شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : «دوشنبه مجازي»: روزي كه آمريكايي‌‌ها به سراغ اينترنت مي‌روند تا با استفاده از تخفيف‌‌هاي كم‌‌نظير خريد كنند
چهارشنبه، 13 آذر 1398 - 22:57 کد خبر:40975
جشن شكرگزاري در آمريكا با بزرگترين رويدادهاي خريد همراه است. نخستين آن، به «جمعه سياه» (Black Friday) شهرت دارد كه فروشگاه ها تخفيف هاي كم‌‌نظير ارائه مي دهند و در جذب مشتري با هم رقابت مي كنند.


 شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)-|| جشن شكرگزاري در آمريكا با بزرگترين رويدادهاي خريد همراه است.
 
 نخستين آن، به «جمعه سياه» (Black Friday) شهرت دارد كه فروشگاه ها تخفيف هاي كم‌‌نظير ارائه مي دهند و در جذب مشتري با هم رقابت مي كنند.
 
 اما دوشنبه پس از جشن شكرگزاري، روز خريد اينترنتي است. در اين روز كه به «دوشنبه مجازي» (Cyber Monday) مشهور است، تخفيف ها اينترنتي است.
 
 برخي، خريد سنتي در جمعه سياه را ترجيح مي دهند و با وجود شلوغي فروشگاه ها و انتظار در صف هاي طولاني، خريدهاي خود را در آن روز انجام مي دهند.
 
 اما در «دوشنبه مجازي»، كه ۱۴ سال پيش و با محبوبيت بيشتر خريد اينترنتي به وجود آمد، محصولات با تخفيف هاي ويژه در اينترنت عرضه مي شوند. هر چند بيشتر جوانان طرفدار خريدهاي اينترنتي هستند، بسياري از لوازم الكتريكي را با قيمت‌‌هاي پايين در «دوشنبه مجازي» مي توان پيدا كرد.
 
 به گزارش واشنگتن پست، نظرسنجي هاي جديد نشان مي دهد ۵۴ درصد از مشتريان آمريكايي بيشتر خريدهاي خود براي كريسمس را اينترنتي انجام مي دهند.
 
 سال گذشته، آمريكايي ها با خرج كردن ۷.۹ ميليارد دلار در «دوشنبه مجازي» ركورد خريد در اين روز را شكستند. امسال، پيش بيني مي شود در اين روز حدود ۹.۴ ميليارد دلار خرج كنند.
 
 «دوشنبه مجازي» همچنين براي فروشگاه ها موقعيتي مناسبت فراهم مي كند تا فن آوري هاي جديد را محك بزنند. برخي از فروشگاه ها مانند «آي كيا» كه اسباب و اثاثيه خانه مي فروشند از طريق فن‌آوري واقعيت مجازي به مشتري اجازه مي‌دهند لوازمي كه نظرشان را جلب كرده به صورت مجازي در خانه خود قرار دهند و به اين ترتيب قبل از خريد آن وسيله ببينند كه آيا براي خانه‌شان مناسب است يا نه.