شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)-|| آيين اختتاميه چهاردهمين جشنواره ملي انتشارات روابط عمومي برگزار شد
آيين اختتاميه و معرفي برگزيدگان چهاردهمين جشنواره ملي انتشارات روابط عمومي كشور همزمان با برگزاري پنجمين همايش تخصصي توليد محتوا در روابط عمومي با هدف تبيين و بررسي جايگاه و اهميت توليد محتوا در فعاليت هاي انتشاراتي، شنبه نهم شهريور ماه از سوي انجمن متخصصان روابط عمومي در مركز همايش هاي سازمان مديريت صنعتي برگزار شد.
به گزارش شارا در اين مراسم كه با حضور اساتيد دانشگاه، مديران و كارشناسان روابط عمومي دستگاه ها، سازمان ها و نهادهاي بخش هاي دولتي و غير دولتي برگزار شد، دكتر سعيد رضا عاملي دبير شوراي عالي انقلاب فرهنگي، با موضوع نشر ديجيتال محمل ورود به همه انواع نشر همه رسانه اي و چند رسانه اي شدن نشر روابط عمومي ها، مهدي باقريان رييس انجمن متخصصان روابط عمومي با موضوع گريز ناپذيري اعمال تغييرات در روند برگزاري جشنواره با نگاهي به آثار و محصولات روابط عمومي ها در چهاردهمين جشنواره ملي انتشارات، محمود مختاريان مدرس دانشگاه و رييس هيئت داوران چهاردهمين جشنواره با موضوع تايپوگرافي و كاربرد عملي آن در روابط عمومي با تاكيد بر كتاب و پوستر ، حسن بشير استاد ارتباطات بين الملل دانشگاه امام صادق ع با موضوع تحليل محتوا و نقش آن در برند سازي سازمان و مطالعه موردي نشريه پيام صادق و همچنين علي چراغ زاده مدرس دانشگاه با موضوع تاثيرات متقابل فرم و محتوا سخنراني كردند كه از نظر مي گذرد:
نقش روابط عمومي ها در شرايط و فضاي جديد
سعيد رضا عاملي دبير شوراي عالي انقلاب فرهنگي با طرح اين پرسش كه آيا مي توان بطور عام گفت كه همه فناوري ها نسبت مساوي و خنثي با همه فرهنگ ها دارند تصريح كرد: بايد بين فناوري ها تفكيك قايل شد چرا كه برخي از فناوري ها را با تسامح مي توان حايز بعد جهاني و عام گرايانه قلمداد كرد كه چگونگي آن، ارتباطي با فرهنگ و تفاوت هاي فرهنگي ندارد.
وي برخي از فناوري ها را داراي موجوديت فرهنگي دانست و افزود: برخي فناوري ها كه موجوديت فرهنگي دارند بدون توجه به ارزش هاي فرهنگي بومي، موجب تنش فرهنگي مي شوند و همه فناوري هاي بزرگ نيازمند ملاحظات و پيوست فرهنگي هستند.
دبير شوراي عالي انقلاب فرهنگي با بيان اينكه فناوري يك امر انساني و ادامه ذهنيت هاي انسان است خاطر نشان ساخت: قوانين و مقررات، سواد فرهنگي فناورانه، تامين مقدمات مرتبط با اولويت هاي زندگي و مسير زندگي اجتماعي از الزامات و پيوست هاي فرهنگي فناوري به شمار مي روند.
دكتر عاملي در بخشي ديگر از سخنان خود به تبيين شرايط جديد روابط عمومي در پيوند ناگستني با انواع نشر الكترونيك پرداخت و در اين باره گفت: نشر الكترونيك بر بستر رقومي ديجيتال و توانايي خلق انواع تنوع هاي محتوا و طراحي الگوريتم پيوند يكي با يكي، يك با همه و همه با همه، مناسب با اولويت ها و تقاضاهاي متفاوت، نمادي سازي و شخصي سازي محتوا را به همراه دارد.
وي با تاكيد بر لزوم باز مهندسي فهم معرفت شناسانه و ظرفيت در پي افزوده شدن نشر الكترونيك و دو فضايي شدن نشر تصريح كرد: نشر ديجيتال عرصه اي براي ورود همه به انواع نشر و چند رسانه اي شدن محتواست و پاسخ منطقي صنعت نشر به فناوري هاي نوظهور اطلاعاتي و ارتباطي قلمداد مي شود.
