شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : ۶ روش براي ايجاد سر و صدا در روابط عمومي
شنبه، 20 مهر 1398 - 10:04 کد خبر:40441
متخصصان روابط عمومي همواره به دنبال راه هاي جديدي براي خلق داستان هايي براي مشتريان خود هستند - از ايجاد يك پيام مناسب گرفته تا به كار گرفتن يك روزنامه نگار كاملاً متناسب. اين كار هميشه آسان نيست به خصوص اگر مشتري داريد يا شغل شما به دنبال توليد (سر و صدا) براي يك برند يا محصول است، در اينجا چند روش براي ايجاد سر و صدا وجود دارد تا صداي شما شنيده شود.



 

شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)-||نويسنده| مت هرمانين |||مترجم|مريم ميرعبدالحق|| متخصصان روابط عمومي همواره به دنبال راه هاي جديدي براي خلق داستان هايي براي مشتريان خود هستند - از ايجاد يك پيام مناسب گرفته تا به كار گرفتن يك روزنامه نگار كاملاً متناسب. اين كار هميشه آسان نيست به خصوص اگر مشتري داريد يا شغل شما به دنبال توليد (سر و صدا) براي يك برند يا محصول است، در اينجا چند روش براي ايجاد سر و صدا وجود دارد تا صداي شما شنيده شود.

1- از زبان قوي استفاده كنيد
اين مهم است كه بدانيد تجارت شما در چه رده اي قرار دارد. در كرنشاو ما با مشترياني در صنايع فناوري B2B مانند فناوري تبليغات و فضاي مجازي همكاري مي كنيم و درك مجموعه ها و زير مجوعه هاي خاص يك چالش است. اما پيام رساني خوب مبتني بر درك عميق مخاطبان اصلي و تأثيرگذار و بررسي كامل تاريخچه شركت و گزاره ارزش آن است. براي معنادار بودن، پيام هاي شركت بايد فراتر از اصطلاحات مخصوص هر صنف باشند. آنها را به زبان مرتبط ترجمه كنيد كه فني و يا ليستي از كلمات كليدي شركت نباشند. از مثالها استفاده كنيد به دنبال قياس و تأكيد بر مزايا و نه تنها ويژگي ها باشيد.

2- مكالمه كاملاً جديدي را آغاز كنيد
عقيده يا نظر غيرقابل انعطاف يا مخالف مي تواند به شما در ايستادگي يا الهام بخشيدن در حمايت از ديگران كمك كند و منجر شود تا مكالمه كاملاً جديدي را آغاز كنيد. آژانس ها و مشتري ها به طور يكسان بايد بر روي روندهاي فعلي كسب و كار نظارت داشته باشند. اگر كسب و كاري متفاوت از ديگران عمل مي كند، مي تواند يك داستان باشد. اما حتي يك نظر متفاوت درباره روند كسب و كار، آينده طبقه بندي تجارت شما، رفتار مشتري يا بازارهاي مالي مي توانند به تمايز يك رهبر حرفه اي به عنوان يك مغز متفكر جالب كمك كند. با اين حال، اين نظر بايد معتبر، تثبيت شده و به طور كامل بيان شده باشد.

3- هر كاري مي توانيد انجام دهيد
در تجربه ما، آنچه كه شركت مشتري ناديده گرفته است، ممكن است زمان زيادي رسانه ها را درگير كند. ما مشتري كارآفريني داشتيم كه در همان مراحل اوليه زندگي كاري خود، يك شركت بسيار بزرگتر به او نزديك شده بود اما او پيشنهاد آنها را براي دستيابي به كسب و كار خود رد كرد. اين موضوع نقطه عطفي در تاريخ شركت ها شد و دلايل شخصي وي براي اين تصميم گيري پايه و اساس قصه گويي ما شد. يكي ديگر از مشتري ها هنگام مسافرت براي تعطيلات، در بمباران تروريستي زنده ماند. اين تجربه باعث شد تا وي اين سؤال را براي خود مطرح كند كه در زندگي و حرفه خود چه كاري انجام داده و اين موضوع انگيزه اي شد براي آنچه كه بعداً انجام داده است؛ راه اندازي يك كسب و كار كاملاً جديد.


4- با خبرنگاران برتر ارتباط برقرار كنيد
البته نه به معناي واقعي كلمه ولي درك روزنامه نگاران برتر در كسب و كار شما به ايجاد سر و صدا كمك مي كنند... جلب توجه آنها مي تواند دشوار باشد اما با مطالعه نوع پوشش آنها و درگير شدن با آنها شخصاً يا در بسترهاي اجتماعي بسيار آسان تر مي شود. برپايي جلسات حضوري در وقت ناهار يا هنگام خوردن قهوه باعث مي شود مشتري به صورت حضوري فرصت فروش داستان خود را داشته باشد. اگر شركتي بخواهد در يك نشريه خاص قرار بگيرد، آژانس هاي روابط عمومي بايد بهترين روزنامه نگار را پيدا كنند و داستاني را به طور كامل بفروشند. متخصصان روابط عمومي بايد به طور دائم درباره روزنامه نگاران مربوطه بررسي و بفهمند كه چه داستانهايي را برنامه ريزي كنند و به توليد گزارش بپردازند. براي خلاصه كردن اين مطلب، به خبرنگار كمك كنيد تا به شما كمك كند.

5- يك موضوع ترغيب كننده و سرگرم كننده براي خبرنگاران داشته باشيد
اين موضوعي واضح است، اما كوتاه كردن آن آسان است. هنر نوشتن متن ترغيبي يك چيز است، اما ترغيب كردن روزنامه نگار با نوشته خود موضوع متفاوتي است. پس از جلب توجه روزنامه نگار با موضوعي جذاب، بهتر است از نوشته ترغيبي پيروي كنيد كه قابل درك، مستقيم و آسان باشد. اگر نوشته ترغيبي شما خيلي از موضوع دور شود، ممكن است حتي خواندن آن را تمام نكنند و آن را با ديدن صدها مطلب جالب ديگر در همان روز به كناري بگذارند. با اطلاعات مفيدي كه پيام هاي مناسب را به شما منتقل مي كند، به روزنامه نگار اجازه دهيد تا به دنبال آن مطلب برود... به زبان رنگارنگ و نقل قول هاي متمركز توجه كنيد.

6- بصري باشيد
تصاوير قابل توجه راهي عالي براي تأثيرگذاري است. نه تنها توجه آنها را جلب مي كند بلكه تصاوير مناسب براي بينندگان جذاب تر خواهد بود. وقتي اطلاعات را مي شنويم، احتمالاً تنها ۱۰ درصد آن را سه روز بعد به ياد خواهيم آورد. در مقابل ، ما ۶۵ درصد از اطلاعات را در صورت جفت شدن با يك تصوير حفظ خواهيم كرد. با بهره گيري از اينفوگرافيك، تصاوير ثابت و فيلم بسيار جذاب تر خواهد بود و در صورت داشتن تصاوير قوي، كار يك روزنامه نگار را آسان تر مي كنيد. همراهي گزارش هاي داده با گرافيك نيز مي تواند يك داستان بزرگ را فراهم كند.


منبع: https://www.publicrelationstoday.com
منبع مرجع: شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)