شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : ۷ روند رسانه هاي اجتماعي در سال ۲۰۲۰
سه شنبه، 30 مهر 1398 - 17:31 کد خبر:40543
با توجه به سال جديد كه كمتر از سه ماه ديگر از راه مي رسد، رسانه‌هاي اجتماعي شاهد تغييرات سريع و به روز رساني هايي در سراسر سيستم عامل هاي كليدي هستند.


 شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)-||نويسنده| اليور يونچف |||مترجم|مريم ميرعبدالحق|| با توجه به سال جديد كه كمتر از سه ماه ديگر از راه مي رسد،  رسانه‌هاي اجتماعي شاهد تغييرات سريع و به روز رساني هايي در سراسر سيستم عامل هاي كليدي هستند.
 
 در اينجا با توجه به نزديك شدن به سال جديد، هفت گرايش رسانه هاي اجتماعي ارايه شده است:
 
 1. پول تبليغ بيشتري در TikTok هزينه خواهد شد. طبق گفته شركت فست به طور ميانگين در حال حاضر كاربران حدود ۴۵ دقيقه در روز را در تيك تاك مي گذرانند، اين زمان بيشتر از زماني است كه كاربران در فيس بوك صرف مي كنند. تيك تاك احتمالاً بودجه تبليغاتي افزايشي را نسبت به فيس بوك منتشر خواهد كرد، زيرا حركت همچنان به نفع شبكه هاي جديد است.
 
 2.
فيسبوك به سرمايه گذاري در برنامه هاي خبري بلند مدت، اما با تمركز بر اروپا ادامه خواهد داد. پيشنهاد اين پلتفرم براي محتواي طولاني و كوتاه بخش بندي شده، هيچ نشانه اي از كاهش را نشان نمي دهد و منجر به فرصت هاي تبليغاتي بيشتر برنامه هاي ميان رده اي براي برندها مي شود.
 
 3.
تبليغات بيشتري را در استوري اينستاگرام مشاهده خواهيم كرد. فركانس تبليغ داستان در ماه هاي اخير به سرعت افزايش يافته است، نكته اي كه باعث از بين رفتن تجربه كاربر مي شود. به عنوان مثال، اينستاگرام از طريق آزمايش تبليغات (مجموعه اي از رويدادهاي اختراع شده براي يك طرح به صورت قبل و بعد آن رويداد ارايه مي شود) با نام: back-to-back Stories در حال افزايش حجم تبليغات از برندهاي مختلف در استوري خود بود. اين واقعاً مي تواند كاربران را نابود كند.
 
 4. اينستاگرام روند افت ناگزير خود را در دستيابي اصلي ادامه خواهد داد. دسترسي اصلي همچنان رو به افول خواهد بود، زيرا برندها براي دسترسي به جامعه اي كه براي ترويج آنها سرمايه گذاري كرده اند، بايد هزينه بيشتري پرداخت كنند. آخرين داده ها حاكي از افت شديد است و اين افت در ۱۲ ماه آينده سرعت مي يابد.
 
 5. گروه هاي
فيسبوك، فرصت بزرگي را براي برندها فراهم مي كنند. فيس بوك با چالش هاي بسترهاي نرم افزاري روبروست و رشد مخاطبان در ركود قرار دارد و جوانان اين سيستم عامل را رها مي كنند. فيس بوك بايد هدف خود را در زندگي افراد پيدا كند و اين شركت معتقد است كه اين امر به شكل گروهي خواهد بود. فيس بوك در حال تغيير تجربه كاربر براي قرار دادن گروه ها و جوامع در مركز اين پلتفرم است و فرصتي را براي مشاغلي فراهم مي كند كه به سرعت عمل مي كنند و جوامع خود را در اين عرصه پرورش مي دهند.
 
 6. توئيتر همچنان برندهايي را پيشنهاد مي دهد كه به صرفه ترين فرصت را براي دستيابي به افراد بيشتر ارايه مي دهند. توييتر عليرغم تغيير از زمان آغاز به كار، ارزش خود را حفظ كرده است. يك توئيت به موقع و داراي متن نوشتاري خوب، راهي است كه يك برند مي تواند جادوي ويروسي ايجاد كند و بدون پرداخت هزينه رسانه اي سنگين، به ميليون ها نفر دست يابد. به دليل موفقيت برندهاي فست فود و ساير خوراكي هاي سرزنده در توييتر، شاهد خواهيم بود كه بسياري از شركت ها با طنز توييتر خود را آزمايش مي كنند. برندهاي بيشتري بايد در تلاش هاي خلاقانه خود در توييتر سرمايه گذاري كنند.
 
 7. نيمي از تمام برندها، برنامه ريزي و شيوه ويژه اي براي راه انداختن پادكست خود دارند. پادكست، بازارياب ها را قادر مي سازد تا رسانه هايي را در خارج از الگوريتم هاي اجتماعي ايجاد كنند و پيشنهادهاي رسانه اي خود را تغيير دهند... بسياري از آنها شكست مي خورند اما ۲۰ درصد از آنها به درستي جوايز بزرگي را كسب خواهند كرد.
 
 منبع: https://www.publicrelationstoday.com
 
منبع مرجع: شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)