شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : مديركل دفتر روابط عمومي وزارت نيرو: دومين جشنواره نيرو و رسانه برگزار مي‌شود
سه شنبه، 16 مهر 1398 - 13:42 کد خبر:40404
مديركل دفتر روابط عمومي و اطلاع رساني وزارت نيرو از برگزاري دومين جشنواره نيرو و رسانه در نيمه نخست اسفندماه امسال خبرداد.


 شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)-|| مديركل دفتر روابط عمومي و اطلاع رساني وزارت نيرو از برگزاري دومين جشنواره نيرو و رسانه در نيمه نخست اسفندماه امسال خبرداد.
 
 به گزارش شارا به نقل از پايگاه اطلاع رساني وزارت نيرو (پاون)، صديقه ببران، گفت:‌ دومين جشنواره نيرو و رسانه با شعار محوري "سازگاري با تغيير اقليم" برگزار مي‌شود.
 
 وي، اطلاع‌رساني و آگاهي‌بخشي درباره تغيير اقليم و سازگاري با اين پديده با محوريت تاثير آن بر صنعت آب و برق را از جمله اهداف برگزاري اين جشنواره دانست و اظهارداشت: بررسي تحولات سرزميني الگو‌هاي رفتاري، اجتماعي و تغييرات تكنولوژيك در صنعت آب و برق و همچنين جلب مشاركت رسانه و شبكه‌هاي اجتماعي در برنامه‌هاي سازگاري با تغيير اقليم از ديگر اهدافي است كه در دومين جشنواره نيرو و رسانه درصدد دست‌يابي به آن هستيم.
 
 مديركل دفتر روابط عمومي و اطلاع رساني وزارت نيرو گفت: براي اين دوره از جشنواره محور‌هايي از قبيل: "تجربيات موفق مرتبط با مديريت مصرف و كاهش تلفات آب و برق"، "تجربيات موفق سازگاري با كم آبي در حوزه‌هاي كشاورزي"، "توانمندي‌هاي بخش‌هاي غيردولتي و دولتي در حوزه‌هاي آب و برق"، "مهاجرت‌هاي ناشي از تغيير اقليم و پايداري سكونتگاه‌ها در اين شرايط" و همچنين "آمايش سرزمين و سازگاري با تغيير اقليم" در نظر گرفته شده است.
 
 ببران افزود: "تغيير الگوي زندگي و مصرف شهري و روستايي در شرايط تغيير اقليم"، "مديريت تامين و مصرف آب، غذا و انرژي در شرايط تغيير اقليم"، "اهميت استفاده از آب خاكستري و مصرف مجدد پساب در سازگاري با تغيير اقليم"، "تاثير تغيير اقليم، فقر و نابرابري، چالش‌هاي اجتماعي – اقتصادي در توسعه پايدار و تاب‌آوري جامعه"، "كاهش مخاطرات تغييرات اقليم در ايران و كاهش تنش‌هاي ناشي از ازدياد جمعيت"، "پايدارسازي منابع آب و انرژي و مديريت ريسك در شرايط اقليم" و همچنين "وقوع سيلاب‌هاي بزرگ، گرمايش زمين و تغييرات جمعيتي و اجتماعي در اثر تغيير اقليم" از ديگر محور‌هاي دومين جشنواره نيرو و رسانه است.
 
 مديركل دفتر روابط عمومي و اطلاع رساني وزارت نيرو تاكيد كرد: همچنين براي اين دوره از جشنواره نيرو و رسانه، رشته‌هايي از قبيل: تيتر، خبر، گزارش، مصاحبه، طرح، اينفوگرافي، طنز و كاريكاتور، سرمقاله و يادداشت، مقاله، عكس و گرافيك، صفحه آرايي و موشن گرافي در نظر گرفته شده است.
 
 ببران، زمان ارسال آثار به دبيرخانه جشنواره را يكم تا ۳۰ مهرماه امسال دانست و افزود: بازه زماني انتشار آثار بايستي از اول فروردين‌ماه تا ۳۱ شهريور سال ۹۸ در يكي از رسانه‌هاي رسمي، مكتوب، و ديداري و شنيداري باشد كه علاقه‌مندان به منظور شركت در اين دوره از جشنواره نيرو و رسانه مي‌توانند به وب سايت اين جشنواره به نشاني www.pr.moe.gov.ir مراجعه كنند.