شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : سه مورد كه بايد قبل از ايجاد روابط عمومي بدانيد
چهارشنبه، 12 تیر 1398 - 08:03 کد خبر:39204
در يك جهان ايده آل، شما مي توانيد حرفه اي ها را براي حمايت از استراتژي بازاريابي خود مستقر كنيد، اما به دليل محدوديت هاي مالي، هميشه اين امكان وجود ندارد. در اين شرايط، مهم است كه صاحبان كسب و كار و كارآفرينان به اندازه كافي درباره روابط عمومي و بازاريابي بدانند تا آنها را براي ايجاد يك استراتژي آماده يا به طور موثر با حمايت به طور رايگان كار كنند.


 

شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)-||نويسنده|سامانتا دنسي |||مترجم|مريم ميرعبدالحق|| هنگامي كه يك نام تجاري جديد را معرفي يا محصول جديدي را توليد مي كنيد، بايد ازاصطلاحات بازاريابي استفاده كنيد كه باعث ايجاد اعتماد و بالا بردن آكاهي و در نهايت منجر به فروش همه محصولات مهم شما شود.


براي اينكه فروش داشته باشيد، بايد نام تجاري خود را بيشتر معرفي كنيد، به نام تجاري خود وفادار بمانيد و ارجاعات خود را افزايش دهيد. اما تمام اين كار ها زمان گير و به هم مرتبط هستند. بنابراين از كجا بايد شروع كنيد؟


همانطور كه همه ما خوب مي دانيم، كسب و كارهاي كوچك و نوپا بودجه ناچيز، منابع محدود و درآمدهاي نقدي حساسي دارند كه اين قبيل امور باعث مي شود تا آنها با چالشي براي ايجاد و اجراي موفقيت آميز يك روابط عمومي موثر و استراتژي بازاريابي مواجه شوند. با اين وجود شما نبايد وقت تلف كنيد و بر روي اينكه چگونه ديگران شما را بشناسند و بدانند چه كاري انجام مي دهيد، تلاش كنيد. اگر شما اين موارد را در نظر نگيريد، به سمت شكست پيش خواهيد رفت.


البته، در يك جهان ايده آل، شما مي توانيد حرفه اي ها را براي حمايت از استراتژي بازاريابي خود مستقر كنيد، اما به دليل محدوديت هاي مالي، هميشه اين امكان وجود ندارد. در اين شرايط، مهم است كه صاحبان كسب و كار و كارآفرينان به اندازه كافي درباره روابط عمومي و بازاريابي بدانند تا آنها را براي ايجاد يك استراتژي آماده يا به طور موثر با حمايت به طور رايگان كار كنند.


بنابراين، شما به عنوان صاحب كسب و كار يا كارآفرين چه چيزي را بايد در مورد روابط عمومي و رسانه هاي اجتماعي بدانيد؟ در اينجا به سه مورد اشاره شده است كه بايد در ذهن داشته باشيد.


۱_ براي شما هزينه خواهد داشت.
اغلب در نظر گرفتن رايگان بازاريابي، هنر اسرارآميز روابط عمومي و رسانه هاي اجتماعي به طور گسترده درك نشده است. اين كمي از اين مفهوم است، آنها را به عنوان نوعي از گرد و غبار سحرآميزي تصور مي كنند كه مي توانند به سرعت و به راحتي (در بالاترين سطح كار روزمره) يك " شايعه" را پاكسازي كنند! در حال حاضر، بازاريابي قطعا يك روش موثر براي رسيدن به يك مخاطب در مقايسه با تبليغات است. متاسفانه، اين امر به هيچ وجه رايگان نيست. به منظور به حداكثر رساندن اصطلاحات بازاريابي و روابط عمومي، نيازمند آن هستيد تا در زمان و تلاش براي آنلاين و آفلاين بودن، سرمايه گذاري كنيم.


۲_ شما به چهارچوب هاي اساسي نياز داريد كه حتي در مورد ارتقاء خود فكر نكنيد، به هيچ وجه، تا زماني كه به آن موضوع مسلط شويد.
آيا شما در مورد هويت نام تجاري خود، ارزش، نقاط فروش منحصر به فرد و پيام هاي كليدي آگاهي داريد؟ آيا اينها به طور دقيق و مؤثر در وب سايت شما منعكس شده است؟ وبسايت شما براي همه كارهايي است كه انجام مي دهيد و هنوز هم معمولا اولين مقصد براي افرادي است كه ممكن است "شايعه" را بشنوند و مي خواهند آنچه را كه شنيدند، تأييد كنند.

 

 اين فروشگاه و منابع فوق العاده شما است كه مي تواند استراتژي بازاريابي شما را در آينده توسعه دهد، زيرا شما مي توانيد فعاليت هاي زيادي را دنبال كنيد و اطلاعات ضروري را در مورد اثربخشي بازاريابي فعلي خود برداشت كنيد. اين موضوع مي تواند جذاب، پر از محتواهاي جالب با ارزش، متنوع و آسان براي حركت باشد، به طوري كه آن را مي توان به عنوان يك مقصد براي (تعداد اميدوار كننده رو به افزايش) افرادي كه شما را در رسانه هاي اجتماعي دنبال مي كنند، دانست. تا زماني كه اين پايه قوي نيست، كار در رسانه هاي روابط عمومي و اجتماعي را شروع نكنيد!


۳_ شما در واقع بايد مخاطبان خود را بشناسيد.
آيا شما واقعا مخاطبان خود را مي شناسيد يا برخي فرضيات و تصورات براي خود ساخته ايد؟ آيا شما در واقع به آنها دست پيدا كرده و با آنها آنلاين و آفلاين صحبت كرده ايد؟ ممكن است شما بودجه اي براي حسابرسي كامل يا مميزي نداشته باشيد، اما اميدوارم كه شبكه هاي اينترنتي موجود داشته باشيد.

 

اگر چنين است، از عده اي از مخطبان خود سؤال هاي مهمي بپرسيد! گروه هاي متمركزي ايجاد كنيد و اطمينان حاصل كنيد كه شما خيال پردازي نمي كنيد بلكه به طور مستقيما از وجود مخاطبان خود لذت مي بريد. چالش ها، نگراني ها، منافع و انگيزه هاي خود را مطرح كنيد تا به شما در ايجاد يك استراتژي محتوايي كمك كنند. دريابيد كه چه چيزي يا چه كسي بيشترين تاثير را بر آنها خواهد گذاشت، آنها بيشتر با كدام شبكه هاي آنلاين و آفلاين چگونه و در چه زماني در ارتباط هستند.

منبع مرجع: شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)