سير تحول نشر الكترونيك و مدل هاي آن، نشر هوشمند الكترونيك، نشر معنايي الكترونيك، نشر تعاملي الكترونيك و نشر اطلاعاتي الكترونيك از ديگر محورهاي سخنان دكتر عاملي بود كه نقش روابط عمومي ها را در شرايط و فضاي جديد، عمق بخشيدن بر فهم و انديشه مخاطبان با زيبا خواندن توام با زيبا فهم شدن توصيف كرد.
گريز ناپذيري اعمال تغييرات در روند برگزاري جشنواره
مهدي باقريان از ديگر سخنرانان آيين اختتاميه چهاردهمين جشنواره و همچنين پنجمين همايش توليد محتوا در روابط عمومي بود كه در سخنان خود با اشاره به اقدامات انجمن متخصصان روابط عمومي در زمينه ارتقاي سطح علمي و كاركرد حرفه اي روابط عمومي ها اظهار داشت: در نظر گرفتن معيارها و شاخص هاي حرفه اي براي ارزيابي آثار شركت كنندگان در بخش هاي رقابتي بر اين مبنا بوده و هست كه جانب انصاف رعايت شود و تغييرات سريع ملهم از رشد فناوري ها و ابزارهاي ارتباطي، تغيير در معيارهاي ارزيابي را لاجرم ساخته كه در جشنواره چهاردهم شاهد آن بوديم.
ايجاد و بهره گيري از فرصت هاي آموزشي، ارايه مشاوره هاي حرفه اي به روابط عمومي ها، شناسايي و معرفي الگوهاي برتر و برگزاري دوره هاي آموزشي منطبق با نيازهاي روز روابط عمومي ها از ديگر اهداف انجمن متخصصان روابط عمومي در برگزاري جشنواره ملي انتشارات روابط عمومي بود كه باقريان به آن اشاره كرد.
رييس انجمن متخصصان روابط عمومي در خصوص اهميت دريافت جايزه در روابط عمومي گفت: در جشنواره ملي انتشارات روابط عمومي، چيزي كه بيش از دريافت جايزه اهميت دارد اين است كه "تلاش هاي ارزشمند شاغلان روابط عمومي" به رسميت شناخته شود.
وي ايجاد فرصت هاي اطلاع رساني براي برگزيدگان جشنواره را از نكات مهم حضور روابط عمومي ها در بخش رقابتي قلمداد كرد و در اين باره اذعان داشت: روابط عمومي ها بخش بزرگي از سازمان ها را تشكيل مي دهند و قطعا دريافت جايزه علاوه بر اينكه فرصت سنجش و ارزيابي و مقايسه آثار و محصولات آنها را فراهم مي كند سبب ارتقاي جايگاه و ارزش وجودي روابط عمومي ها در سطح سازمان و در منظر ذينفعان درون و برون سازمان نيز مي شود.
باقريان افزود: گسترش و تقويت اعتبار، قدرت و شهرت سازمان از ديگر مزاياي دريافت جايزه است و در اين ميان، بايسته است مديران مجموعه ضمن در نظر گرفتن پاداش هاي مادي و معنوي به تقويت همدلي و تجليل از تلاشگران و كارگزاران روابط عمومي خود نيز اهتمام ورزند.
رييس انجمن متخصصان روابط عمومي در تشريح نقاط ضعف و قوت روابط عمومي ها پس از بررسي آثار واصل شده به دبيرخانه چهاردهمين جشنواره، از فقدان برنامه ريزي در حوزه انتشارات، عدم استفاده مطلوب و مناسب از رسانه هاي ديجيتال و عدم تحليل محتواي حرفه اي براي بررسي ميزان اثربخشي پيام ها و محتواي توليدي روابط عمومي ها خبر داد و خاطر نشان كرد: در گذشته اعتقاد بر اين بود كه محتوا، پادشاه است اما الان بايد گفت محتواي چند رسانه اي، پادشاه است. بنابراين توليد و انتشار محصولات بصري جذاب مستلزم ورود به عصر "نمايش" محتواست و نبايد صرفا به توليد و "بيان" نسخه هاي خبري سنتي بسنده كرد.
