شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : 6 گام براي مديريت شهرت رسانه هاي اجتماعي
جمعه، 8 بهمن 1400 - 09:04 کد خبر:39377
رسانه‌هاي اجتماعي نه تنها به شما كمك مي كنند تا نام تجاري شما شناخته تر شود و فروش سالانه خود را افزايش دهيد، بلكه مي تواند به شما كمك كند تا سازمان بزرگ يا كوچك خود را به گونه اي سازماندهي كنيد كه شهرت آنلاين خود را به طور موثر مديريت كنيد.


 

شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)-||نويسنده| استيو كانوي | رسانه‌هاي اجتماعينه تنها به شما كمك مي كنند تا نام تجاري شما شناخته تر شود و فروش سالانه خود را افزايش دهيد، بلكه مي تواند به شما كمك كند تا سازمان بزرگ يا كوچك خود را به گونه اي سازماندهي كنيد كه شهرت آنلاين خود را به طور موثر مديريت كنيد.


بنابراين، اين موضوع مي تواند يك طرح قدرتمند براي تبليغ نقطه فروش منحصر به فرد (USP) شركت شما، پرداختن به سوالات مشتري و پاسخ به بحران روابط عمومي باشد. براي اطمينان از ايجاد يك نام تجاري معتبر آنلاين، اين راهنماي آموزنده براي مديريت شهرت رسانه هاي اجتماعي بخوانيد:


دنبال كنندگان خود را به سفيران نام تجاري تبديل كنيد
هر نام تجاري بايد زمان كافي براي ايجاد روابط قوي با پيروان و سفيران تجاري خود داشته باشد. شما با پاسخ دادن سريع به پيامهاي مستقيم، پاسخ دادن به نظرات و ابراز قدرداني به آنها، مي توانيد دنبال كنندگان بسياري را به سفيران تجاري تبديل كنيد.

 

بنابراين، اگر يك روابط عمومي با بحران روبرو شود، پيروان وفادار شما مي توانند به سرعت به دفاع از شركت شما برآيند، به گونه اي كه مي توانند به ديگران اثبات كنند كه نام تجاري شما بسيار معتبر و با كيفيت است.


از پاسخ به ترول هاي (غول هاي) اينترنتي پرهيز كنيد
متأسفانه كاربران بسياري هستند كه از ارسال نظرات منفي در پست هاي رسانه هاي اجتماعي شما كه منجر به آسيب برند و كاهش فروش شما مي شود، لذت مي برند. با وجود اينكه ممكن است شما با اين ترول اينترنتي احساس ناراحتي و نااميدي كنيد، اما نبايد هرگز با آنها در ارتباط باشيد، يا حتي آنها بتوانند تاثير اندكي بر روي كسب و كار شما بگذارند.


به مشتريان ناراضي خود هر چه سريعتر پاسخ دهيد
با اين حال، بين ترول اينترنتي و يك مشتري ناراضي تفاوت وجود دارد. اگر يك مشتري شكايت واقعي داشته باشد، نبايد او را ناديده بگيريد و بايد به شيوه اي مفيد و مؤدبانه به او پاسخ دهيد. اگر شركت شما اشتباه كرده باشد، بايد از اين موضوع عذرخواهي و آن را در اسرع وقت اصلاح كنيد، اين موضوع مي تواند به مشتريان آينده شما نشان دهد كه شما يك برند معتبر و فعال هستيد.


USP ( فروش منحصر به فرد) برند خود را افزايش دهيد
رسانه هاي اجتماعي با ايجاد يك پلتفرم براي كسب و كار شما موقعيتي ايجاد خواهد كرد تا شما بتوانيد نقطه فروش منحصر به فرد (USP) خود را ارتقاء دهيد.

 

به عنوان مثال، براي اثبات اينكه شما يك كسب و كار سازگار با محيط زيست را اجرا مي كنيد، مشتريان خود را در مورد چگونگي مراقبت از محيط زيست، مانند استفاده از بسته بندي غير پلاستيكي، اجراي عمليات بدون كاغذ يا استخدام يك فروشنده معتبر زنجيره اي براي حمل و نقل مواد قابل بازيافت، مطلع كنيد.


جلوگيري از موضوعات بحث برانگيز
پست ظاهرا طنز آميز مي تواند به طور بالقوه پيروان شما را محكوم كند، كه اين امر مي تواند منجر به يك فاجعه بزرگ روابط عمومي شود و شهرت نام تجاري شما را از بين ببرد.

 

براي اجتناب از اعتراض عمومي، بايد از توضيحات در مورد موضوعات بحث برانگيز اجتناب كنيد و نبايد هرگز تلاش كنيد تا موضوعات جدي را برجسته نماييد.

 

يك پيام رسانه اي تحريك آميز مي تواند به طور بالقوه به هر دليل نادرستي ويروسي شده باشد، بنابراين شما بايد مخاطبان خود را قبل از انتشار هر مطلبي به طور جدي در نظر بگيريد.


يك سياست سختگيرانه براي رسانه هاي اجتماعي اجرا كنيد
زماني كه ممكن است شما به شركت خود ماموريت دهيد كه از اختلاف در همه زمينه ها جلوگيري كند، كاركنان شما مي توانند به طور بالقوه محتواي نامناسبي را بر روي صفحات فيس بوك، اينستاگرام و توييتر شما ارسال كنند، كه اين موضوع مي تواند به يكپارچگي نام تجاري شما آسيب برساند.

 

براي محافظت از كسب و كار خود، شما بايد يك سياست رسانه اي سختگيرانه براي كاركنان خود تعريف كنيد تا هر روز از آن پيروي كنند. شما همچنين مي توانيد كنترل هاي مديريتي (ادمين) را براي محدود كردن تعدادي از افراد كه به حساب هاي رسانه هاي اجتماعي كسب و كار شما دسترسي دارند، معرفي كنيد.
 

منبع مرجع: شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)