شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : استفاده از رپورتاژ آگهي و روابط عمومي براي لينك بيلدينگ و سئو سايت
سه شنبه، 5 آذر 1398 - 22:23 کد خبر:40929
با استفاده از قدرت روابط عمومي (PR)، مي‌توان يك استراتژي منحصربه‌فرد لينك بيلدينگ را پياده كرد. اگر مي‌خواهيد با تكنيك جديد لينك بيلدينگ آشنا شويد و در مدت زماني كوتاه، بك لينك هايي قدرتمند از وب‌سايت‌هاي ترازِ اول (با اتوريتي بالا) بگيريد، مطالعه اين مقاله را از دست ندهيد.



 

شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)-|| با استفاده از قدرت روابط عمومي (PR)، مي‌توان يك استراتژي منحصربه‌فرد لينك بيلدينگ را پياده كرد.
 

اگر مي‌خواهيد با تكنيك جديد لينك بيلدينگ آشنا شويد و در مدت زماني كوتاه، بك لينك هايي قدرتمند از وب‌سايت‌هاي ترازِ اول (با اتوريتي بالا) بگيريد، مطالعه اين مقاله را از دست ندهيد.

استراتژي لينك بيلدينگ و PR براي افزايش ترافيك سايت
لينك ها هم‌چنان يكي از قوي‌ترين فاكتورها در سئو محسوب مي‌شوند و با صرف كمي زمان، به آساني مي‌توان بك لينك هاي زيادي دريافت كرد. هرچند، با توسعه الگوريتم هاي گوگل، امروزه ديگر تعداد زياد لينك ها اهميت ندارد؛ در عوض شما بايد بتوانيد بك لينك هايي را بگيريد كه ارزشمند باشند.

در حقيقت، لينك هاي بي‌ارزش و ضعيف كه به صورت طبيعي ايجاد نشده‌اند، تاثيري مخرب و منفي روي سئو سايت خواهند داشت.

اما بهترين راه براي دريافت بك لينك هاي باكيفيت چيست؟
اگر كمي خلاقيت به خرج داده و استراتژي لينك بيلدينگ خود را با ديد بازتري بررسي كنيد، راه‌هاي زيادي را پيدا خواهيد كرد كه توليد بك لينك هاي طبيعي براي كسب‌وكار شما را ممكن مي‌كنند.

ما از رويكردهاي مرسوم PR يا روابط عمومي براي پوشش مطالب مشتريان در نشريه‌هاي رده‌بالا و برتر استفاده مي‌كنيم و همين كار باعث توليد لينك هاي طبيعي و باكيفيتي مي‌شود كه در نهايت به بهبود سئو سايت مشتريان ما كمك مي‌كنند.

در اين ميان، برخي از اين تاكتيك‌ها اثربخشي بالاتري از سايرين دارند و در طولاني‌مدت، وضعيت سئو بسيار خوبي براي را مشتريان تضمين خواهند كرد.

اگر مي‌خواهيد با برخي از اين تكنيك هاي بازاريابي و روابط عمومي براي توسعه لينك بيلدينگ وب‌سايت خود آشنا شويد، تا انتهاي مقاله همراه ويرلن باشيد.

كمپين PR چيست؟
ما در شركت ويرلن، رويكردهاي PR مختلفي داريم؛ از پست‌هاي خبري و رپورتاژ آگهي تا پاسخ به درخواست‌هاي روزنامه‌نگاران كه براي ما ايميل ارسال كرده‌اند.

اما چيزي كه باعث مي‌شود با يك مطلب بتوانيم صدها بك لينك مفيد بگيريم، كمپين هاي خلاقانه ماست. اين فرآيند به صورت كلي شامل بررسي و غربال ايده‌هاي جذاب مشتريان، ارسال آنها براي ژورناليست‌هاي مختلف و در نهايت، دعوت از مشتري براي تماشاي پوشش آن ايده يا مطلب مي‌شود.

يكي از مشكلات اصلي كه بسياري از شركت ها در پياده‌سازي كمپين هاي PR با آن روبه‌رو هستند، اين است كه آنها فقط روي خصوصيات معمول مشتريان خود متمركز شده و نمي‌توانند ايده‌ها و ويژگي‌هاي منحصربه‌فرد برندها را در ميان رقبا پررنگ و برجسته كنند.

براي اينكه سايت‌هاي مختلف بخواهند ايده شما را پوشش دهند، بايد محتوايي كاملا جديد يا منحصربه‌فرد را در اختيارشان قرار دهيد.

ولي اگر مشتري ما هيچ چيز منحصربه‌فرد و جديدي نداشت كه بخواهيم در مورد آن بنويسيم، چه كاري بايد انجام دهيم؟ اين همان جايي است كه ما مي‌توانيم به شما كمك كنيم.

