شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : معاون امور مطبوعاتي: اقناع افكار عمومي، كليد مقابله فرهنگي با قاچاق
چهارشنبه، 22 آبان 1398 - 13:25 کد خبر:40786
دومين نشست كميته تخصصي فرهنگ و رسانه ستاد مركزي مبارزه با قاچاق كالا و ارز با حضور معاون امور مطبوعاتي و اطلاع رساني، رييس كارگروه فرهنگي و اجتماعي ستاد و نمايندگان دستگاه ها و سازمان هاي عضو كميته روز 2شنبه بيستم آبان ماه جاري برگزار شد.

شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)-|| دومين نشست كميته تخصصي فرهنگ و رسانه ستاد مركزي مبارزه با قاچاق كالا و ارز با حضور معاون امور مطبوعاتي و اطلاع رساني، رييس كارگروه فرهنگي و اجتماعي ستاد و نمايندگان دستگاه ها و سازمان هاي عضو كميته روز 2شنبه بيستم آبان ماه جاري برگزار شد.

به گزارش شارا، محمد خدادي معاون امور مطبوعاتي و اطلاع رساني وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي در اين نشست با تأكيد بر اينكه پديده ي قاچاق، مفهومي بين المللي و گسترده است و به واسطه ي گستره اقتصادي، اجتماعي، سياسي و فرهنگي در تمام سطوح جامعه تأثيرگذاري دارد، گفت: افكار عمومي و سهم و نقش آحاد جامعه در موضوع مقابله ي فرهنگي با قاچاق، مسأله ي پراهميتي است كه بايد بيشتر مورد توجه قرار گيرد.

وي جريان سازي رسانه اي و استفاده از روش هاي تبييني و اقناعي را براي تنوير افكار عمومي موثر دانست و اظهار داشت: اطلاعات موثر و موثق كه امكان قضاوت و مقايسه را نسبت به مفهوم قاچاق و اثرات مخرب آن در وجوه مختلف افزايش دهد و به سادگي، زمينه ي درك و فهم مخاطب را فراهم نمايد، بايد توسط كميته ي فرهنگ و رسانه توليد شده و در اختيار عموم قرار گيرد.

عبداله هندياني رييس كارگروه فرهنگي و اجتماعي ستاد مركزي مبارزه با قاچاق كالا و ارز نيز در اين نشست با اشاره به برگزاري گردهمايي ارايه نيازهاي فناورانه در پيشگيري و مبارزه با قاچاق گفت: اين گردهمايي 3 روزه با همكاري صندوق نوآوري و شكوفايي رياست جمهوري، شركت ها و موسسات دانش بنيان و نوآور و دستگاه ها و سازمان هاي عضو ستاد با هدف گسترش مشاركت هاي مردمي در پيشگيري و مقابله با قاچاق در پانزده محور و موضوع برگزار خواهد شد.


در پايان نشست، اعضاي كميته در مورد ضرورت انجام و بهره گيري از نتايج پيمايش ها و تحقيقات ميداني بررسي وضعيت نگرش و رفتار افراد جامعه نسبت به پديده قاچاق، رويكردشناسي افكار عمومي و تهيه آمار و اطلاعات دقيق براي توليد محتواي متناسب با نياز مخاطب بحث و تبادل نظر كردند.