شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : صدوسيزدهم "مديريت ارتباطات" منتشر شد
جمعه، 26 مهر 1398 - 11:24 کد خبر:40508
شماره صدوسيزدهم ماهنامه مديريت ارتباطات به مدير مسوولي اميرعباس تقي‌پور و سردبيري علي وراميني با پرونده‌اي ويژه درباره حافظ منتشر شد.

شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)-|| شماره صدوسيزدهم ماهنامه مديريت ارتباطات به مدير مسوولي اميرعباس تقي‌پور و سردبيري علي وراميني با پرونده‌اي ويژه درباره حافظ منتشر شد.


بيستم مهرماه به نام حافظ مزين شده است، ما هم به همين مناسبت پرونده اصلي مهرماه را به اين شاعر و انديشمند مهم ايران اختصاص داديم. پر واضح است كه از منظرهاي گوناگوني مي‌توان به حافظ با رويكرد ارتباطاتي نگاه كرد، اما اساسا خود شعر في‌نفسه رسانه است، حتي امروزه.


مديريت ارتباطات پيش از اين هم به نسبت ادبيات و ارتباطات در محورهاي گوناگون پرداخته بود و مباحثي كلي‌اي در اين باره مطرح كرده بود.


از اين به بعد قصد داريم اگر فرصتي باشد به طور خاص‌تر چهره‌هاي مهم ايران را با اين رويكرد بررسي كنيم. در گام اول سراغ حافظ رفتيم و اين سوال كلي را مطرح كرديم كه انديشه حافظ و شعر او چه ويژگي‌هايي دارد كه توانسته است چنين فراگير شود؛ آن‌چنان كه هم موضوع آكادميسين‌هاي غرب باشد و هم اشعارش در كوچه و بازار هم خوانده شود؟


اين سوالات را با صاحب‌نظراني در ميان گذاشتيم كه حاصل‌اش شد پرونده‌اي درباره ويژگي‌هاي شعر حافظ. در اين پرونده با بهروز غريب‌پور درباره اپراي حافظ گفت‌وگو كرديم، از رضا افهمي، استاد هنر دانشگاه تربيت مدرس درباره تاريخ و ساخت حافظيه پرسيديم و از عبدالعي دست‌غيب درباره وزن حافظ سوال كرديم. هم‌چنين ايرج رضايي، شروين وكيلي، ميلاد نوري، سيد جواد ميري، كوروش كمالي سروستاني، محسن محمودي، حسن بشير، سميه شكري و فرح نيازكار از جمله نويسندگان اين شماره هستند.

علاقه‌مندان جهت خريد يا دريافت اشتراك ساليانه مي‌توانند با شمارۀ 88356436 -021 تماس بگيرند.

 امكان خريد و مطالعۀ تمام شماره‌هاي ماهنامه از لينك https://www.magiran.com/volume/148127 وجود دارد.