شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : ثبت نام در اولين رويداد تجربه محور روابط عمومي ايران تا 20دي ماه ادامه دارد
شنبه، 14 دی 1398 - 13:24 کد خبر:40374
ثبت نام در شانزدهمين كنفرانس بين المللي روابط عمومي ايران (اولين رويداد تجربه محور روابط عمومي ايران) تا 20 دي ماه ادامه دارد.

شانزدهمين كنفرانس بين المللي روابط عمومي ايران


(اولين رويداد تجربه محور روابط عمومي ايران)

 

ما هم خلاق باشيم

 

 

 

 


 

 

ثبت نام در شانزدهمين كنفرانس بين المللي روابط عمومي ايران (اولين رويداد تجربه محور روابط عمومي ايران) تا 20 دي ماه دارد.
 
 به گزارش ستاد خبري كنفرانس، شانزدهمين كنفرانس بين‌المللي روابط عمومي ايران با رويكرد «ايده پردازي» و «تجربه محوري»، 23 و 24 ديماه سال جاري در تهران برگزار مي‌شود.
 
 همچنين همزمان با شانزدهمين كنفرانس بين المللي روابط عمومي ايران (ICPR۱۳۹۸)، دو كارگاه تخصصي با موضوع ارتباطات بصري برگزار مي شود تا سطح دانش و تجربه حرفه اي شاغلان روابط عمومي را در رابطه با طراحي معاصر و شيوه هاي ارتباط تصويري بهبود بخشد.
 
 كاربردهاي ارتباطات بصري اكنون در همه حوزه هاي روابط عمومي بويژه روابط عمومي ديجيتال، وارد دوره رشد و گسترش پايدار شده و اين كارگاه به عنوان يك رويداد مهم به بررسي جهان «ارتباطات بصري و كاربردهاي آن در روابط عمومي» مي پردازد.
 
 علاقمندان جهت حضور در اين كنفرانس، جشنواره و كارگاههاي آموزشي‌ مي‌توانند با مراجعه به سايت هاي www.irancpr.ir، www.shara.ir يا تماس تلفني با شماره هاي ۸۸۶۱۷۵۷۶ و ۸۸۶۱۷۵۷۷ نسبت به كسب اطلاعات بيشتر و ثبت نام اقدام كنند.

 

 

كاربرگ ثبت نام در نخستين رويداد تجربه محور روابط عمومي ايران (دانلود)

كاربرگ شركت در شانزدهمين كنفرانس بين المللي روابط عمومي ايران (دانلود)

كاربرگ شركت در كارگاههاي آموزشي (دانلود)

 

 

رويدادهاي تجربه محور به دليل نوآوري و منحصر به فرد بودن، بسيار تاثيرگذار هستند. اما اين خصوصيات و تجربه ها مي تواند در رويدادهاي علمي مانند كنفرانس روابط عمومي مورد استفاده قرار گيرند. اگر اين كار به خوبي انجام شود خواهيد ديد درصد زيادي از شاغلان روابط عمومي، تمايل بيشتري به شركت در اين گونه رويدادها دارند.

 

بعلاوه اين روش براي افزايش توجه به تجربه ها و ايده هاي ناب روابط عمومي ها و تحريك ذهن شركت كنندگان با تشويق مشاركت فعال آنها در برگزاري كنفرانس از اهميت ويژه اي برخوردار است.


ما مي دانيم رويدادهايي كه با محوريت تجربه برگزار مي شوند به نقطه عطفي براي توجه به ايده هاي ناب شاغلان روابط عمومي تبديل مي شوند. وقتي خوب برگزار شوند، اين توانايي را دارند كه:

 

- تجربه هايي را ايجاد كنند كه مخاطبان هميشه آن را به ياد داشته باشند.

- تعامل شخصي و حرفه اي شاغلان روابط عمومي را تسهيل كنند.

- اطلاعات مرتبط و به موقع را ارائه داده و تجربه كلي شركت كنندگان را بالا ببرند.

- به ايجاد ارتباط پايدار و عميق ميان شركت كنندگان و متوليان برگزاري كنفرانس كمك نمايند.

- لحظات به ياد ماندني و خوشي براي شركت كنندگان فراهم كنند.

- زمينه را براي ايجاد همزيستي و مشاركت بين برگزاركنندگان، سخنرانان و شركت كنندگان فراهم كنند.

