شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : گزارش برگزاري چهارمين گردهمايي سراسري مديران و فعالان روابط عمومي جهاد دانشگاهي
شنبه، 29 تیر 1398 - 13:58 کد خبر:39440
صبح روز پنجشنبه 27 تير ماه 98 چهارمين گردهمايي سراسري مديران و فعالان روابط عمومي جهاددانشگاهي در تالار اجتماعات كتابخانه مركزي و مركز اسناد دانشگاه علامه طباطبايي برگزار شد.

اشاره
صبح روز پنجشنبه 27 تير ماه 98 چهارمين گردهمايي سراسري مديران و فعالان روابط عمومي جهاددانشگاهي در تالار اجتماعات كتابخانه مركزي و مركز اسناد دانشگاه علامه طباطبايي برگزار شد.

 

رييس دانشگاه علامه طباطبايي تصريح كرد: نقش روابط عمومي ها در تلاطم حفظ ارزش ها/توانمندي جهاددانشگاهي در گشودن گره‌هاي اجتماعي
دكتر سليمي تاكيد كرد: اميدوارم همانطور كه جهاددانشگاهي پاسخ‌هايي براي گره هاي علمي جامعه پيدا كرده است براي اين گره هاياجتماعي جامعه هم بتواند ما را ياري كند.
نقش روابط عمومي ها در تلاطم حفظ ارزش ها/توانمندي جهاددانشگاهي در گشودن گره‌هاي اجتماعي

به گزارش روابط عمومي جهاددانشگاهي، دكتر حسين سليمي در چهارمين گردهمايي مديران و فعالان حوزه روابط‌عمومي جهاد دانشگاهي كه امروز پنج‌شنبه در دانشگاه علامه طباطبايي برگزار شد با بيان اينكه براي دانشگاه علامه افتخاري است كه ميزبان اين‌نشست مهم و تاثيرگذار باشد گفت: دانشگاه علامه تنها دانشگاه علوم انساني دولتي است كه به لحاظ حجم استاد و دانشجو بعد از دانشگاه تهران بزرگترين دانشگاه محسوب مي‌شود.

وي افزود: به دليل اينكه دانشگاه علامه طباطبايي دانشگاه تخصصي علوم انساني است، بعد از مدتي كم مهري به علوم انساني با همت استادان و دانشجويان و كاركنان توانست جايگاه خود را بازيابي كند؛ به طوري كه امروزه كانون حل بسياري از مشكلات كشور محسوب مي‌شود. ما امروز شاهد به بار نشستن تلاش استادان دانشگاه هستيم. استاداني كه تلاش مي‌كردند با مسئولان جلسه بگذارند ولي با بي‌رغبتي روبه‌رو مي‌شدند، اما الان مي‌بينيم كه مسئولان بسياري از مسائل و مشكلات خود را با استادان دانشگاه علامه‌طباطبايي مطرح مي‌كنند.

سليمي ادامه داد: از آن جايي كه برخي استادان و پيشكسوتان روابط عمومي در اين جمع حضور ندارند من مي‌خواهم درباره تحول ماهوي فعاليت روابط عمومي در فضاي جديد صحبت كنم. ما امروز با مفهوم جديدي در علوم اجتماعي با نام فضاي عمومي رو به رو هستيم. فضايي كه به نوعي انديشه‌ها و آمال و آرزوها و خوشي‌ها و ناراحتي‌هاي ما در آن شكل مي‌گيرد. فضاي عمومي قبلا به سيستم‌هاي عادي خبر رساني محدود بود اما امروزه با دنيايي روبه‌رو هستيم كه روز به روز در عمق و عرصه جغرافيايي تاثيرگذاري در حال گسترش است.

