شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : ۴ روش تاثيرگذاري بيشتر خبر
دوشنبه، 29 مهر 1398 - 08:11 کد خبر:40505
شما يك خبر عالي داريد. تبريك مي گويم! اما حالا قصد داريد با آن چه كار كنيد تا بتوانيد حداكثر ميزان توجه را بدست آوريد؟ بارها اين جملات را مي شنويم، "من يك داستان عالي دارم، بگذاريد يك بيانيه مطبوعاتي بنويسيم!" آيا اين جملات مي توانند يك راه حل جديد، داستان موفقيت آخرين مشتري يا شايد حتي يك قهرمان جديدي باشد كه تجربه و استعداد زيادي دارد.



شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)-|| شما يك خبر عالي داريد. تبريك مي گويم! اما حالا قصد داريد با آن چه كار كنيد تا بتوانيد حداكثر ميزان توجه را بدست آوريد؟


بارها اين جملات را مي شنويم، "من يك داستان عالي دارم، بگذاريد يك بيانيه مطبوعاتي بنويسيم!" آيا اين جملات مي توانند يك راه حل جديد، داستان موفقيت آخرين مشتري يا شايد حتي يك قهرمان جديدي باشد كه تجربه و استعداد زيادي دارد.

 

 اين جملات هميشه منجر به سوالات بزرگتري مي شود، از جمله اين كه: "چگونه مي توان آن داستان را در تلاش هاي بازاريابي گسترده تر خود جاي داد؟ يا "تبليغات عمومي براي شما چه كاري انجام مي دهند؟ " هر چيزي كه به واقع ارزش خبري دارد، يك "يادآوري" نيست. اين مهم است كه شما با اين خبر چه كاري انجام دهيد كه در آينده سر و صداي بزرگي ايجاد كند و بيشترين جذابيت را براي شركت يا سازمان شما همراه داشته باشد.


از خبر براي ايجاد تبليغات گسترده تر استفاده كنيد
اين امر بويژه براي ايجاد يك راه حل جديد يا راه اندازي محصول بسيار مهم است. شما زمان گذراندن مراحل خسته كننده توسعه و آزمايش را گذرانده ايد كه براي ارزش محصول بسيار عالي است. اما آيا واقعاً مي خواهيد بيانيه مطبوعاتي صادر كنيد يا مي خواهيد از اين اخبار به عنوان يك سكوي پرش براي قرار گرفتن در معرض ديد همگان استفاده كنيد؟ در نظر بگيريد كه چه بيانيه مطبوعاتي را مي خواهيد انتشار دهيد.


امروزه، رسانه هاي اجتماعي و تبليغات مي توانند راهي عالي براي جذب سرمايه، توليد و فروش باشند. هرگونه خبري را كه مي خواهيد ايجاد كنيد، به كانالهاي اجتماعي مناسب ارسال و از آنها براي ادامه تبليغ محصول استفاده كنيد و در نظر بگيريد كه چگونه اين اخبار در نظر مشتري تفسير مي شود. اگر مي خواهيد مشتريان را به وب سايت خود جذب كنيد، از خود بپرسيد كه چگونه از اخباري كه ايجاد كرده ايد، استفاده كنيد تا در آنجا ترافيك ايجاد كنيد.


به ياد داشته باشيد كه كجاي اين كار در تلاش هاي بازاريابي يكپارچه قرار دارد.


اگر خبر جديدي داريد به اين معني نيست كه نبايد آن را به تلاش هاي بيشتر خود در بازاريابي پيوند دهيد. بسياري از نشريات صنعت، تقويم ويرايش شده سالانه خود را ارايه مي دهند. اين مي تواند بسيار مهم باشد زيرا مي توانند چرخه خبري خود را توسعه دهند و آن را با تلاش هاي رسانه اي خود تركيب كنند.