 

به نظر مي رسد بعد از 15 دوره برگزاري كنفرانس روابط عمومي، براي به حداكثر رساندن ارزش اين رويداد، زمان تكامل و تغيير آن فرا رسيده باشد تا يك رهبر در برنامه ريزي تجربه محور براي شركت كنندگان تبديل شود.

 

 سرعت بخشيدن به ارزش كنفرانس از ارايه و يادگيري صرف مباحث نظري به ارايه تجربه هاي ناب شاغلان روابط عمومي حاصل مي شود و بيش از هر زمان ديگر، مديران و كارشناسان روابط عمومي خواستار رهبري و مديريت رويدادهاي روابط عمومي بويژه كنفرانس روابط عمومي ايران هستند.

 

با توجه به اين كه دبيرخانه كنفرانس روابط عمومي به قدرت رويدادهاي تجربه محور اعتقاد دارد و براي موفقيت آن سرمايه گذاري مي كند اما به راحتي انتخاب يك مكان مناسب، مديريت يك رويداد مهم، دعوت از مخاطبان و استقبال آنها و شروع يك مرحله بزرگ، كار ساده اي نيست.


ما مي خواهيم كار برگزاري كنفرانس روابط عمومي را به شاغلان روابط عمومي و شركت كنندگانش بسپاريم بويژه به كساني كه خلاق و متمايز هستند. در واقع كنفرانس روابط عمومي محلي براي تاخت و تاز صاحبان ايده هاي برتر مي شود و همين ها هستند كه با دريافت جايزه، تقدير مي شوند و در فضاي ايجاد شده به ارايه ايده هاي خود مي پردازند و به موازات آن، فرصتي در اختيار شركت كنندگان قرار مي گيرد تا در مباحث ارايه شده، مشاركت داشته باشند.


بدون ترديد برگزاري و موفقيت كنفرانس بين المللي روابط عمومي ايران بدون بهره مندي از تجربه ها و ايده هاي ناب شاغلان روابط عمومي امكان پذير نيست. به همين دليل دبيرخانه كنفرانس، آموزش مهارت هاي كاربردي را در قالب ارايه ايده ها و الگوهاي كاربردي و جديد در دستور كار خود قرار داده است.


 اطمينان داريم مزيت افزايش كيفيت ناشي از برگزاري چنين رويدادهايي بسيار چشمگيرتر از 15 دوره قبل خواهد بود. به همين دليل دبيرخانه كنفرانس روابط عمومي در نظر دارد شانزدهمين دوره اين رويداد را با محوريت تجربه محوري برگزار نمايد. اين امر به ما در راستاي ارائه رويدادي با كيفيت بالا كمك شاياني خواهد كرد.

 

 گام نخست در اين فرآيند شناخت نقاط ضعف دوره هاي قبلي است. به راستي كنفرانس هاي برگزار شده در كدام بخش ها با ضعف و ناتواني شديد مواجه بوده است؟ به راستي چرا ارايه "تجربيات" و "ايده" هاي برتر، مهم و متمايز شاغلان روابط عمومي در منظر كنفرانس روابط عمومي، امروز اهميت بيشتري پيدا كرده است؟


پاسخ اين پرسش ها در شانزدهمين كنفرانس بين المللي روابط عمومي ايران روشن خواهد شد.

 

تاسيس كرسي تخصصي رويازي روابط عمومي در ايران

براي نخستين بار كرسي تخصصي رويازي روابط عمومي در ايران همزمان با شانزدهمين كنفرانس بين المللي روابط عمومي ايران براي جمع آوري، بررسي و بهره برداري از ايده هاي برتر تاسيس مي شود.

 

فعاليت هاي اين كرسي در سال 1398 با انجام پروژه هاي زير آغاز مي شود:


برنامه شماره 1: تهيه و انتشار يك مقاله پژوهشي است كه به اهميت و كاربرد خلاقيت، نوآوري، ايده پردازي و تجربه محوري در روابط عمومي مبتني بر ادبيات و بررسي مقاله هاي اين حوزه مي پردازد.

 

برنامه شماره 2: برگزاري نخستن رويداد تجربه محور روابط عمومي در ايران: اين رويداد با برگزاري شانزدهمين كنفرانس بين المللي روابط عمومي آغاز مي شود.

 

برنامه شماره 3: برگزاري نخستين جشنواره تجربه محور روابط عمومي در ايران به منظور معرفي تجربه هاي معنادار، خلاق، آموزشي، كاربردي و منحصر به فرد جامعه روابط عمومي و تجليل از صاحبان ايده هاي برتر.

