شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : سياستهاي ارتباطي و اطلاع‌رساني روابط عمومي ادارات كل راهداري و حمل و نقل جاده‌اي تبيين شد
یکشنبه، 26 خرداد 1398 - 19:05 کد خبر:39002
با هدف تبيين سياستهاي ارتباطي و رسانه‌اي و انجام تعاملات حرفه‌اي در عرصه روابط‌عمومي، نشست‌هاي منطقه‌اي روابط عمومي ادارات كل راهداري و حمل و نقل جاده‌اي سراسر كشور در ستاد مركزي برگزار مي‌شود.


شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)-|| با هدف تبيين سياستهاي ارتباطي و رسانه‌اي و انجام تعاملات حرفه‌اي در عرصه روابط‌عمومي، نشست‌هاي منطقه‌اي روابط عمومي ادارات كل راهداري و حمل و نقل جاده‌اي سراسر كشور در ستاد مركزي برگزار مي‌شود.
 
 به گزارش شارا به نقل از روابط‌عمومي سازمان راهداري و حمل و نقل منصور فخاران، مشاور رياست و مدير روابط‌عمومي اين سازمان بر ضرورت تغيير نگرش در حوزه روابط‌عمومي و پرهيز از اقدامات هزينه‌ساز و كم‌بازده توسط روابط‌عمومي استانها و يكسان‌سازي رويه‌هاي اجرايي، ارتقاي جايگاه‌ روابط‌عمومي در حوزه درون‌ سازماني و برون سازماني با ايجاد ارتقاي فعاليت‌هاي تأثيرگذار و رضايت‌بخش تأكيد كرد.
 
 وي افزود: ارتقاي جايگاه روابط‌عمومي صرفاً به امكانات و تجهيزات نشست بلكه در گرو فعاليت هدفمند، هوشمندي مديران روابط‌عمومي و در يك كلمه روابط‌عمومي حاضر در ميدان و صحنه تمام فعاليت‌هاي سازمان است.
 
 وي خاطرنشان كرد: از اين رو، بايد از همه ظرفيت‌ها و امكانات و تعاملات ستادي و استاني براي دستيابي به اين مهم استفاده شود و اعتقاد داريم كه مديران روابط‌عمومي در حوزه صف، بهترين تجارب را دارند، اما با لحاظ كردن سياست‌هاي برجسته و كلان ارتباطي و اطلاع‌رساني، مي‌توانند توفيقات بيش از پيش داشته باشند.
 
 براساس اين گزارش در راستاي برگزاري سلسله نشست‌هاي منطقه‌اي روابط‌عمومي ادارات كل راهداري و حمل‌ و نقل جاده‌اي با هدف تبيين سياست برنامه‌هاي ارتباطي و اطلاع‌رساني حوزه روابط‌عمومي، نشست شوراي منطقه‌ي مركزي، با حضور رؤساي واحدها و بخش‌هاي مختلف روابط‌عمومي، ستاد مركزي برگزار و هريك از بخش‌ها انتظارات و سياست‌هاي مرتبط را تشريح كردند.
 
 در اين نشست در حوزه ارتباط با رسانه‌ها اهداف، سياست‌ها و چارچوب محتوايي انعكاس اخبار سازمان در بين رسانه‌هاي مختلف ديداري، شنيداري و رسانه ملي و شبكه‌هاي مجازي تشريح شد و از سوي اعضا مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
 
 تشريح مهمترين اهداف و سياستهاي عملكردي در حوزه‌هاي تخصصي برگزاري همايش‌ها و نمايشگاه‌ها، انجام تشريفات مناسب و صحيح اداري و ارتباطي در ارتباط با افتتاحيه‌ها و انجام پروژه‌هاي سازماني، همسان‌سازي عملكرد و سياستهاي ارتباطي در خصوص توليدات تخصصي و عملكردي در حوزه روابط‌عمومي از منظر ارتباطات سمعي و بصري از سوي همكاران مورد بحث و بررسي قرار گرفت و در خصوص تصويب و ابلاغ دستورالعمل‌هاي مربوطه هماهنگي‌هاي لازم انجام شد.
 
 اين گزارش حاكي است همچنين در ارتباط با اخبار سازماني جهت نشر در پايگاه الكترونيكي سازمان و انتشار در رسانه‌هاي جمعي، تعامل در خصوص يكسان‌سازي شيوه‌ها و دستورالعمل‌هاي حوزه انتشاراتي با هدف كاهش هزينه‌ها و مديريت هزينه‌ها استفاده بهينه از امكانات و اعتبارات موجود، ساماندهي و بازنگري در پايگاه الكترونيكي استانها تعامل در بين اعضا انجام شد.