باقريان در ادامه با اشاره به اهميت و ضروت توليد "محتواي چند رسانه اي"، گفت: اگر متون خبري ما يك تيتر قوي داشته باشد و به آن تصاوير جذاب هم اضافه شود؛ يك نمودار و مقداري آمار و عدد و فيلم و اينفوگرافي هم چاشني اش بشود، قطعا محتواي خبري مان جذاب تر مي شود؟
وي تصريح كرد: "خبر چندرسانه اي به ميزان ۲۰۰ درصد بيشتر از نسخه هاي خبري سنتي كه تنها داراي متن هستند، ارزش دارند." اين نتيجه تحقيقي است كه سه روز پيش در وبينار اخير Business Wire ارايه شد.
باقريان اظهار داشت: توجه داشته باشيم ملاك ما روابط عمومي ها در انتخاب يك ابزار، ميزان تاثيرگذاري است. در واقع ما امروز يك خورجيني از ابزارهاي كامل تر روابط عمومي در اختيار داريم كه شامل رسانه هاي سنتي و ديجيتال است. منتهي بستگي به برنامه ارتباطي ما دارد و اين كه كدام يك از اين ابزارها مي توانند در تحقق اهداف آن برنامه ارتباطي، مفيد و كمك رسان باشند.
وي بيان كرد: ارزيابي ها نشان مي دهد بيشترين استفاده اي كه روابط عمومي ها از اينترنت مي كنند، اطلاع رساني و بازنشر اخبار در فضاي مجازي است. در واقع روابط عمومي ها به جز اطلاع رساني به ساير كاركردهاي فضاي مجازي بويژه در حوزه هاي ارايه خدمت و ايجاد امكانات لازم براي تعامل با مخاطبان، توجه چنداني نشان نمي دهند.
رييس انجمن متخصصان روابط عمومي گفت: امروزه نه رسانه هاي سنتي و نه رسانه هاي اجتماعي، هيچ كدام شان به تنهايي حاكم مطلق نيستند و هيچ كدام شان به تنهايي براي ايجاد ارزش هاي روابط عمومي كافي نيستند و نمي توانند جوابگوي همه نيازهاي شاغلان روابط عمومي باشند.
باقريان با بيان اينكه وجود محدوديت هاي متعدد در مسير حركت روابط عمومي ها واقعيتي غيرقابل انكار است، تلاش مضاعف روابط عمومي ها را براي تغيير نگرش سازمان و به فعليت رسانيدن پتانسيل هاي بالقوه روابط عمومي ها با هدف خدمت هرچه بيشتر به مردم، خواستار شد.
وجود ظرفيت هاي بالا براي استفاده روابط عمومي از تكنيك تايپوگرافي
استاد محمود مختاريان مدرس دانشگاه با موضوع تايپوگرافي و كاربردهاي آن در روابط عمومي با تاكيد بر كتاب و پوستر از ديگر سخنرانان اين همايش بود كه ضمن اشاره به آثار فاخري از جمله كتاب هاي منتشر شده شركت راه آهن و مس ايران گفت: با بررسي آثار روابط عمومي در بخش كتاب شاهد ارتقاي مطلوب و بسيار بالايي در حوزه نشر كتاب توسط روابط عمومي هاي شركت كننده بوديم كه به نظر بنده برخي از آثار در كلاس جهاني و منطبق با استانداردهاي بين المللي بود و جز آثار ماندگار تاريخ نشر كشور ايران به شمار مي روند.
وي در تشريح هنر تايپوگرافي و كاربردهاي آن در روابط عمومي اظهار داشت: خط نستعليق، عروس خط هاي مشرق زمين توصيف مي شود و پيوند خط و تصوير منجر به خلق محتوايي خلاقانه با قدرت انتقال سريع پيام خواهد شد.
عضو هيئت داوران چهاردهمين جشنواره ملي انتشارات روابط عمومي هاي كشور با اشاره به حضور بيش از دوهزار متخصص ايراني در عرصه سينماي انيميشن جهان اظهار داشت: هنر ذاتي ايرانيان باعث شده سينماي كاميپوتري دراختيار ما قرار گيرد كه نشان دهنده وجود ظرفيت هاي بالايي براي استفاده روابط عمومي، از تكنيك تايپوگرافي و توليد محتوا مبتني بر پيوند خط و تصوير و برقراري ارتباط با زبان بصري است.