دكتر سليمي ادامه داد: كار روابط‌عمومي در سي يا چهل سال پيش، ارتباط با چند نفر و نفوذ به چند رسانه معين‌ و استفاده از آن‌ها براي تاثيرگذاري بود اما امروزه فضاي عمومي به قدري پيچيده شده و ابعاد مختلف پيدا كرده كه ماهيت واقعيت را در ذهن انسان‌ها دگرگون كرده است. امروز عادت‌واره‌هاي جديد در رفتار اجتماعي انسان شكل گرفته اين عادت‌واره‌هاي جديد بعضاً انسان‌ها را با موجوديت‌هاي اجتماعي چندگانه مواجه كرده، به‌ نوعي كه در جوامع مختلف، انسان‌ها داراي يك هويت تنها كه در سپهر عمومي شكل مي‌گيرد نيستند بلكه ممكن است در فضاهاي مجازي، شغلي و رسمي هويت‌هاي ديگري داشته باشند.

رييس دانشگاه علامه طباطبايي با بيان اين كه در تمام جوامع بشري تحولي بنيادين به وجود آمده گفت: امروزه ما با پديده‌هاي اجتماعي‌اي رو به رو هستيم كه معلوم نيست با سازماندهي چه كساني به وجود مي‌آيد.

سليمي با بيان اين كه مديريت اين سپهر عمومي امكان‌پذير نيست گفت: زماني من از روابط عمومي انتظار داشتم اين فضاي عمومي را مديريت كنند اما امكان‌پذير نيست. تنها كاري كه مي‌توان كرد شناخت اين‌جريانات و انطباق با آنهاست. انطباق به معناي انفعال نيست بلكه بايد ارزش‌هاي خود را بايد در اين تلاطم حفظ كنيم.

وي افزود: فضاي عمومي به قدري پيچيده شده كه حتي به وجود آورندگان اين فضا هم توان مديريت آن را ندارند. در قدم اول روابط عمومي‌ها بايد اين فضاي عمومي را به درستي بشناسند و ابعاد مختلف آن را به درستي درك كنند و خود را با اين فضا منطبق كنند.

رييس دانشگاه علامه طباطبايي با بيان اينكه الان از اتفاق‌هاي اجتماعي برداشت‌هاي مختلفي صورت مي‌گيرد درباره تغيير لحن خشونت در جامعه گفت: چهره خشونت در جامعه ما تغيير كرده است. الان، خشونت خدشه به سازمان‌ها و آبروي افراد از خشونت فيزيكي بدتر است. اين خشونت كار روابط‌عمومي‌ها را دشوار مي‌كند. علاوه بر اين، جريان تخريب نهادهاي علمي و مديريتي هم فعاليت روابط عمومي‌ها را با دشواري روبه‌رو مي‌كند.

سليمي در پايان با اشاره به اين كه هجمه به مديران در فضاي عمومي و برخي رسانه‌ها وجود دارد گفت: نهاد دانشگاه نهادي است كه عقلانيت درون آن‌ انباشته شده است و به همين دليل است كه گروه مرجع مردم هستند اما اين گروه مرجع مورد تهاجم قرار گرفته است. مهم‌ترين فعاليت و بار مسئوليت در اين زمينه برعهده جهادگراني است كه در عرصه روابط عمومي فعاليت مي‌كنند. آرزو مي‌كنم هم‌انديشي در اين جمع پاسخي براي پرسش‌هاي مطرح شده بيابد. اميدوارم همانطور كه جهاددانشگاهي پاسخ‌هايي براي گره هاي علمي جامعه پيدا كرده براي اين گره هاياجتماعي جامعه هم بتواند ما را ياري كند.
 