 

برنامه شماره 4: تهيه و انتشار راهنمايي در مورد "ابزار نوآوري و خلاقيت" تا به شاغلان روابط عمومي كمك كند پتانسيل خلاقيت را در خود كشف كنند.


برنامه شماره 5: ايجاد تريبون 15 دقيقه اي براي بهره برداري از ايده هاي برتر و ارايه آن در كنفرانس روابط عمومي براي توسعه الگوها و ايده هاي جديد و متمايز.

 

اهداف

- ارائه تجربه هاي معنادار، خلاق، آموزشي، كاربردي و منحصر به فرد

- كمك به توليد، تامين و ارائه محتواي با كيفيت بالا

- به اشتراك‌گذاري و انتقال ايده ها و تجربه هاي ناب و متمايز

- بدست آوردن دانش و راهكارهاي عملي براي به حداكثر رساندن فعاليت هاي ارتباطي روابط عمومي ها

- ارائه جديدترين دستاوردها و آموزه‌هاي شاغلان روابط عمومي

- ارتقاي سطح علمي عناصر فعال در حوزه روابط عمومي

- ايجاد فرصت‌هاي ارائه و بكارگيري تجربه هاي موفق و متفاوت در ساير روابط عمومي هاي كشور

- شبكه‌سازي مديران، كارشناسان، متخصصان و دانشجويان روابط عمومي و حوزه هاي مرتبط

 

برنامه ها

ثبت نام براي حضور در كنفرانس و كارگاه هاي آموزشي از 15 مهرماه شروع مي شود.

- تاسيس كرسي تخصصي رويازي روابط عمومي در ايران

- ارايه دو سخنراني برگزيده علمي از طرف كميته علمي كنفرانس

- ارايه 8 تجربه و ايده برتر منتخب داوران

- برگزاري دو كارگاه تخصصي

ـ انتشار كتاب و لوح فشرده مجموعه مقالات كنفرانس با دو محور "مديريت و برنامه ريزي براي روابط عمومي" و "ايده هاي برتر"

- انتشار ويژه نامه

- اعطااي"اسكار روابط عمومي" به بهترين ايده و تجربه منتخب از طرف هيئت داوران

- اعطاي گواهينامه ايده برگزيده سال

- اعطاي‌ "مدال رويازي" براي ساير برگزيدگان

ـ ارايه گواهي نامه معتبر شركت در كنفرانس به شركت كنندگان

 

مخاطبان هدف

همه متخصصان خلاق در حوزه روابط عمومي و ارتباطات، تبليغات، بازاريابي و همه كساني كه علاقه مند هستند با تجربه ها و ايده هاي جديد آشنا شوند!


موضوعات و محورها

در اين زمينه هيچ محدوديتي وجود ندارد. تجربه ها و ايده ها شامل همه بخش هاي مختلف روابط عمومي مي شود. برخي ايده ها و تجربه ها براي ارائه انتخاب مي شوند و بقيه ايده هاي برگزيده در ويژه نامه و كتاب مجموعه مقالات كنفرانس منتشر خواهند شد.

 

نحوه ارسال تجربه ها و ايده ها

در رويداد تجربه محور كنفرانس روابط عمومي ايران، به بررسي آخرين ايده ها و آموزه‌هاي موفق شاغلان روابط عمومي پرداخته مي شود. در اين كنفرانس، تجربه‌ها و ايده هاي ناب شاغلان روابط عمومي با شركت كنندگان به اشتراك گذاشته مي‌شود.‌

اگر در سازمان و شركت تان در حوزه روابط عمومي، كارها و ايده هاي ناب داريد، آن را در قالب قوانين، شرايط و كاربرگ طراحي شده به نشاني الكترونيكي دبيرخانه كنفرانس ارسال نماييد.

 

قوانين و مقررات

- ارايه ايده و تجربه براي همه شاغلان روابط عمومي آزاد است.

- محدوديتي در موضوع، تكنيك، زمان انجام، سمت، سازمان و شركت ارائه‌دهنده ايده و تجربه وجود ندارد.

- ايده ها و تجربه ها در قالب‌هاي سخنراني و انواع فيلم و ويدئو پذيرفته خواهد شد.

- مدت زمان ارائه هر ايده و تجربه در كنفرانس 15 دقيقه خواهد بود.

- مدت زمان ارائه نظر داوران و شركت كنندگان براي هر ايده و تجربه 15 دقيقه خواهد بود.