ارايه نمونه هايي از پوسترها و آثار برتر تايپوگرافي ايران و جهان از ديگر بخش هايي بود كه استاد مختاريان ضمن در معرض ديد قراردادن آنها به تبيين زوايا و يژگي هاي هر يك پرداخت.
اهميت سنجش اثربخشي محتواي توليد شده در روابط عمومي
تحليل محتوا و نقش آن در برندسازي سازمان با مطالعه موردي نشريه پيام صادق عنوان سخنراني دكتر حسن بشير استاد ارتباطات بين الملل دانشگاه امام صادق عليه السلام بود كه به ارايه آن پرداخت.
دكتر بشير با تاكيد بر نقش پژوهش در روابط عمومي ها و تحقق پيرامون اثربخشي محتواي توليد شده افزود: مخاطب شناسي و بررسي اثرات پيام ها بر مخاطبان، از ماموريت هاي اصلي روابط عمومي ها به شمار مي رود كه نيازمند اهتمام جدي و توجه ويژه به اين بخش، بيش از هر زماني احساس مي شود.
وي با اعلام آمادگي كامل براي انتقال دانش و ارتقاي سطح علمي روابط عمومي ها در اين حوزه با همكاري انجمن متخصصان روابط عمومي به تبيين اهميت تحليل محتوا پرداخت و خاطر نشان كرد: چنانچه روابط عمومي ها تحقيق جدي و تحليل محتواي حرفه اي نداشته باشند، قادر به ارايه نمايه اي كامل از برند و چهره سازمان نخواهند بود.
وي افزود: توليد محتواي مناسب، ارزيابي مداوم فعاليت ها، پاسخگويي مطلوب به شكايات، پيگيري مطالبات سازمان و مردم، ارايه گزارش مداوم از سازمان، تحليل دايمي چهره سازمان، تحليل دايمي رابطه مردم با سازمان، تحليل ضعف ها و قوت هاي سازمان، و از همه مهم تر تحليل آينده از اولويت هاي اصلي روابط عمومي ها با تكيه بر ساختار مطلوب راهبرد محتوا به شمار مي رود.
دكتر بشير با بيان اينكه توليد محتوا اساس كار سازمان است، اظهار داشت: محتوا، متن، چهره و برند سازمان و پل ارتباطي سازمان با مردم محسوب مي شود كه منعكس كننده شيوه مديريت است.
استاد ارتباطات بين الملل دانشگاه امام صادق عليه السلام در بخش ديگري از سخنان خود به تشريح عوامل موثر در توليد انواع محتوا پرداخت و رويكرد مديريت، رويكرد روابط عمومي، بودجه و امكانات سازمان، گرايش و سليقه مردم، شناخت و آموزش كافي، تنوع و دسترسي به وسايل توليد محتوا را از موثرترين عوامل توليد انواع محتوا قلمداد كرد.
دكتر حسن بشير در تبيين مدل ساختار مطلوب راهبرد محتوا گفت: اصل محتواي مطلوب، جريان كار موثر، مديريت راهبردي و ساختار مناسب از مولفه هاي اصلي ساختار مطلوب راهبرد محتواست.
وي با اشاره به اينكه شيوه پيام رساني، مخاطبان مورد نظر و چگونگي ارايه نخستين بخش ساختار محتواي مطلوب است تصريح كرد: در جريان كار موثر ما بايد نقش موثر وظايف و مسئوليت ها و ابزارهاي لازم را در نظر داشته باشيم.
دكتر بشير با اعتقاد به اينكه برنامه ريزي داده ها، ارتباطات و توزيع در زمره مقوله هاي مرتبط با بخش مديريت راهبردي، محسوب مي شود اظهار داشت: در ساختار مناسب براي راهبرد محتوا بايد اولويت بندي، سازماندهي و قابليت دسترسي را نيز لحاظ كنيم.
شايان ذكر است دكتر بشير در ادامه سخنراني خود به ارايه فعاليت ها و چگونگي اجراي تحليل محتواي مجله خبري – اطلاع رساني و فرهنگي پيام صادق دانشگاه امام صادق ع پرداخت و افزود: در اين پژوهش تلاش شده است تا آنجا كه ممكن است چهار شماره از نشريه پيام صادق به روش تحليل محتوا و به عنوان الگويي براي ساير روابط عمومي ها مورد بررسي قرار گيرد.