مديركل روابط عمومي جهاددانشگاهي در حاشيه‌ي گردهمايي فعالان اين حوزه: ژورناليسم علم نيازمند تربيت نيروهاي متخصص است
ابوالقاسم رئيسي بيان كرد: موضوع ژورناليسم علم، ساده‌سازي و عمومي‌سازي آن، نيازمند تربيت نيروهاي متخصص است كه از دانشگاه‌هاي تخصصي حوزه‌ي ارتباطات و رسانه انتظار مي‌رود كه اين مساله را پيگيري كنند.
ژورناليسم علم نيازمند تربيت نيروهاي متخصص است

به گزارش روابط عمومي جهاددانشگاهي، ابوالقاسم رئيسي مديركل روابط عمومي جهاددانشگاهي در حاشيه‌ي چهارمين گردهمايي مديران روابط عمومي واحدهاي سازماني جهاددانشگاهي و فعالان اين حوزه كه 27 تيرماه در دانشگاه علامه طباطبايي برگزار شد، بيان كرد: جهاددانشگاهي نهادي است كه ارزش‌افزوده‌ي هميشگي داشته و همين باعث بستري براي انجام كارهاي بزرگ بعدي آن شده است. نهادي كه در مقاطع حساس، حل مسايل ضروري و نيازهاي فوري كشور را مبناي كار و حركت خود قرار داده است و فرهنگ جهادي را اين‌گونه در معنا به نمايش گذاشته است.


وي ادامه داد: چنين نهادي حتما بايد داراي روابط عمومي‌اي با ويژگي‌هاي خاص خودش باشد؛ روابط عمومي‌اي كه بر فلسفه و تفكر انسان‌محوري (بر اساس شناخت واقعي انسان، تكريم، احترام انسان‌ها و خدمات آن‌ها متكي است)، اخلاق‌محوري (كه در صورت نداشتن گسترش اخلاق فضيلت‌محور، نمي‌توان به جنبه‌ي انسان‌محوري رسيد) و هويت‌محوري (كه در حقيقت منعكس‌كننده‌ي تاريخ و ريشه‌ي فرهنگي سازمان است؛ سازماني كه با عمق و درايت، راه خود را انتخاب كرده، قطعا از اين اصالت‌هاي فرهنگي برخوردار است و اين مساله امري خلق‌الساعه نمي‌باشد) شكل مي‌گيرد.


مدير كل روابط عمومي جهاددانشگاهي با اشاره به اين‌كه دانش، مزيت رقابتي پايدار در سازمان‌هاي دانش‌بنيان است، گفت: رويكرد روابط عمومي دانش‌بنيان و دانش‌محور در سازمان‌هاي دانش‌بنياني مانند جهاددانشگاهي، امري طبيعي است كه ما اين رويكرد را براي روابط عمومي انتخاب كرديم و بر اين اساس فعاليت خود را به جلو مي بريم.


ابوالقاسم رئيسي افزود: روابط عمومي براي نهادي كه پيشرو در بحث اقتصاد دانش‌بنيان، اقتصاد مقاومتي و تلاش براي توليد ملي است، قطعا به دنبال ايفاي نقش خود در اين حوزه‌هاست و آن را دنبال مي‌كند؛ يعني دقيقا ايفاي نقش در تحقق اقتصاد دانش‌بنيان، ايفاي نقش در رونق توليد، ايفاي نقش در مسووليت اجتماعي؛ خروجي تمام ايفاي نقش ما در موارد ذكر شده به نقش بزرگ‌تري به نام فرهنگ‌سازي از طريق روابط عمومي منجر مي‌شود كه در نهايت تحقق موارد فوق، ايجاد اميد، روحيه‌ي خودباوري و نشر فرهنگ و مدل جهادي براي توسعه‌ي همه‌جانبه و پيشرفت ايران اسلامي را در بر خواهد داشت.


وي با اشاره به وظايف روابط عمومي در جهاددانشگاهي، بيان كرد: با توجه به ويژگي‌هاي نهاد انقلابي جهاددانشگاهي از روابط عمومي توقع بازاريابي و تبليغ مخاطب نيست؛ ما در روابط عمومي اين نهاد به دنبال تبيين، تثبيت و انتقال تصويري از سازماني است كه چگونگي دستيابي عموم مردم، صنعتگران، پژوهشگران، دانشگاهيان و... به آن خدمات و محصولات است.


مديركل روابط عمومي جهاددانشگاهي اضافه كرد: با انتقال و نشر اطلاعات در قالب‌هاي مختلف از توانمندي و افتخارات حاصل در اين كشور توسط جهادگران به دنبال ايجاد روحيه‌ي خودباوري و ما مي توانيم، خواهيم بود.