طوفان فكري (Brainstorming)
چگونه مي‌توان به ايده‌هايي دست يافت كه خبرنگاران دوست داشته باشند در مورد آنها بنويسند؟ براي پاسخ به اين سوال، بهتر است به چيزهايي كه پيش‌تر نوشته‌اند نگاه كنيد!

اين كار واقعا به همين سادگي است كه گفتيم. ابتدا نشرياتي را كه مي‌خواهيد در مورد شما بنويسند، شناسايي كرده و سپس نوع مقاله‌ها و يادداشت‌هايي كه منتشر مي‌كنند را زير ذره‌بين ببريد.

احتمالا موارد زير برخي از چيزهايي باشند كه نشريه‌هاي آنلاين مايلند در مورد آنها بنويسند:

عرضه محصولات جديد به بازار
تمهيدات مربوط به بازگشت وجه
نكته‌هاي رايگان براي جستجو كنندگان مقالات مرتبط
مسابقه‌هايي با جايزه سفر رايگان
يا هر چيز ديگري كه از حالت معمول خارج باشد

نكته اصلي اين است كه ايده مورد نظر بايد شما را از كاري كه ديگران انجام مي‌دهند، متمايز كرده و در عين حال در چارچوب‌هايي باشد كه نشريه مورد نظر بخواهد آن را پوشش دهد.

پياده‌سازي و اجرا
وقتي ايده مناسبي پيدا كرديد، زمان اجراي آن مي‌رسد. وقتي با يك خبرنگار ارتباط برقرار مي‌كنيد، بايد چيز مناسبي براي ارائه داشته باشيد.

فراموش نكنيد كه روزنامه‌نگاران مي‌توانند ايده‌هاي (صرفا تبليغاتي) را براحتي تشخيص دهند! پس پيشنهاد شما و نوع ارائه آن بايد واقعي و منحصربه‌فرد باشد، البته اگر واقعا قصد تبليغ محصول يا سرويس خود را در سر داشته باشد و اگر ايده شما براي تبليغ محصول يا سرويس به اندازه كافي خوب باشد، آنها به هر حال آن را پوشش خواهند داد.

از ديدگاه ما، چنين ايده‌اي مي‌تواند همانند يك بخش جديد در وب‌سايت مشتري باشد؛ جايي كه در يك پست ويژه در وبلاگ، جزئيات مربوط به يك مسابقه و چگونگي ورود به آن مطرح مي‌شود. ايجاد يك صفحه در وب‌سايت خودمان با اطلاعات مربوط به نتيجه تحقيقي كه انجام داده‌ايم هم مي‌تواند اثربخش باشد.

در پيش گرفتن اين رويكرد از دو نظر مهم است:

شما مي‌توانيد روزنامه‌نگاران را به صفحه‌اي مخصوص در وب‌سايت خود با همه اطلاعات مورد نياز هدايت كنيد، بدون اينكه مجبور باشيد تمام اطلاعات را در مطلب مطبوعاتي بگنجانيد.


نشريه مورد نظر بايد به عنوان منبع مقاله يا داستاني كه روايت كرده است، به صفحه‌اي مشخص لينك دهد.

در اينجا، قدم دوم براي افزايش شانس گرفتن لينك هاي بيشتر از كمپين، بسيار حياتي است. وقتي محتواي شما آماده شد، بايد انتخابي درست براي محل انتشار آن داشته باشيد.

تبليغ و انتشار محتوا
تبليغ و ارائه محتواي PR جايي است كه متخصصان سئو عملكرد بهتري از مديران روابط عمومي دارند.

بسياري از افراد تصور مي‌كنند روابط عمومي يا PR صرفا به معني داشتن كتابچه‌اي مخصوص با ليستي طولاني از مخاطبان است؛ توصيه مي‌كنم همين حالا ديدگاه اين افراد را ناديده بگيريد.

PR به معني ارائه داستان هاي خوب به ژورناليست‌هاي حرفه اي در بهترين زمان است. هيچ اهميتي ندارد كه اين افراد پيش‌تر نام شما را هرگز نشينده باشند يا شما را نشناسند. اگر داستاني فوق‌العاده در اختيار آنها قرار دهيد، حتما آن را پوشش خواهند داد.

البته، براي پيشبرد كارهاي خود به ابزارهاي لينك مثل Majestic و Ahrefs هم نياز خواهيم داشت.

به ياد داريد كه بالاتر در مورد بررسي نشريه‌هاي مورد نظر براي پيدا كردن ايده‌ها صحبت كرديم؟ اگر منبع مربوط به مقاله‌هاي آنها را داخل ابزار سئو قرار دهيد، دقيقا متوجه خواهيد شد كه آن مقاله، كجا و توسط چه سايت هايي پوشش داده شده است.