وي با بيان اينكه اينگونه تحليل ها مي توانند عميق تر و از جنبه هاي فراگيرتر انجام شوند تصريح كرد: آنچه كه مهم بوده است بازنمايي آماري بخش كوچكي از فعاليت هاي دانشگاه در سال 1397 است كه در نشريه پيام صادق تا آنجا كه ممكن بود منعكس شده است.
لازم به ذكر است كتابچه تحليل محتواي نشريه پيام صادق به صورت مكتوب در اختيار شركت كنندگان حاضر در همايش قرار گرفت.
تاثيرات متقابل فرم و محتوا
آخرين سخنران پنجمين همايش توليد محتوا در روابط عمومي استاد علي چراغ زاده بود كه پيرامون تاثيرات متقابل فرم و محتوا سخنراني كرد.
وي به عنوان آخرين سخنران اين بخش به تشريح عناصر زيباشناسي و ويژگي هاي زيباشناختي در خلق آثار هنري به عنوان محتوايي منطبق بر فطرت انسان ها پرداخت و گفت: هنر، خلق آفرينش اثري است كه به صورت عيني وجود ندارد اما در اصل عوامل و ابزارهاي آن وجود داشته اند.
استاد چراغ زاده، ذهن خلاق انسان و احساسات دروني او را در خلق محتواي مناسب، موثر دانست و به تشريح شيوه هاي خلاقانه براي توليد محتواي موثر و كاربردي پرداخت.
11 روابط عمومي ديپلم زرين افتخار گرفت
در چهاردهمين جشنواره ملي انتشارات روابط عمومي كه با حضور سعيدرضا عاملي دبير شوراي عالي انقلاب فرهنگي و جمعي از مديران و كارشناسان روابط عمومي در مركز همايش هاي سازمان مديريت صنعتي (سازمان مطالعات و بهره وري نيروي انساني) برگزار شد، به 11 روابط عمومي برتر، ديپلم زرين افتخار اعطا شد.
ديپلم زرين افتخار چهاردهمين جشنواره ملي انتشارات روابط عمومي به سيد مصطفي مير لوحي مديركل روابط عمومي دانشگاه امام صادق عليه السلام، احسان بعيدي رئيس اداره ارتباطات سازمان فرهنگي اجتماعي ورزشي شهرداري اصفهان، حميد مختاري كرچگاني مدير روابط عمومي شركت مهندسي و ساختمان صنايع نفت، صادق سكري مديركل روابط عمومي شركت راه آهن جمهوري اسلامي ايران، مهدي احمدي رييس اداره روابط عمومي بانك مسكن، سعيد معادي مشاور مدير عامل و مدير امور روابط عمومي و حوزه مديريت بانك توسعه تعاون، ايرج ترابي مدير روابط عمومي شركت فولاد مباركه اصفهان، مريم ذوالفقار پور مدير روابط عمومي اداره كل راهداري و حمل و نقل جاده اي استان هرمزگان، سيد قاسم بي نياز رييس مركز اطلاع رساني و روابط عمومي وزارت راه و شهرسازي، مريم وحيدنيا مديركل روابط عمومي بانك پارسيان و محمدرضا بيدخام مديركل روابط عمومي و امور بين الملل شركت مخابرات ايران اهدا شد.
همچنين در اين مراسم، از غلامرضا اسكندري رئيس اداره روابط عمومي بانك سپه، كوروش سعيدي مدير روابط عمومي بانك رفاه كارگران، حسين امامي رييس اداره روابط عمومي و بين الملل بانك توسعه صادرات ايران، عليرضا اميري مدير روابط عمومي شركت سهامي ذوب آهن اصفهان، منصور فخاران مشاور و مديركل روابط عمومي سازمان راهداري و حمل و نقل جاده اي كشور، وحيد رحمتي رودسري مديركل روابط عمومي و تشريفات بين الملل سازمان بنادر و دريانوردي ج.ا.ا، محمد ايرانمنش مدير روابط عمومي و امور بين الملل شركت معدني و صنعتي گل گهر سيرجان، محمدرضا رجب پور مدير روابط عمومي و خدمات مجتمع مس سرچشمه، مجيد خرمي مدير كل روابط عمومي و امور بين الملل شهرداري مشهد و رضا براتي مدير روابط عمومي شركت كشتيراني جمهوري اسلامي ايران به عنوان برگزيدگان چهاردهمين جشنواره ملي انتشارات روابط عمومي تجليل بعمل آمد.
