شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : 5 روش براي ايجاد سر و صدا در روابط عمومي
شنبه، 4 اردیبهشت 1400 - 08:04 کد خبر:40441
متخصصان روابط عمومي همواره به دنبال راه هاي جديدي براي خلق داستان هايي جذاب و تاثيرگذار براي مشتريان خود هستند - از ايجاد يك پيام مناسب گرفته تا به كار گرفتن يك روزنامه نگار كاملاً متناسب. اين كار هميشه آسان نيست.



 

شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)-||نويسنده| مت هرمانين || متخصصان روابط عمومي همواره به دنبال راه هاي جديدي براي خلق داستان هايي جذاب و تاثيرگذار براي مشتريان خود هستند - از ايجاد يك پيام مناسب گرفته تا به كار گرفتن يك روزنامه نگار كاملاً متناسب. اين كار هميشه آسان نيست.

 

در اينجا چند روش براي ايجاد سر و صدا وجود دارد تا صداي شما شنيده شود:

1- از زبان قوي استفاده كنيد


پيام رساني خوب مبتني بر درك عميق مخاطبان اصلي و تأثيرگذار و بررسي كامل تاريخچه شركت و گزاره ارزش آن است. براي معنادار بودن، پيام هاي شركت بايد فراتر از اصطلاحات مخصوص هر صنف باشند. آنها را به زبان مرتبط ترجمه كنيد كه فني و يا ليستي از كلمات كليدي شركت نباشند. از مثالها استفاده كنيد به دنبال قياس و تأكيد بر مزايا و نه تنها ويژگي ها باشيد.

2- مكالمه كاملاً جديدي را آغاز كنيد


نظرات مخالفان و منتقدان مي توانند به شما كمك كنند تا مكالمه كاملاً جديدي را آغاز كنيد. يك نظر متفاوت درباره روند كسب و كار مي تواند به خلق و تمايز يك رهبر حرفه اي كمك كند.


3- با خبرنگاران برتر ارتباط برقرار كنيد


برپايي جلسات حضوري در وقت ناهار يا هنگام خوردن قهوه باعث مي شود شما به صورت حضوري فرصت فروش داستان خود را بدست آوريد.

 

متخصصان روابط عمومي بايد به طور دائم درباره روزنامه نگاران بررسي و ببينند چه داستانهايي را برنامه ريزي كنند و به توليد چه گزارش هايي بپردازند. خلاصه اين كه به خبرنگار كمك كنيد تا به شما كمك كند.

4- يك موضوع ترغيب كننده و سرگرم كننده براي خبرنگاران داشته باشيد


اين موضوعي واضح است، اما كوتاه كردن آن آسان است. هنر نوشتن متن ترغيبي يك چيز است، اما ترغيب كردن روزنامه نگار با نوشته خود موضوع متفاوتي است.

 

پس از جلب توجه روزنامه نگار با موضوعي جذاب، بهتر است داستاني را آماده كنيد كه قابل درك، مستقيم و آسان باشد. اگر نوشته ترغيبي شما خيلي از موضوع دور شود، ممكن است حتي خواندن آن را تمام نكنند و آن را با ديدن صدها مطلب جالب ديگر در همان روز به كناري بگذارند.

5- بصري باشيد


تصاوير راهي عالي براي تأثيرگذاري است. نه تنها توجه آنها را جلب مي كند بلكه تصاوير مناسب براي بينندگان جذاب تر خواهد بود. وقتي اطلاعات را مي شنويم، احتمالاً تنها ۱۰ درصد آن را سه روز بعد به ياد خواهيم آورد. در مقابل، ما ۶۵ درصد از اطلاعات را در صورت ارايه با يك تصوير حفظ خواهيم كرد.

 

با بهره گيري از اينفوگرافيك، تصاوير ثابت و فيلم بسيار جذاب تر خواهد بود و در صورت داشتن تصاوير قوي، كار يك روزنامه نگار را آسان تر مي كنيد. همراهي گزارش هاي داده با گرافيك نيز مي تواند يك داستان بزرگ را فراهم كند.


منبع: https://www.publicrelationstoday.com
منبع مرجع: شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)