اگر اين كار را در چارچوب يكسان و در مورد مقاله‌هاي مختلف انجام دهيد، مي‌توانيد به ليستي كاملا هدفمند از نويسنده‌هايي دست يابيد كه مطلبي مشابه را نوشته يا احتمالا دوست دارند در مورد شما بنويسند.

نتايج
زماني كه كار نهايي آماده شد و داستان برند خود را براي ژورناليست‌ها ارسال كرديد، زمان آن رسيده تا به صندلي تكيه دهيد و نظاره‌گر پوشش آن مطلب توسط افراد مختلف باشيد.

البته بگذاريد واقع‌بين هم باشيم: تمام افراد نمي‌توانند در اين زمينه موفق باشند. ممكن است بعد از مدت‌ها تلاش، تنها چند رسانه كوچك در مورد مطلب شما بنويسند يا حتي ممكن است هيچ كسي در مورد آن صحبت نكند! شما نمي‌توانيد چرخه اخبار را كنترل كنيد و برخي مواقع، حتي مدون‌ترين و بهترين رويكردها هم نتيجه مطلوبي ندارند.

هرچند، اگر در اين شيوه استمرار داشته باشيد و اين فرآيند را چندين مرتبه انجام دهيد، به شما اطمينان مي‌دهم كه نتايج آن عالي خواهد بود.

نكات كليدي
اگر به دنبال بهترين نتيجه از استراتژي لينك بيلدينگ خود هستيد، نكات زير را به خاطر داشته باشيد:

رسانه‌هاي هدف را به دقت بررسي كرده و ايده‌هايي را پيدا كنيد كه جواب مي‌دهد.
رويكردي خلاقانه در مورد موضوعاتي داشته باشيد كه احتمال پوشش آنها بيشتر است.
صفحه‌ لندينگ پيج در وب‌سايت خود ايجاد كرده و اطلاعات كليدي را در آن قرار دهيد.
نمونه‌هاي موفق را با يكي از ابزارهاي لينك بررسي كرده و ليستي از رسانه‌هايي را پيدا كنيد كه احتمالا ايده شما هم براي آنها جذاب خواهد بود.
به آن روزنامه‌نگارها پيام داده و از آنها بخواهيم كه در مورد داستان شما هم بنويسند.

اين استراتژي واقعا به همين سادگي است.

جمع‌بندي
انتخاب درست رسانه‌ها و تهيه محتواي خلاقانه، دريافت بهترين نتيجه را ممكن مي‌كند.

رويكردي كه بالاتر در مورد آن صحبت كرديم را مي‌توانيد به صورت دوره‌اي انجام داده و نتايج آن را به دقت بررسي كنيد. نكته قابل توجه، لينك بيلدينگ سريع و سپس افزايش رتبه سايت در بازه زماني يك تا دو ماهه بعد از پوشش مطلب توسط نشريه‌هاي آنلاين مختلف است. توصيه ما براي آناليز لينك ها، Ahrefs است.

در مثالي كه براي اين مقاله زديم، ما حدود 150 لينك به ازاي هر پروژه مي‌گيريم كه البته اين عدد مي‌تواند متناسب با پروژه‌هاي ديگر، متفاوت باشد. برخي رويكردها واقعا هوشمندانه و جذاب هستند و مي‌توانند نتيجه‌اي شگفت‌انگيز داشته باشند، در حالي كه برخي ممكن است فقط 10 تا 20 بك لينك بگيرند و مابقي هيچ لينكي دريافت نكنند!

مزاياي استفاده از استراتژي رپورتاژ آگهي براي لينك بيلدينگ
خريد رپورتاژ آگهي به شما اجازه مي‌دهد كه در مدت زماني كوتاه، حجم زيادي از بك لينك ها را از سايت‌هايي دريافت كنيد كه در حالت عادي و با استفاده از رويكردهاي مرسوم SEO نمي‌توان به آنها دست يافت.

لينك هاي دريافت‌شده از نشريه‌هاي سطح بالا و مشهور، بسيار قدرتمند هستند و در طولاني‌مدت مي‌توانند تاثير قابل توجهي روي عملكرد سايت و وضعيت سئو سايت شما داشته باشند. اگر شما دائما پروژه‌هاي مختلفي با اين رويكرد را پياده كنيد، بك لينك هاي بسيار قدرتمندي را دريافت خواهيد كرد كه به واسطه آنها، رقابت براي گرفتن رنك بهتر هنگام جستجوي عبارت هاي رقابتي، آسان‌تر خواهد شد.

 

منبع: خبرگزاري تسنيم