- محتواي تجربه ها و ايده هاي متقاضي بايد در حوزه روابط عمومي باشد.

- مسئوليت صحت اطلاعات ارائه‌شده درباره ايده و تجربه، بر عهده ارائه دهنده است.

- تمامي متقاضيان بعد از طي مراحل پذيرش نهايي ايده و تجربه، از خدمات ارايه ايده در كنفرانس، معرفي در سالنامه تخصصي روابط عمومي ايران، انتشار ايده در ويژه نامه كنفرانس، اعطاي گواهينامه ايده برگزيده سال و شركت رايگان در كنفرانس برخوردار خواهند شد.

- به‌منظور اطمينان از كيفيت، كميت و نحوه ارايه سخنراني ها، حضور در تمامي مراحل پذيرش ايده و تجربه، براي تمامي متقاضيان، الزامي است. در نهايت، مسئوليت نحوه اجرا و محتواي ارائه شده بر عهده داوران و سخنرانان خواهد بود.

- در زمان برگزاري كنفرانس و ارائه سخنراني در خصوص تجربه ها و ايده هاي برگزيده، امكانات لازم جهت ارائه مناسب در اختيار هر متقاضي قرار خواهد گرفت.

- متقاضي حضور در پانل ايده پردازي مي‌بايد پس از تكميل كاربرگ ثبت‌نام، تصوير معرفي‌نامه رسمي را در سربرگ شركت يا سازمان مربوطه، همراه با مهر و امضاء مدير روابط عمومي آن سازمان (افراد حقوقي)، براي دبيرخانه كنفرانس ارسال نمايد.

- دبيرخانه كنفرانس مجاز است، با ذكر نام صاحب اثر، نسبت به استفاده تجربه ها و ايده هاي پذيرفته شده، براي موارد مختلف از جمله موارد تبليغي و اطلاع رساني در ادوار مختلف اقدام نمايد.

- ثبت‌نام در رويداد و جشنواره رويازي روابط عمومي ايران به‌منزله قبول مفاد قوانين و مقررات مندرج در اين سند از طرف متقاضي است.

- در صورت وجود هرگونه مغايرت تجربه و ايده ارائه شده با شرايط، قوانين و مقررات ذكر شده، حق عدم پذيرش ايده براي دبيرخانه كنفرانس محفوظ است.

 

نحوه داوري

ايده ها و تجربه هاي واصله به دبيرخانه به طور مستقل توسط هيئتي از استادان، فعالان و پيشكسوتان ارشد روابط عمومي داوري مي شود. در انتخاب هيئت 10 نفره داوران كه داراي توازن درستي از دانش تخصصي، تجربه و بي طرفي است، توجه زيادي مي شود.


فرايند داوري

داوري در شش مرحله صورت مي گيرد:

- ارسال تجربه و ايده در قالب قوانين، شرايط و كاربرگ ثبت نام

- بررسي اوليه ايده ها و تجربه هاي ارسالي

- انتخاب اوليه ايده ها و تجربه هاي ارسالي

- برگزاري جلسه توجيهي و ارائه پذيري

- پيش ارايه (ارائه شبيه سازي شده نزد داوران)

- ارايه در كنفرانس

 

در نهايت چهار داور ارشد، ايده ها و تجربه هاي منتخب10 داور اول را مورد بررسي و داوري نهايي قرار مي دهند. داوران تا روز برگزاري كنفرانس و قضاوت نهايي كنار ما خواهند بود. هر داور حداكثر دو دقيقه فرصت دارد نظراتش را در خصوص هر سخنراني ارايه نمايد. همچنين 13 دقيقه براي شركت كنندگان جهت مشاركت در مباحث طرح شده در نظر گرفته شده است.

 

جوايز

جوايز، معيارهايي را براي برتري در تمام زمينه هاي روابط عمومي تعيين مي كند و به صنعت ما درخشش، شجاعت و جسارت مي دهد. دبيرخانه كنفرانس، فرصتي را براي همه سازمانها و شركتها فراهم مي كند تا در كنار هم جشن بگيرند و صنعت روابط عمومي را به سمت تعالي و پيشرفت سوق دهند.

 

جوايز فقط به سازمانها، شركتها و افرادي تعلق مي گيرد كه داراي تجربه ها و ايده هاي خلاق هستند. جوايز امسال كنفرانس به 10 ايده برتر روابط عمومي اعطا مي شود.