برترينهاي چهاردهمين جشنواره ملي انتشارات روابط عمومي
فرنود حسني مدير بازاريابي و توسعه مشتريان بانك سامان
الهام انصاري مدير روابط عمومي موسسه خيريه حمايت از كودكان مبتلا به سرطان (محك)
فريد ميرموسوي مدير روابط عمومي بيمه دي
جمشيد قزوينيان مدير روابط عمومي بانك دي
رضا سخن سنج مدير روابط عمومي مجتمع آموزشي نيكوكاري رعد
منيژه جاويد سرپرست اداره روابط عمومي بانك كار آفرين
محمود ترابيان مدير روابط عمومي بانك آينده
زهرا گنجي سرپرست روابط عمومي صندوق كارآفريني اميد
مريم زمرديان رييس روابط عمومي بيمه سامان
وحيد قرباني مدير روابط عمومي شركت مبين وان كيش
سيد علي مير محمدي مدير روابط عمومي شركت سرمايه گذاري گروه توسعه ملي
مهدي جمشيديان مدير روابط عمومي بيمه ملت
محمدرضا فاتحي مدير روابط عمومي و خدمات اجتماعي مجتمع مس شهر بابك
سيد مصطفي فخري بافقي مدير روابط عمومي شركت سنگ آهن مركزي بافق يزد
سيدعلي درخشان مدير روابط عمومي و امور بين الملل دانشگاه علوم پزشكي شهركرد
منصور لياقت مهر رييس روابط عمومي پتروشيمي كارون
رضا صفريان مدير روابط عمومي شركت فولاد هرمزگان جنوب
محمود باوند پور رييس روابط عمومي اداره كل راهداري و حمل و نقل جاده اي استان كرمانشاه
عادله محرابي مدير روابط عمومي شهرداري قزوين
محمدحسن ايازي مدير روابط عمومي و نظارت بر خدمات شركت مس سونگون
عليرضا اخوين مدير روابط عمومي شهرداري شاهرود
سيد احمد قلعه نوئي رييس روابط عمومي شركت آلوميناي ايران
يونس مرامي شيروانه سرپرست روابط عمومي شركت توزيع نيروي برق تبريز
فاطمه جافر مدير روابط عمومي اداره كل راهداري و حمل و نقل جاده اي استان مركزي
مهندس مسعود زيدوني رييس روابط عمومي شركت بهره برداري نفت و گاز آغاجاري
كارشناس برتر انتشارات روابط عمومي
در اين جشنواره از بنت الهدي يوسف زاده (شركت مهندسي و ساختمان صنايع نفت) و مريم ذوالفقارپور (اداره كل راهداري و حمل و نقل جاده اي استان هرمزگان) در دو سطح ملي و استاني تجليل بعمل آمد.
بنا بر اين گزارش، در جشنواره امسال بيش از 4100 اثر در بخش هاي مختلف به دبيرخانه جشنواره ارسال شد. متاسفانه به رغم تمديد مهلت ارسال آثار، تعدادي از آنها خارج از موعد اعلام شده به دبيرخانه رسيد و فرصت ارزيابي پيدا نكرد.
برپايه برنامه ريزي انجام شده، تمامي آثار رسيده در دو مرحله مجزا به وسيله استادان و كارشناسان خبره اين بخش مورد نظر ارزيابي و داوري قرار گرفت و از اين ميان، 239 اثر برگزيده شد.
گفتني است فقط در بخش رسانه هاي ديداري و شنيداري كه پر مخاطب ترين بخش بوده بيش از 2100 اثر اعم از فيلم مستند، تيزر، كليپ، انيميشن، موشن گرافيك و برنامه هاي ويديوئي كوتاه مورد ارزيابي قرار گرفت.
يادآور مي شود "ديپلم زرين افتخار" به روابط عمومي هايي تعلق مي گيرد كه حداقل در هفت بخش جشنواره، حايز رتبه شده و رتبه هاي اول شان از مرز سه شماره گذشته باشد. البته برخي دستاوردهاي خلاقانه ناب و متمايز در اين بخش پس از به رسميت شناخته شدن، ديپلم زرين افتخار دريافت مي كنند.