رئيسي افزود: با ايجاد بسترهاي مقايسه‌اي در محتوا به تحريك ديگر ساختارهاي غيرچابك در كشور مي‌پردازيم.


وي با اشاره به ويژگي‌هاي روابط عمومي در نهاد جهاددانشگاهي، اظهار كرد: روابط عمومي اين نهاد، هم‌چون ساختار كل سازمان خود، كم‌هزينه، چابك، متكي بر توان و خلاقيت نيروهاي انساني خود، امور را به جلو مي‌برد.


مديركل روابط عمومي جهاددانشگاهي ادامه داد: سبك‌بالي سازماني، يك‌پارچگي فرآيندي و انعطاف از ويژگي‌هاي روابط عمومي دانش‌بنيان در جوامع توسعه‌يافته است.


رئيسي با توجه به اهداف برگزاري اين گردهمايي، گفت: يادگيري مستمر، پرسش و گفت‌وگو و يادگيري تيمي از عوامل موثر در پوياي روابط عمومي دانش‌بنيان است كه اين گردهمايي هم در همين راستا تشكيل شده است.


وي افزود: تصميم‌گيري مناسب، ارايه‌ي راه‌حل‌هاي مطلوب، نوآوري در فرآيند در كنار فراست، ثبات احساسات و هوشياري، مي‌تواند در عملكرد مناسب روابط عمومي‌ها در مواجه با افكار عمومي تاثيرگذار باشد.


مديركل روابط عمومي جهاددانشگاهي در پايان گفت: موضوع ژورناليسم علم، ساده‌سازي و عمومي‌سازي آن، نيازمند تربيت نيروهاي متخصص است كه از دانشگاه‌هاي تخصصي حوزه‌ي ارتباطات و رسانه انتظار مي‌رود كه اين مساله را پيگيري كنند.
 

برنامه هاي گردهمايي

در ادامه گردهمايي، نشست گفت‌وگوي صميمي دكتر طيبي رييس جهاددانشگاهي با مديران و فعالان حوزه‌ي روابط عمومي اين نهاد برگزار شد

هم‌چنين، محمد خدادي معاون امور مطبوعاتي و اطلاع‌رساني وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي با اهميت كار جهادي در همه‌ي عرصه‌هاي كشور، درس گفتاري درباره‌ي "قدرت اطلاعات در شرايط فعلي و زمينه‌هاي فعاليت روابط عمومي ها" ارايه داد

دكتر حسين امامي نيز در اين گردهمايي سخنراني خود را با موضوع "توليد محتواي موثر در بستر رسانه‌هاي نوين و روزنامه‌نگاري با موبايل" ارايه داد

دكتر موسوي رييس جهاددانشگاهي علامه طباطبايي در ابتداي اين گردهمايي از آمادگي اين واحد در ميزباني از رويدادهاي حوزه‌ي علوم ارتباطات و روابط عمومي استقبال كرد

 

معاون امور مطبوعاتي وزارت ارشاد در جمع روابط عمومي‌هاي جهاددانشگاهي تاكيد كرد: مدل شريك‌سازي؛ نياز امروز روابط عمومي‌ها براي اقناع مخاطب

خدادي اظهار كرد: اگر روابط عمومي جهاددانشگاهي مي‌خواهد موفق عمل كند، بايد شريك‌سازي كند، ما قرار است به اقناع برسيم. كاركرد روابط عمومي در دستگاه‌ها ايجاد ارتباط موثر، آن هم نه براي تشويق و تبليغ، بلكه براي شريك‌سازي است.
مدل شريك‌سازي؛ نياز امروز روابط عمومي‌ها براي اقناع مخاطب