براي مثال، بياييد بگوييم كه يك نشريه تجاري شماره ماه مارس خود را به موضوعي اختصاص داده است كه كاملاً مطابق با تحقيقاتي است كه توسط يكي از رهبران فكري شما انجام شده است. ممكن است بخواهيد اخبار مربوط به برنامه ريزي خود را در ماه ژانويه منتشر كنيد و منتظر انتشار شماره مارس باشيد. به اين ترتيب، نه تنها اخبار را به صورت عمومي منتشر كرده ايد، بلكه به احتمال زياد همزمان با مصاحبه اي كه توسط انتشارات دريافت خواهيد كرد، هرچه بيشتر در معرض ديد رهبر فكري خود قرار گرفته ايد.


كمپين بعدي را در خاطر داشته باشيد
اگر مي خواهيد از اخبار خود به عنوان راهي براي دستيابي به مخاطبان مورد نظر خود استفاده كنيد، به داشتن سابقه اي براي انتشار اخبار توجه كنيد و آنها را همزمان با كمپين هاي خود منطبق كنيد. اين يك روش عالي براي تبليغ محصولات و يا راه حل هاي شما در طول سال است. به عنوان مثال، مي توانيد به تقويم يكپارچه خود نگاه كنيد و هر ماه انتشار مطبوعاتي داشته باشيد. اما اجازه ندهيد كه نسخه هاي منتشر شده بدون پيشرفت متوقف شوند. يك تقويم كامل از اتفاقات داشته باشيد و به ياد داشته باشيد كه مهم نيست كه آن اتفاق در زمان هاي مختلف با هم همپوشاني داشته اند.


اينجا جايي است كه تلاش هاي بازاريابي خودكار شما مي توانند نتايج بسيار خوبي را به بار آورند. يك بيانيه مطبوعاتي آماده و طرح موضوع داشته باشيد سپس آن طرح را با اينفوگرافيك دنبال كنيد تا افراد را به سمت محتواي اوليه خود هدايت كنيد. اين كار را در طول سال به طور مداوم انجام دهيد، درنتيجه هميشه مي توانيد آن را رهبري كنيد.


به ياد داشته باشيد چه چيزهايي قابل توجه و پر اهميت هستند
تنها اگر احساس مي كنيد شخصي يا چيزي خبر ساز است، لزوما به اين معنا نيست كه بايد آن را توليد كنيد. آنچه كه سخت تر از متقاعد كردن فرد است، چيزي است كه در ذهن او قرار دارد، به گونه اي كه شايد نتوان با آنچه كه در ذهن است، همانطور كه تصور مي كند مخاطبان را جذب كند.

 

پيدا كردن محل مناسب ممكن است بهترين راه براي متقاعد كردن آنها باشد كه مي تواند راهي عالي باشد و وقت كمتري را صرف كند. به عنوان مثال، يك شركت مي تواند هزاران دلار براي جذب معاون جديد ارشد خود خرج كند. آنها كانديداي ايده آل را با تحصيلات و سوابق مناسب پيدا مي كنند و مي خواهند اين موضوع را به رقباي خود گوشزد كنند. بنابراين آنها يك خبر منتشر مي كنند. با اين حال ، نشريات صنعت و ژورنال هاي تجاري در سراسر كشور داراي بخش هاي جديد استخدام و افراد هستند. شايد قرار دادن آن در يكي از اين فروشگاه ها و سپس تبليغ در وب سايت شركت و از طريق رسانه هاي اجتماعي بسيار ساده باشد. در اين زمان است كه متوجه مي شويد كه نه تنها كار بهتري نكرده ايد، بلكه همان كار را تكرار كرده ايد، در اين صورت است كه شما متحمل تلاش بيشتر و هزينه كمتري مي شويد.


هنگام برنامه ريزي چرخه خبري كلي خود، اين موارد را در نظر داشته باشيد: ارزش اخبار، وسعت، ادغام و تصوير كمپين هاي بزرگ. اجازه ندهيد كه داستان هاي شما شكست بخورند وقتي كه راه هاي زيادي براي تبليغ آنها وجود دارد و به راحتي در اختيار شما و سازمان شما قرار مي گيرند.


منبع: https://www.publicrelationstoday.com
نويسنده: كريستوفر كورينگتون

مترجم: مريم ميرعبدالحق