شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : مدير كل روابط عمومي شركت مديريت منابع آب ايران: روابط عمومي پيشران تمام برنامه هاي فني و اجتماعي بخش آب است
سه شنبه، 12 آذر 1398 - 12:48 کد خبر:40978
مدير كل روابط عمومي و امور بين الملل شركت مديريت منابع آب ايران، گفت: روابط عمومي پيشران تمام برنامه هاي فني و اجتماعي بخش آب است و هر اقدامي كه قرار است انجام شود، زمينه سازي آن بايد انجام شود.

شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)-|| مدير كل روابط عمومي و امور بين الملل شركت مديريت منابع آب ايران، گفت: روابط عمومي پيشران تمام برنامه هاي فني و اجتماعي بخش آب است و هر اقدامي كه قرار است انجام شود، زمينه سازي آن بايد انجام شود.

به گزارش شارا به نقل از روابط عمومي شركت آب منطقه اي خراسان جنوبي ،"عبدالله اسكويي"در مراسم تكريم و معارفه مدير روابط عمومي اين شركت ،ضمن ابراز خرسندي از حضور در استان خراسان جنوبي،خاطر نشان ساخت: شهر بيرجند ،شهر علم،تقوي و فرهنگ است كه بزرگاني همچون دكتر معتمدنژاد پدر علم ارتباطات ايران را تحويل جامعه داده است.

وي به جايگاه و رسالت روابط عمومي در بخش آب كشور اشاره كرد و گفت: نقش روابط عمومي تنها به تبليغات و تشريفات ختم نمي شود و رسالت اصلي آن زمينه سازي و بستر سازي براي اجراي برنامه هاي سازمان است.

مدير كل روابط عمومي شركت مديريت منابع آب ايران اظهار داشت بنظر مي رسد در شرايط كنوني روابط عمومي بايد از ارتباط يك سويه كه مبتني بر متقاعد سازي و اقناع است عبور كرد و بر تفاهم با مخاطبان و فهم متقابل با آنان و تاثير و تاثر دو جانبه بينديشند.

وي افزود: اگر نگاه مان را به روابط عمومي تغيير دهيم ،به طور قطع مطالبات مسئولان ما نيز تغيير خواهد يافت.

اسكويي با اشاره به اينكه جنس مشكلات در بخش آب از جنس مسائل فرهنگي و اجتماعي است ، اظهار داشت: در اين راه مسئوليت بزرگ و وسيعي بر عهده ما است و تلاش شده در جهت رسالت و مأموريت اصلي روابط عمومي قدم برداريم كه نتايج خوبي هم در اين راه حاصل شده است.

مدير كل روابط عمومي شركت مديريت منابع آب ايران، چاش هاي عمده در حوزه آب كشور را برشمرد و گفت: با شناسايي اين چاش ها و دسته بندي مخاطبان ، نقشه راه ترسيم شد كه مي بايست براي اجرا و پيشرفت آن قدم برداريم.

وي افزود: دراين راستا پروژه اطلاع رساني طرح احياء و تعادل بخشي منابع آب تدوين و همسو با ديگر برنامه هاي اين طرح اجرا شد كه دستاوردهاي خوبي نيز در اين راه حاصل شده است.

وي همچنين خواستار تغيير نگاه به روابط عمومي ها شد و گفت: روابط عمومي پيشران تمام برنامه هاي فني و اجتماعي بخش آب است و براي هر اقدامي كه قرار است انجام شود، زمينه سازي آن بايد انجام شود.

اسكويي با بيان اينكه هرگاه از روابط عمومي براي ارتباط و پاسخ گويي به مردم استفاده كرده ايم، موفق بوده ايم ،گفت: آن چيزي كه بايد از روابط عمومي ها انتظار داشت، نقش مغز افزاري آن است كه بايد از اين ظرفيت استفاده كرد.

وي در ادامه به اقدامات شاخصي همچون اجراي طرح دانش آموزشي نجات آب(داناب) اشاره كرد و يادآور شد: اين طرح كه يك كار نظام مند، گام به گام و قابل اندازه گيري است ،نتايج مثبت و موثري را در پي داشته است.

وي گفت: تدوين و انتشار كتاب انسان و محيط زيست، براي مقطع متوسطه از ثمرات خوب اين طرح بود كه بخش اول آن تحت عنوان "آب سرچشمه زندگي" مي باشد.

وي افزود: در سال جاري تمركز بر روي موضوع سيلاب است كه دانش آموزان كارهاي تحقيقاتي براي شناسايي چالش ها و تهديدهاي سيلاب در محل زندگي و تحصيل خود انجام مي دهند و در همين راستا مانور سيلاب نيز در هفته اول اسفند ماه برگزار خواهد شد.

مدير كل روابط عمومي شركت مديريت منابع آب ايران،با تاكيد بر عدم موازي كاري در انجام كارها ، احصاء نقش روابط عمومي ها در مسائل مهمي همچون طرح سازگاري با كم آبي و نيز بومي سازي در امور ارتباطي را خواستار شد.

وي به پويش هر هفته- الف -ب -ايران اشاره كرد و گفت: اين پويش هفتمين هفته خود را طي كرد و قرار است 227 پروژه در مرحله اول ( هر هفته يك پروژه) در 31 استان به بهره برداري برسد كه بايستي جنبه هاي مردمي آن پر رنگ و آگاهي رساني در اين خصوص انجام شود.