به گزارش روابط عمومي جهاددانشگاهي، محمد خدادي، معاون مطبوعاتي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي در چهارمين گردهمايي مديران روابط عمومي واحد‌هاي سازماني جهاددانشگاهي سراسر كشور كه امروز، پنج‌شنبه ۲۷ تيرماه، در دانشگاه علامه طباطبايي برگزار شد، بيان كرد: ما هر كجا جهادي بوديم، به اثر و نتيجه رسيديم و هر كجا از جهاد دور بوديم در مضيغه قرار گرفته‌ايم و پيروز نشديم. تا به امروز، دنيا، بدترين مدل جنگ با كشور‌ها را عليه ما به كار گرفته است. هيچ مدل تقابلي در دنيا - از مدل‌هاي جنگي استراتژيكي، نظامي، سياسي، اقتصادي، تا تقابل فرهنگي، ترور، عمليات‌هاي ايضايي و نيابتي - وجود ندارد كه دنيا عليه ما به كار نگرفته باشد، تنها از حمله اتمي استفاده نكرده‌اند، علت اين هم كه وارد اين نوع جنگ نشده‌اند، ظرفيت‌هاي ماست.

وي با بيان اينكه امروز جنگ اراده‌هاست، ادامه داد: آنچه كه مقام معظم رهبري بر آن تاكيد داشته‌اند و جنگ اراده‌ها است را اگر بررسي كنيد، خواهيد ديد عاقبت اراده ما چيست و عاقبت اراده آن‌ها چيست! اراده برگرفته از افكار و انديشه افراد است. اعتقاد آدم‌ها هم به ايمان و يقين افراد برمي‌گردد. اكنون در جنگ اراده‌ها، مي‌خواهند افكار عمومي ما را به اغتشاش بكشانند.

خدادي افزود: در اين ميان جنگ اصلي، جنگ رسانه‌اي است. انتخاب ترامپ اين است كه هر روز يك توييت عليه كشور ما منتشر كند؛ لذا جنگ اقتصادي و خود اقتصاد موضوع اول نيست، چرا كه يك‌چهارم اقتصاد دنيا در اختيار آمريكا، و سه‌چهارم آن، در دست ديگر كشور‌ها است. ۱۴۰ كشور مي‌خواهند با ما رابطه اقتصادي داشته باشند و تنها يك كشور نمي‌خواهد. اما اين كشور با راه‌انداختن جنگ رسانه‌اي عليه ما قصد دارد به مقابله بپردازد.

وي خطاب به مديران روابط عمومي حاضر در اين گردهمايي گفت: كار شما شغل شما نيست، تكليف شماست، اين تكليف براي امنيت، حفاظت، تعالي، رشد، موفقيت، ماندگاري، عزت، هويت و شخصيت خودتان است. روابط عمومي اسمي از گذشته است، امروز بايد نام آن را ارتباط گذاشت. واژه روابط عمومي بايد تغيير كند. شما بايد زبان گوياي مجموعه خودتان باشيد.

به گفته معاون مطبوعاتي وزير ارشاد؛ بيان موضوع و مدل ما، تبليغي است، در حالي كه دوره تبليغ در اداره حكومت هم منقضي شده است.

امروز دوره تبيين و اشتراك است.
وي افزود: اگر روابط عمومي جهاددانشگاهي مي‌خواهد موفق عمل كند، بايد شريك‌سازي كند، ما قرار است به اقناع برسيم. كاركرد روابط عمومي در دستگاه‌ها ايجاد ارتباط موثر، آن هم نه براي تشويق و تبليغ، بلكه براي شريك‌سازي است.

قدرت اصلي دنيا، قدرت اطلاعات است
خدادي كفت: هر كه مي‌خواهد زنده بماند نياز به اكسيژن دارد، هر كه هم مي‌خواهد زندگي كند، بايد ارتباط بگيرد. بزرگترين تنبيه بشر هم در زندان‌ها براي مجرمان، عدم ارتباط با آدم‌هاست. در دنيا هم قدرت‌هاي مختلفي وجود داشته‌اند، اما امروز قدرت اصلي در دنيا، ارتباطات است. وقتي تحليل و پردازش اطلاعات ارزش شود، تصميم بر مبناي اطلاعات هم ارزش خواهد بود. هر كشوري برتري قدرت اطلاعات داشته باشد، قدرت تصميم‌گيري بالاتري هم دارد. قدرت اصلي دنيا، قدرت اطلاعات است.

