه با تغيير در محيط، بسيار مهم است. بعضي اوقات، ممكن است لازم باشد برخي از تغييرات را رد كرد. ارزيابي برنامه ها به سازمان ها اجازه مي دهد تا به سرعت با چشم اندازها، احتمالات و مشكلات جديد پيش بيني و سازگار شوند.
اكنون بيش از هر زمان ديگر مهم است كه شركت ها قادر به شناسايي و نظارت بر تغييرات در محيط هاي تجاري خود باشند. شركتها بايد فرصتها و تهديدها را ببينند. در حقيقت، تنها شركت هايي كه قادر به درك پويايي در حال تغيير در صنايع خود هستند، در درازمدت زنده مي مانند.
يادت باشه
شركت ها به منظور توسعه توانايي تصميم گيري در هر شرايط مناسبي، نياز به داده ها براي تجزيه و تحليل، بسته بندي و به اشتراك گذاري در سراسر شركت دارند.
منبع مرجع: شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)