شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : استاندار آذربايجان شرقي: تقويت روابط عمومي، هزينه نيست بلكه سرمايه‌گذاري است
دوشنبه، 22 مهر 1398 - 23:51 کد خبر:40476
استاندار آذربايجان شرقي با تأكيد بر بهبود ذهنيت مردم نسبت به دستگاه‌هاي دولتي و تقويت فضاي نشاط و اميدواري در جامعه، تحقق اين مهم را در گرو اطلاع‌رساني شايسته و هنرمندانه از خدمات دولت و نظام دانست و گفت: روابط عمومي‌ها نقش اصلي را در اين زمينه بر عهده دارند.


 شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)-|| استاندار آذربايجان شرقي با تأكيد بر بهبود ذهنيت مردم نسبت به دستگاه‌هاي دولتي و تقويت فضاي نشاط و اميدواري در جامعه، تحقق اين مهم را در گرو اطلاع‌رساني شايسته و هنرمندانه از خدمات دولت و نظام دانست و گفت: روابط عمومي‌ها نقش اصلي را در اين زمينه بر عهده دارند.
 
 به گزارش شارا، محمدرضا پورمحمدي در ديدار با اعضاي هيأت رئيسه شوراي هماهنگي روابط عمومي‌هاي استان، اظهار داشت: روابط عمومي با هر تعريفي كه تاكنون از آن شده است، به‌طور كلي نمود بيروني و آبروي دستگاه‌ها و سازمان‌هاست.
 
 وي با اشاره به اينكه قاطبه مردم از خدمات بزرگ دولت اطلاع دقيق ندارند، افزود: آن‌چه در زمينه اطلاع‌رساني از خدمات دولت و نظام مورد انتظار است تاكنون محقق نشده و لازم است در اين زمينه بازنگري شود.
 
 پورمحمدي با تأكيد بر آسيب‌شناسي عرصه اطلاع‌رساني دستگاه‌هاي اجرايي، افزود: روابط عمومي‌ها بهترين ابزار اطلاع‌رساني عملكرد دستگاه‌ها هستند و اگر آنها نتوانند واقعيت‌ها را بيان كنند رسانه‌ها و افراد ديگري هستند كه روايت خود را بازگو كنند.
 
 استاندار آذربايجان شرقي با اشاره به كاهش اعتماد نهادي در استان، گفت: بايد باور داشته باشيم كه بخش عمده موفقيت ما مربوط به بهبود ذهنيت مردم نسبت به دستگاه‌هاي اجرايي است كه اين مهم بدون روابط عمومي‌هاي توانمند قابل دست‌يابي نيست.
 
 وي با بيان اينكه روابط عمومي يك حرفه تخصصي است، افزود: فعالان اين حوزه بايد ويژگي‌هاي خاصي داشته باشند و وظيفه مديران است كه نيروهاي خبره را شناسايي و در اين عرصه به كار بگيرند.
 
 پورمحمدي افزود: خود مديران دستگاه‌ها نيز بايد در خصوص جايگاه و اهميت روابط عمومي توجيه شوند و باور داشته باشند كه تقويت روابط عمومي، هزينه نيست بلكه سرمايه‌گذاري است.
 
 استاندار آذربايجان شرقي همچنين بر تعامل سازنده روابط عمومي‌ها با رسانه‌ها و خبرنگاران تأكيد كرد و گفت: فضاي نقد، لازمه پيشرفت است و روابط عمومي‌ها بايد در اين زمينه به يك چارچوب اساسي برسند.
 
 وي، فضاي مجازي را فرصت بزرگي براي نقش‌آفريني روابط عمومي‌ها دانست و خواستار فعال شدن روابط عمومي‌ها در اين عرصه كم‌هزينه و پربازده شد.
 
 پورمحمدي، افكارسنجي از مخاطبان دستگاه‌ها را نيز از مهم‌ترين وظايف روابط عمومي‌ها برشمرد و گفت: تبديل فضاي نااميدي به فضاي نشاط و اميدواري، كاري نيست كه با بخشنامه و بودجه قابل تحقق باشد، بلكه اين مهم در گرو همت اهل فن و اطلاع‌رساني شايسته و هنرمندانه از خدمات دولت و نظام است.
 
 استاندار آذربايجان شرقي، شوراي هماهنگي روابط عمومي‌ها را مشاور امين مديريت استان ناميد و گفت: براي تقويت جايگاه روابط عمومي‌ها، در حد امكانات و اختيارات از حمايت‌هاي مادي و معنوي دريغ نمي‌كنيم.
 
 مدير روابط عمومي استانداري آذربايجان شرقي نيز در اين ديدار گفت: شوراي هماهنگي روابط عمومي‌هاي استان از سال ۸۹ تشكيل شده و تاكنون ۵۵ جلسه هيأت رئيسه آن برگزار شده است.
 
 ذوالفقار همتي افزود: رياست شورا به عهده استاندار است و هيأت رئيسه آن ۹ عضو دارد كه هر دو سال با برگزاري انتخابات، برگزيده مي‌شوند.
 
 وي با بيان اينكه هيأت رئيسه شوراي هماهنگي روابط عمومي‌هاي استان، هم از نظر سازو كار انتخابي و هم از لحاظ سابقه و تجربه، عصاره روابط عمومي‌هاي استان محسوب مي‌شود، افزود: دانش‌افزايي مديران و كارشناسان روابط عمومي و كارآمدي و تحكيم ارتباط سازمان‌ها با مردم از مهم‌ترين وظايف اين شوراست.
 
 اعضاي هيأت رئيسه شوراي هماهنگي روابط عمومي‌هاي استان نيز در اين ديدار ديدگاه‌هاي خود را در خصوص مسائل مختلف اين حوزه بيان كردند كه مهم‌ترين مطالب مطرح شده عبارتند از:
 – لزوم برگزاري دوره‌هاي آموزشي براي مديران و كارشناسان روابط عمومي
 – نگاه عملياتي و مشاوره‌اي مديران اجرايي به روابط عمومي
 – لزوم ايجاد توان ارتباطي مديران با رسانه‌ها در راستاي تنوير افكار عمومي و جلوگيري از سوءاستفاده رسانه‌هاي بيگانه از رويدادهاي مهم و حساس
 – اختصاص اعتبارات لازم براي فعاليت روابط عمومي‌ها
 – لزوم بسترسازي براي بهره‌گيري روابط عمومي‌ها از ظرفيت‌هاي فضاي مجازي
 – تهيه پيوست رسانه‌اي براي طرح‌هاي مهم و زيربنايي استان
 – آموزش ارتباطات رسانه‌اي و اصول تشريفات به مديران اجرايي
 – لزوم افكارسنجي از ذي‌نفعان سازمان‌ها و دستگاه‌هاي اجرايي
 – تقويت جايگاه سازماني روابط عمومي‌ها
 – گزارش مستمر عملكرد و خدمات دستگاه‌هاي اجراياي در راستاي اميدآفريني