وي بيان كرد: ناتواني در برقراري ارتباطات و اطلاعات، موجب زوال قدرت هم مي‌شود. ما اغلب، در جريان تبادل اطلاعات خام‌فروش هستيم و توان تحليل اطلاعات را نداريم، اصولا هم نمي‌دانيم چه حرفي بايد بزنيم. بسياري مواقع اقدامات اعلامي ما از اقدامات اقدامي ما جلوتر است. در مدل مواجه زندگي‌مان هم از داشتن چيزي و نه استفاده آن لذت مي‌بريم. كل اروپا تعداد خبرگزاري كمتري از ما دارد، چرا كه ما از داشتن چيزي خوشمان مي‌آيد، نه استفاده از آن. اطلاعات را توليد نمي‌كنيم، اما تحليل و تبادل هم نداريم و استفاده هم نمي‌كنيم. در آموزش هم، مهارت توليد اطلاعات، دغدغه ما نيست. كوتاه نويسي و خلاصه نويسي جزو مهارت‌هاي آموزشي ما نيست.

مختصات رسانه امروز
به گفته معاون مطبوعايت وزير ارشاد؛ در عصر تنوع رسانه، تكنولوژي قيمت خود را از دست داده و امروز با تجميع دستگاه‌ها روبرو هستيم. تلفن همراه همه دستگاه‌ها را تجميع كرده و در اين عرصه رسانه‌ها بايد به دنبال شريك‌سازي باشند.

وي با بيان اينكه دوران تبيلغ‌محور و افزايش فالورر تمام شده است، گفت: دوران شريك‌سازي، پايان جريان يكسويه است و مختصات آن ارزاني، فراگيري، دربرگيري، سرعت، حذف مكان و زمان است. ساختار تكنولوژي آن‌چنان تغيير كرده كه با هر تغييري به يك‌باره جمعيت زيادي از جهان تغيير مي‌كند. هر كه يك تلفن همراه دارد، داراي يك رسانه است و حق ابراز و اظهار نظر دارد.

بازگشت هويت از دست رفته در بستر شبكه‌هاي موبايلي
خدادي افزود: در عصر حاضر و با وجود شبكه‌هاي اجتماعي مستقر در بستر تلفن‌هاي همراه، ديگر شورش خياباني نداريم، اين فضا محدوديت مكاني ندارد و موضوع در لحظه مي‌تواند تغيير كند و تبادل نظر و فكت‌سازي در آن بالاست. بازگشت هويت از دست رفته نيز، مهمترين ويژگي استفاده از تلفن همراه و شبكه‌هاي اجتماعي است. تغيير و تحول ناشناخته و غيرقابل پيش‌بيني در عرصه فناوري و توليد محتوا و تحميل جايگاه رسانه در همه اركان و اجزا در اقتصاد، سياست، اجتماع، صنعت و ... از ديگر آثار به وجود آمدن اين فضاست.

وي گفت: آينده رسانه در دنيا وابسته به ظرفيت‌هاي تلفن همراه است، اكنون در استفاده از تلفن همراه، اولويت نخست؛ دسترسي به اطلاعات و پردازش آن‌ها است. اما اينكه استفاده ما از اين فضا براي چه مواردي است، با نگاهي به استفاده ما از تلفن همراه مشخص مي‌شود، ميزان استفاده كشور‌هاي پيشرفته از تلفن همراه براي حضور در شبكه‌هاي اجتماعي ۱۶ درصد و استفاده ما ۶۵ درصد است، اين در حالي است كه در حوزه كاريابي ما استفاده ۵ درصدي از تلفن همراه داريم و ميزان حضور آن‌ها در اين عرصه ۴۵ درصد است.

