شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : ملاقات مردمي در شهرداري تهران اينترنتي شد
چهارشنبه، 24 مهر 1398 - 16:34 کد خبر:40498
سامانه اينترنتي ملاقات مردمي شهروندان با شهرداران مناطق راه اندازي شد. اين سامانه روز يكشنبه مورخ ۲۲ مهرماه همزمان با برگزاري همايش فصلي مديران شهرداري تهران با حضور پيروز حناچي شهردار تهران رونمايي و در دسترس عموم شهروندان قرار گرفت.

شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)-|| سامانه اينترنتي ملاقات مردمي شهروندان با شهرداران مناطق راه اندازي شد.

اين سامانه روز يكشنبه مورخ ۲۲ مهرماه همزمان با برگزاري همايش فصلي مديران شهرداري تهران با حضور پيروز حناچي شهردار تهران رونمايي و در دسترس عموم شهروندان قرار گرفت.

در همين راستا سيد مجتبي تقوي نژاد، معاون روابط عمومي مركز ارتباطات و امور بين الملل گفت : شهرداري تهران طي دو سال اخير تلاش كرده با بكارگيري ظرفيت‌هاي الكترونيك در جهت حركت به سمت شهري هوشمند، ضمن ايجاد پل هاي ارتباطيِ گوناگون، براي دريافت نقطه نظرات، پيشنهادات و انتقادات شهروندان، گامي موثر در جهت تسهيل تعامل دو سويه با شهروندان و تسريع رسيدگي به مشكلات بردارد.

تقوي نژاد با اشاره به اينكه پيش از اين ملاقات شهروندان با شهرداران مناطق تنها از طريق مراجعه حضوري ميسر بود؛ افزود: تاكنون دسترسي به سامانه مذكور بصورت داخلي در مجموعه شهرداري تهران امكان پذير بوده و متقاضيان براي ثبت نام مي بايست به صورت حضوري به ادارات روابط عمومي مناطق مراجعه و پس از ثبت درخواست خود، اقدام به پيگيري جهت برقراري ملاقات مردمي مي‌كردند.

معاون مركز ارتباطات و امور بين الملل ادامه داد: مسائلي همچون معضلات مراجعه حضوري، مشكلات تردد در شهر بواسطه ترافيك، عدم ساماندهي سيستمي و احتمال بروز نگرش هاي سليقه اي و رانتي در نوبت دهي، موجب گرديد تا از طريق راه اندازي اين سامانه، به حذف واسطه هاي موجود در برقراري ارتباط ميان مردم و مسئولين كمك كرده و صرفه جويي در زمان را در دستور كار قرار دهيم.
وي تصريح كرد: در اين سامانه، شهروندان با دسترسي به شبكه اينترنت در هر مكان و زماني، از طريق مراجعه به آدرس سامانه و يا پرتال اينترنتي شهرداري تهران و يا سايت تهران من، مي توانند وارد سامانه ملاقات مردمي شده و با طي چند مرحله كوتاه، شخصاً اقدام به ثبت درخواست خود جهت ديدار با شهردار منطقه خود نمايند.

تقوي نژاد ادامه داد: يكي از ويژگي‌هاي مهم سامانه اينترنتي ملاقات مردمي، امكان رويت و پيگيري مراحل، از نوبت دهي تا حصول نتيجه جلسه مي باشد؛ مكانيزم گردشِ درخواست، به نحوي طراحي شده كه شهروندان پس از ملاقات نيز مي توانند جهت پيگيري نتايج ديدار، تصوير دستورات و نظرات صادر شده توسط مديران ارشد را رويت كرده و پيگيري هاي مربوطه را انجام دهند.

لازم به توضيح است تمام شهرداران مناطق موظفند روزهاي دوشنبه هر هفته ضمن اختصاص وقت براي ديدار حضوري با شهروندان با استماع مسائل و نيازهاي حوزه مرتبط با شهرداري نسبت به رسيدگي و رفع مشكلات اقدام كنند. لذا شهرداري تهران در اين خصوص در ميان ساير دستگاه هاي عمومي و دولتي پيشرو در خدمترساني و تكريم ارباب رجوع بوده است.

گفتني است سامانه ملاقات مردمي هم اكنون به صورت برخط در دسترس عموم قرار گرفته و شهروندان مي توانند با مراجعه به آدرس اينترنتي publicmeeting.tehran.ir نسبت به ثبت درخواست خود اقدام كنند.