كارگاه هاي آموزشي
كارگاه آموزشي “روابط عمومي و رويكردهاي نوين درتوليد محتوا"
كارگاه آموزشي تخصصي “روابط عمومي و رويكردهاي نوين درتوليد محتوا" همزمان و در حاشيه چهاردهمين جشنواره ملي انتشارات روابط عمومي و پنجمين همايش توليد محتوا، در محل مركز همايش هاي سازمان مديريت صنعتي ايران برگزار شد.
سيدشهاب سيد محسني عضو هيات مديره انجمن متخصصان روابط عمومي و مدرس اين كارگاه ضمن اشاره به اهميت توليد محتوا در عصر حاضر گفت: امروزه با توسعه رسانه ها بويژه شبكه هاي اجتماعي افراد جامعه با چنان حجم وسيعي از اطلاعات و داده روبرو شده اند كه حتي امكان و فرصت لازم را براي تشخيص مناسب وگزينش دقيق اطلاعات مورد نياز در اختيار ندارند و به نوعي در باتلاقي از اطلاعات گرفتار شده اند.
وي افزود: در اين وضعيت شوك آور در توليد و انتشار انواع محتواي توليدي از بي ارزش تا ارزشمند ، محتواهايي بر روي مخاطبان تاثيرگذار است كه از استانداردهاي لازم و حرفه اي برخوردار باشد.
سيد شهاب سيد محسني، نقش روابط عمومي ها را در توليد محتواهاي اثربخش مهم خواند وافزود: واحدهاي روابط عمومي با بهره مندي از ابزارهاي اطلاع رساني ارزان و برخط توان انتقال پيام هاي شان را به انبوه بي شماري از مخاطب به صورت آنلاين دارند، ولي آنچه از اهميت دوچنداني برخوردار شده توليد محتواهايي غني، جذاب و با رويكردي تعاملي و بردبرد با مخاطبان است.
عضوهيات مديره انجمن متخصصان، داشتن ساختار مناسب، بهره مندي از اطلاعات مستدل، بهروزبودن اطلاعات وداده هاي محتوايي، ساده بودن و قابليت فهم بالاي محتوا توسط گروههاي مخاطب، انتخاب عنوان مناسب و جذاب، استفاده از تصوير، فيلم، صوت، طرح و...، تعاملي بودن و امكان دريافت بازخورد از مخاطب را از مهمترين ويزگي هاي محتواي خوب وموفق بيان كرد.
كارگاه آموزشي "مديريت رسانه هاي اجتماعي"
كارگاه آموزشي تخصصي "مديريت رسانه هاي اجتماعي" همزمان و در حاشيه چهاردهمين جشنواره ملي انتشارات روابط عمومي و پنجمين همايش توليد محتوا، در محل مركز همايش هاي سازمان مديريت صنعتي ايران توسط حسين امامي برگزار شد.
كارگاه آموزشي "مديريت رويدادها در روابط عمومي"
اين كارگاه آموزشي توسط قربانعلي تنگ شير، مدرس روابط عمومي ارايه شد.
وي در كارگاه آموزشي "مديريت رويدادها در روابط عمومي" گفت: رويداد يكي از فنون ارتباطات چهره به چهره در روابط عمومي است و همه روابط عمومي ها در طول سال، برگزاري چندين نوع رويداد را در سازمان و شركت شان تجربه مي كنند.
اين مدرس روابط عمومي افزود: صنعت رويداد، داراي ارزش اقتصادي است و در دهه گذشته صنعت رويدادها بسيار رشد كرده است. طبق تحقيقات اخير انجام شده، هزينه برگزاري رويدادهاي ويژه در سراسر جهان سالانه 500 ميليارد دلار است.
صنعت رويدادها از سال 2010 تا 2020، 44 درصد رشد خواهد كرد.
وي اظهار داشت: هر چيز اتفاقي و غير معمولي را رويداد مي گويند و رويدادها، نقش مهمي در ارتباطات، فرهنگ سازي، چاره جويي مشكلات سازماني و كسب درآمد دارند.
در اين كارگاه مباحثي همچون تعريف رويداد، انواع رويداد، ويژگي هاي رويدادها، مزاياي رويدادها، مديريت رويدادها، برنامه ريزي رويدادها و تدوين كليات طرح رويداد مورد بررسي قرار گرفت.