خدادي با بيان اينكه متاسفانه فضاي توليد، تبادل و پردازش اطلاعات در كشور ما ضعيف است، گفت: اطلاعات يعني ساده‌سازي، مصداق‌سازي، دسته‌بندي و رياضي كردن داده‌ها تا اينكه به تبيين، اقناع و درك متناسب با هدف تعيين‌شده براي مخاطب برسد. در اين راستا، يكي از نياز‌هاي اصلي در اين عرصه، شناخت مخاطب است. نخست بايد مخاطبان مشخص شده و سپس نيازشناسي صورت بگيرد و متناسب با نياز آن‌ها اطلاعات توليد و ارائه شود و آنچه را نمي‌دانند ارائه كنيم. ايجاد بستر تضارب آرا و خط دوسويه نياز هر ارتباطي است تا سازنده و موثر شود.

تفاوت نظر با اطلاعات
به گفته معاون مطبوعاتي وزير ارشاد؛ نظر؛ برداشت از موضوع بدون نياز به مدرك سند يا استدلال و اطلاعات مستند بر حتي‌الامكان عدد و رقم است. نظر به راحتي قابل ارائه است، اما به همين ميزان مورد توجه و بهره‌برداري قرار نمي‌گيرد. اطلاعات نيازمند وقت و زمان براي جمع‌آوري مدرك و سند و داده است، اما مورد قضاوت و تصميم و عموما منجر به اقدام مي‌شود.

وي افزود: هنر و قدرت روابط عمومي‌ها به ارائه حجم زياد مطلب نيست. عيني‌كردن اطلاعات و استفاده از نقشه، درك سريع مطلب را موجب مي‌شود. ما بايد بپذيريم كه امروز يك روز ديگر است و هيچ شباهتي با قبل ندارد. همه مردم جهان رسانه‌دار و رسانه‌مدار هستند و ما ميليارد‌ها نفر شريك رسانه‌اي داريم و نبايد به آن‌ها به عنوان رقيب نگاه كنيم، بلكه بايد با آن‌ها شراكت كنيم. بايد يادمان باشد كه تحول در فناوري اطلاعات فرصت است نه تهديد، بايد به دنبال توليد اطلاعات و مهندسي مخاطب باشيم و از مخاطب به توليد اطلاعات برسيم و همچنين كاركرد توليد اطلاعات بايد تخصصي شود و به دنبال مهارت باشيم و خود را براي تغيير و تحول روزانه آماده كنيم و قابليت ژله‌اي و خميري و انعطافي مناسب با نياز جامعه داشته باشيم.
 

برنامه‌ عصر چهارمين گردهمايي مديران روابط عمومي
برنامه‌ عصر چهارمين گردهمايي مديران روابط عمومي واحدهاي سازماني جهاددانشگاهي و فعالان اين حوزه با نشست هماهنگي بين واحدي و ارايه گزارش ارزيابي روابط عمومي‌هاي جهاددانشگاهي ادامه پيدا كرد


در اين نشست، كتابچه هويت بصري و اصول برگزاري مراسم در جهاددانشگاهي، مولتي مدياي شناخت اين نهاد و اينفوگرافيك آماري از واحدهاي سازماني روابط عمومي جهاددانشگاهي نيز معرفي شد

در ادامه، دكتر سيد نظام الدين امامي فر كارگاه آموزشي خود را با موضوع "خلاقيت در تبليغات" ارايه داد.

 

مراسم اختتاميه

گردهمايي روابط عمومي واحدهاي سازماني جهاددانشگاهي با برگزاري نشست اختتاميه پايان پذيرفت.

در اين نشست از گيتي نزاكت مآب مدير روابط عمومي جهاددانشگاهي علامه طباطبايي و ميزبان اين گردهمايي تقدير شد.

هم‌انديشي، تبادل نظرات، بررسي مشكلات واحدها و ارايه تجربه‌هاي موفق از ديگر بخش‌هاي پاياني اين نشست بود.