شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : پانزدهمين نشست روابط عمومي‌هاي دانشگاه‌ها و پارك‌هاي علم و فناوري منطقه ۵ وزارت علوم
دوشنبه، 11 آذر 1398 - 15:13 کد خبر:40969
پانزدهمين نشست روابط عمومي‌هاي دانشگاه‌ها و پارك‌هاي علم و فناوري منطقه ۵ وزارت علوم، تحقيقات و فناوري به ميزباني پارك علم و فناوري كرمانشاه، برگزار شد.

 شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)-|| پانزدهمين نشست روابط عمومي‌هاي دانشگاه‌ها و پارك‌هاي علم و فناوري منطقه ۵ وزارت علوم، تحقيقات و فناوري به ميزباني پارك علم و فناوري كرمانشاه، برگزار شد.

به گزارش روابط عمومي پارك علم و فناوري كرمانشاه، پانزدهمين نشست روابط عمومي‌هاي دانشگاه‌ها و پارك‌هاي علم و فناوري منطقه ۵ وزارت علوم، تحقيقات و فناوري با حضور مديران و كارشناسان روابط عمومي‌هاي منطقه و رئيس پارك علم و فناوري استان كرمانشاه، ۱۰ آذر ماه ۱۳۹۸ به ميزباني پارك علم و فناوري جهاد دانشگاهي كرمانشاه برگزار شد.
در اين جلسه، دكتر معصومه خان احمدي رئيس پارك علم و فناوري جهاد دانشگاهي كرمانشاه با اشاره به اهميت جايگاه و نقش روابط عمومي‌ها در توسعه اظهار داشت: در دنياي امروزآنچه كه بسيار حائز اهميت است داشتن امكانات اعتبارات نيست بلكه وجوداكوسيستم و شبكه تعاملي است، اين شبكه‌هاي تعاملي شايد به نوعي مدل كوچكي از آن چيزي است كه ما امروز از روابط عمومي‌ها انتظار داريم.


وي در ادامه با بيان اينكه روابط عمومي در ايجاد شبكه‌هاي تعاملي به ويژه در فضاي كنوني مي‌تواند بسيار اثرگذار باشد افزود: تعامل ميان مناطق فناوري و دانشگاه‌ها بعنوان اجزاي اكوسيستم نوآوري و فناوري بسيار اهميت دارد و اين نشست ها مي تواند در تقويت اين شبكه موثر باشد.


خان احمدي در ادامه تصريح كرد: اكنون يكي از مهم‌ترين اثرگذاري‌ روابط عمومي ها حضور درفضاي مجازي در واقع به خدمت گرفتن و استفاده از اين ظرفيت است.


رييس پارك علم و فناوري كرمانشاه در ادامه بر معرفي و شناساندن پتانسيل ها و خدمات پارك‌هاي علم و فناوري و دانشگاه‌ها تاكيد كرد و گفت: در دنياي امروز كه با تغييرات بسيار زياد و سريعي مواجه هستيم، روابط عمومي «آر‌انددي‌هاي» (R ;D) دانشگاه‌ها و مراكز فناوري محسوب مي‌شوند «آر‌اند دي» كه در حوزه فناوري‌هاي نرم كار مي‌كند فناوري‌هايي كه اميدبخش‌اند و انگيزه ايجاد مي‌كنند.


دكتر خان‌احمدي در پايان افزود: اميد نياز فضاي امروز كشور است و روابط عمومي‌ها مي توانند در اميدآفريني در جامعه بسيار موثر باشند.


در ادامه مهندس فرهاد فتاحي دبير روابط عمومي‌هاي دانشگاه‌ها و پارك‌هاي علم و فناوري منطقه ۵ وزارت علوم، تحقيقات و فناوري بر لزوم فعاليت موثر و پوياي روابط عمومي‌هاي منطقه تاكيد كرد و گفت: ايجاد زمينه جهت ارتقاء جايگاه روابط عمومي ها در دانشگاهها و پارك ها، تقويت رويه وانسجام بخشي به فعاليت هاي روابط عمومي وفراهم كردن بسترلازم جهت تخصصي وحرفه اي شدن روابط عمومي ها از طريق برگزاري كارگاه ها ازمهمترين برنامه هاي در حال انجام است.


فتاحي تاكيد كرد: روابط عمومي هاي منطقه با استفاده از ظرفيت هاي رسانه ها و تجربه ديگر مناطق براطلاع رساني فعاليت هاي اهتمام داشته باشند.


دبير روابط عمومي‌هاي دانشگاه‌ها و پارك‌هاي علم و فناوري منطقه ۵ وزارت علوم، تحقيقات و فناوري در ادامه به برگزاري جشنواره كشوري روابط عمومي ها ي برتر اشاره كرد و افزود: اين برنامه مي تواند درتحرك و پويايي كارشناسان روابط عمومي نقش داشته باشد.


در پايان مديران و كارشناسان روابط عمومي‌هاي منطقه بر چگونگي شركت در اين جشنواره و برگزاري جشنواره منطقه اي به بحث و تبادل نظر پرداختند.


گفتني است شركت كنندگان پانزدهمين نشست روابط عمومي‌هاي دانشگاه‌ها و پارك‌هاي علم و فناوري منطقه ۵ وزارت علوم، تحقيقات و فناوري از شتابدهنده كارآفريني تيك و مركز گيم و انيميشن پارك علم و فناوري كرمانشاه بازديد كردند.