به بهترين ايده و تجربه منتخب، از طرف دبيرخانه كنفرانس بين المللي روابط عمومي ايران، "اسكار روابط عمومي" اعطا خواهد شد. هزينه‌ "مدال رويازي" براي ساير برگزيدگان به عهده متقاضيان علاقمند به دريافت آن خواهد بود و كاملا اختياري است.

 

كارگاههاي آموزشي ارتباطات بصري

15 ديماه 1398
ارتباط بصري از طريق زبان هاي گرافيكي يا نشانه ها مدتهاست كه در بين انسانها با پيشينه ها و فرهنگ هاي مختلف و در دهه هاي اخير بين انسان و ماشين انجام شده است. در دنياي ديجيتالي امروز، اطلاعات بصري به طور معمول با استعاره هاي مختلفي كه معمولاً در زندگي روزمره بكار مي رود مورد استفاده قرار مي گيرد تا درك سريع و تجزيه و تحليل آسان را در طي فرآيند ارتباطات تسهيل كند.


ارتباطات اطلاعات بصري به طور كلي شامل تجسم اطلاعات، رابط هاي گرافيكي كاربر، تجزيه و تحليل بصري و زبانهاي بصري است. اطلاعات بصري به طور فزاينده اي براي تسهيل ارتباطات بين انسان و انسان از طريق اينترنت و دستگاه هاي تلفن همراه مورد استفاده قرار مي گيرد.

محورهاي كارگاه
همزمان با شانزدهمين كنفرانس بين المللي روابط عمومي ايران (ICPR1398)، دو كارگاه تخصصي برگزار مي شود تا سطح دانش و تجربه حرفه اي شاغلان روابط عمومي را در رابطه با طراحي معاصر و شيوه هاي ارتباط تصويري بهبود بخشد.

كارگاه آموزشي "ارتباطات بصري و كاربردهاي آن در روابط عمومي"
كاربردهاي ارتباطات بصري اكنون در همه حوزه هاي روابط عمومي، وارد دوره رشد و گسترش پايدار شده و اين كارگاه به عنوان يك رويداد مهم به بررسي جهان "ارتباطات بصري و كاربردهاي آن در روابط عمومي" مي پردازد.

مدرس:
محمود مختاريان، استاد روزنامه نگاري، مدرس دانشگاه


كارگاه آموزشي "نگاهي به آينده توليدات و محصولات بصري"
تحقيقات و آمارها نشان مي دهد يك فرد معمولي در هر ماه تقريبا 32 فيلم تماشا مي كند و هنگامي كه كسي يك ويدئو را تماشا مي كند، درك خود را 74 درصد افزايش مي دهد. اين ها بعضي از دلايل ساده براي شروع استفاده از ويديو و ساير ابزارهاي بصري در سال هاي گذشته در حوزه روابط عمومي هستند. اگر روابط عمومي ها بخواهند پيام هاي اثربخشي توليد كنند، بايد در مورد تصوير و ارتباطات بصري نيز آموزش ببينند.
كارگاه آموزشي "نگاهي به آينده توليدات و محصولات بصري" در پاسخ به نيازهاي جديد شاغلان روابط عمومي طراحي شده است.

مدرس:
مريم سليمي، پژوهشگر ارتباطي و تصويري، مدرس دانشگاه


تقويم

مديران و كارشناسان روابط عمومي و ساير متقاضيان تا آخر آبان ماه سال جاري فرصت دارند ايده ها و تجربه هاي خود را به دبيرخانه جشنواره ارسال نمايند.


حمايت مالي

با حمايت مالي قادر خواهيد بود شركت و سازمان خود را به عنوان مهمترين تصميم گيرندگان و حاميان تاثيرگذار روابط عمومي در ايران معرفي كنيد.

لطفا براي كسب اطلاعات بيشتر در مورد فرصت هاي حمايت مالي با دبيرخانه كنفرانس تماس بگيريد.


اطلاعات تماس

علاقه مندان مي توانند جهت كسب اطلاعات بيشتر در بخش كنفرانس، جشنواره و دريافت كاربرگ هاي ثبت نام و ديگر اطلاعات موردنياز به نشاني زير ذيل مراجعه نمايند:

تلفن هاي دبيرخانه كنفرانس: 77 ـ 88617576- 88216277

دورنگار: 88602308

 

وب سايت:

www.irancpr.ir

www.shara.ir


پست الكترونيك:

info@irancpr.ir

info@iranpr.org

bagherian@irancpr.ir

kargozar80@yahoo.com

 

 

دريافت بروشور كنفرانس