شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : آخرين وضعيت مطالبات معوق بانك ملي ايران
شنبه، 18 خرداد 1398 - 13:35 کد خبر:38876
مديرعامل بانك ملي ايران از بهبود نسبت مطالبات معوق به مجموع تسهيلات پرداختي (NPL) اين بانك در سال گذشته خبر داد.


شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)-|| مديرعامل بانك ملي ايران از بهبود نسبت مطالبات معوق به مجموع تسهيلات پرداختي (NPL) اين بانك در سال گذشته خبر داد.
 
 
به گزارش شارا به نقل از روابط عمومي بانك ملي ايران، محمدرضا حسين‌زاده در گفت‌وگو با ايسنا، درباره وضعيت مطالبات معوق بانك ملي، اظهار كرد: مطالبات معوق بانك ملي در سه سال گذشته روند نزولي داشته و NPL بانك وضعيت مطلوب‌تري دارد. در واقع مانده مطالبات معوق بانك نسبت به كل مانده تسهيلات داده شده در بانك ملي وضعيت مناسبي دارد.
 
 وي افزود: استاندارد NPL در دنيا زير پنج درصد است و هرچقدر به صفر نزديك‌تر شود، بهتر است. اين رقم در سال ۱۳۹۶ براي بانك ملي ۷.۳ درصد بود و در سال گذشته به ۶.۳ درصد رسيد.
 
 مديرعامل بانك ملي ايران با بيان اينكه عملكرد بسيار خوبي در وصول مطالبات معوق داشتيم، ادامه داد: دليل اصلي اين موضوع، پيگيري مستمر بانك با استفاده از كميته‌هاي استاني و شهرستان‌هاست؛ به طوري كه بخشي از اين كار به شهرستان‌ها تفويض اختيار شده و فقط موارد خاص در تهران بررسي مي‌شود. اين روند باعث شده كه وصول مطالبات در بانك ملي بالا باشد.
 
 حسين‌زاده اين بانك را يكي از منضبط‌ترين بانك‌هاي كشور در سال‌هاي گذشته دانست و يادآور شد: در دو سال گذشته نه تنها اضافه برداشت از بانك مركزي نداشته‌ايم، بلكه در بازار بين بانكي نيز به تعدادي از بانك‌ها كمك كرديم و مي‌كنيم.
 
 رمزارز پيمان به زودي اجرايي مي‌شود
 
 وي درباره ارز ديجيتال پيمان كه از سوي بانك‌هاي ملي، ملت، پارسيان، پاسارگاد و با همكاري يك شركت بخش خصوصي توليد شده، اظهار كرد: كارهاي مقدماتي اين رمزارز تا حدودي انجام شده و در مرحله شروع به كار است و به زودي اجرايي مي‌شود.
 
 حسين‌زاده با بيان اينكه اين ارز ديجيتال در ابتدا در زمينه معاملات املاك كار خود را آغاز خواهد كرد، گفت: اين ارز ديجيتال به تدريج همه موضوعات را دربر مي‌گيرد و پايه آن نيز، طلاست.