شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : 3 راه براي گسترش حرفه خود از طريق رسانه هاي اجتماعي
جمعه، 10 آبان 1398 - 06:34 کد خبر:40624
روش هاي مختلف بسياري وجود دارد كه از طريق آن شركت شما مي تواند از راهكارهاي رسانه هاي اجتماعي بهره مند شود؛ از جمله افزايش ديد برند و افزايش فروش. مهم اين است كه چگونه از اين بسترها استفاده مي كنيد، بنابراين براي گسترش دسترسي به كسب كار خود، پنج اصل زير در رسانه‌هاي اجتماعي خود لحاظ كنيد:


 

شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)-|| هنگامي كه ردبول مي خواست سطح آگاهي نسبت به طعم محصول جديد خود "Summer Edition" را افزايش دهد، از اينستاگرام (در ميان ساير راهكارهاي قدرتمند) براي معرفي مناسب اين محصول جديد در بين مخاطبان هدف خود استفاده كرد. نتيجه؟ نه تنها افزايش ۱۰ درصدي آگاهي، بلكه از طريق اين كمپين به ۱.۲ ميليون مصرف كننده نيز دست پيدا كردد.


آنها در مورد گسترش دسترسي طعم و مزه بسيار خاص محصول مورد علاقه خود، از برندي صحبت كردند كه در حال حاضر در سراسر جهان مخاطبان بيشماري دارد. اگر چنين برند مشهوري تمام تلاش خود را مي كند تا به مشتريان خود برسد و تبليغات خلاقانه اي داشته باشد، چرا بايد برند شما فرق كند؟


روش هاي مختلف بسياري وجود دارد كه از طريق آن شركت شما مي تواند از راهكارهاي رسانه هاي اجتماعي بهره مند شود؛ از جمله افزايش ديد برند، افزايش فروش، راههاي ايجاد مشاركت مشتري براي محصولات موجود و جديد. مهم اين است كه چگونه از اين بسترها استفاده مي كنيد، بنابراين براي گسترش دسترسي به كسب كار خود، پنج اصل زير در رسانه‌هاي اجتماعي خود لحاظ كنيد:

اطمينان از تداوم ارسال مطلب
مدير رسانه هاي اجتماعي شما به خوبي مي تواند يك نبوغ خلاق باشد، اما اگر آنها به صورت تصادفي پست ارسال مي كنند و مخاطبان شما را معطل مي كنند تا فكر كنند كه چه زماني مي توانند به روزرساني كنند، ممكن است شما كل قلمرو رسانه هاي اجتماعي خود را كنار بگذاريد. برنامه ريزي پست هاي رسانه هاي اجتماعي براي رسيدن به افراد مناسب در زمان مناسب، مهم است؛ بويژه هنگامي كه اهداف بسيار مشخصي در تلاش هاي رسانه هاي اجتماعي خود داشته باشيد.


اين كه آيا شما به دنبال تقويت ديد، مشاركت، افزايش بازديد از وب سايت، آزمايش چگونگي درك محصولات خاص يا موارد ديگري هستيد، بايد برنامه خود را متناسب با نياز طرفداران خود تنظيم كنيد. از ابزارهاي تحليلي اجتماعي خود استفاده كنيد تا در مورد اينكه بيشترين فعاليت را دارند و چه زماني بايد پست ارسال كنيد، به آنها پاسخ دهيد تا پاسخ مورد نياز خود را بدست آورند.

با هديه دادن خلاق باشيد
بعضي اوقات بايد براي مخاطبان رسانه هاي اجتماعي خود كمي چاشني درباره اينكه نام تجاري شما به چه معني است، اضافه كنيد تا علاقه واقعي خود را به شما نشان دهند. يك راه عالي براي انجام اين كار ايجاد رقابت هاي جذاب و ارايه برنامه هاي تبليغاتي بر روي بسترهاي رسانه هاي اجتماعي است كه به پيروان شما الهام مي بخشد تا مطالب خود را در ازاي هديه اي به نوعي به اشتراك بگذارند.


نكته مهم اين است كه شما از گزينه هاي رايگاني انتخاب كنيد كه براي مخاطبان شما مهم و طنين انداز باشد و باعث شود كه آنها بتوانند در طول مسابقه شركت كنند.


جايزه اصلي مي تواند يك كارت هديه برند جهاني باشد كه به برنده شما امكان مي دهد تا مبلغ مشخصي را در فروشگاه شما هزينه كند، كاري كه در طول فصل تعطيلات بسيار رايج است. براي ساير شركت كنندگان مي توانيد چندين رده جوايز ارايه دهيد، فقط مطمئن شويد كه آنها مفيد و خلاق هستند.


علاوه بر اين در مورد چگونگي تخصيص جوايز، دستورالعمل هاي واضحي را بيان كنيد تا هيچ كس نتواند احساس كند كه از جايزه خود فريب خورده است. پاك كردن دستورالعمل هاي مرحله به مرحله در پست هاي شما ضروري است، بنابراين سعي كنيد آن را آهسته و ساده انجام دهيد و مراقب افرادي باشيد كه براي اوج گرفتن ترغيب مي شوند.


در كنار تأثيرگذاران كار كنيد
مطمئناً اين ايده جديدي نيست و براي سال هاي متمادي از بين نمي رود، حداقل تا زماني كه ما رسانه هاي اجتماعي را با عنوان بخشي از وجود خود بدانيم. درست همانطور كه بررسي هاي مشتري در الهام بخشيدن به خريدهاي جديد و تقويت وفاداري بسيار قدرتمند است، تأثيرگذاران نيز با ارايه نظرات و بررسي هاي مربوط به برندهايي كه دوست دارند و از آنها استقبال مي كنند، تأثير خود را به دست آورده اند.


طرفداران آنها با ديدن اين كه بسياري از تأثيرگذاران از محصولات اين برند استفاده مي كنند، به يك برند تجاري اعتماد كرده و در نتيجه شما مي توانيد هنگام كار با افراد مناسب در صنعت خود، فروش خود را افزايش دهيد.


با اين حال، به ياد داشته باشيد كه اين روابط به هيچ وجه مختصر نيست. شما بايد با آنها به عنوان اوراق قرضه بلند مدت، مشاركت، به عنوان تعهدي مبني بر اينكه آنها مي توانند برند شما را تا زماني كه ارزشهاي اصلي را به اشتراك بگذارند، رفتار كنيد.

منبع: https://prowly.com
نويسنده: جاكوب ويلسون

مترجم: مريم ميرعبدالحق
منبع مرجع: شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)