شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : معرفي روابط عمومي هاي برتر ادارات شهرستان فراشبند
پنجشنبه، 2 خرداد 1398 - 14:13 کد خبر:38687
به مناسبت گراميداشت روز روابط عمومي، در آييني با حضور فروغي فرماندار ، مزارعي معاونت سياسي،امنيتي و اجتماعي، محمدي رييس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي، اسكندري مسئول روابط عمومي فرمانداري، روابط عمومي هاي ادارات و نهاد هاي شهرستان و اصحاب رسانه از فعالان اين حوزه در سالن اجتماعات الغدير فرمانداري تقدير بعمل آمد

شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)-|| به مناسبت گراميداشت روز روابط عمومي، در آييني با حضور فروغي فرماندار ، مزارعي معاونت سياسي،امنيتي و اجتماعي، محمدي رييس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي، اسكندري مسئول روابط عمومي فرمانداري، روابط عمومي هاي ادارات و نهاد هاي شهرستان و اصحاب رسانه از فعالان اين حوزه در سالن اجتماعات الغدير فرمانداري تقدير بعمل آمد

به گزارش آبپا به نقل از روابط عمومي فرمانداري فراشبند در اين مراسم صادق فروغي فرماندار فراشبند ضمن عرض تبريك ولادت حضرت امام حسن مجتبي (ع)، فرا رسيدن سالروز حماسه سوم خرداد، روز ارتباطات و روابط عمومي را گرامي داشت و عنوان كرد: رسالت روابط عمومي شكيبايي و بردباري در شنيدن و صداقت و انصاف در پاسخگويي است.


وي موفقيت روابط عمومي هر سازمان را در اساس كار قرار دادن منافع كل سازمان دانست و عنوان كرد روابط عمومي هر اداره زماني موفق است كه محور اصلي كار خود را تحقق منافع كل سازمان بداند نه صرفا منافع مدير آن اداره را در نظر بگيرد.
ايشان در ادامه افزود: اگر شخصي با مد نظر قرار دادن ديدگاه سياسي در انعكاس اخبار و خدمات دولت كوتاهي كند از نظر شرعي، اخلاقي و قانوني مسئول است و بايد جوابگو باشد وي عدم اطلاع رساني خدمات دولت را نه تنها اجحاف در حق دولت بلكه اجحاف در حق نظام مقدس جمهوري اسلامي دانست.


فرماندار فراشبند موقعيت هر شركت ، سازمان يا اداره در عرصه هاي مختلف را بسته به عملكرد روابط عمومي آن مجموعه دانست و ادامه داد حلقه بين مردم و مسئولان و همچنين پل ارتباطي مديران و رسانه ها، روابط عمومي است كه بايد به شكل ويژه اي به جايگاه روابط عمومي نگريسته شود.


فروغي در پايان سخنان خود ضمن قدر داني از زحمات فعالان اين حوزه گفت عملكرد روابط عمومي ها رضايت بخش نيست و اشخاص بايد با انگيزه و انرژي بيشتري به كار خود جريان بخشند.


روح اله مزارعي معاونت سياسي امنيتي و اجتماعي فرمانداري فراشبند نيز ضمن گراميداشت ولادت حضرت امام حسن مجتبي (ع)، روز ۲۷ ارديبهشت ماه روز جهاني روابط‌ عمومي و ارتباطات را سرفصلي از تعهد، تخصص، علم و هنر دانست و آن را به همه فعالان اين حوزه تبريك عرض نمود.


معاون فرماندار فراشبند با اشاره به سخنان مرحوم دكتر نطقي بنيانگذار علم روابط عمومي در ايران عنوان كرد: روابط عمومي يك شغل اداري نيست بلكه يك شوق اداري است ، چرا كه تمامي فعالان در اين حوزه با عشق، شور و نشاط، بهره گيري از تكنولوژي روز و ايده هاي نو و همچنين تزريق هنر و تفكر خلاق در حوزه‌ي اداري گام برمي‌دارند و روحشان با ايستايي و سكون منافات دارد.
مهدي محمدي رئيس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي نيز در اين جلسه رسالت روابط عمومي را شناخت كامل بخش هاي مختلف هر سازمان و تحليل صحيح و منطقي اطلاعات آن سازمان دانست و گفت اقتدار گرايي مديران باعث بي اثر شدن روابط عمومي خواهد شد.


در ادامه علي اسكندري مدير روابط عمومي فرمانداري نيز با بيان اين كه روابط عمومي زماني ميتواند رسالت خود را انجام دهد كه يار و مددكاري چون رسانه را در كنار خود داشته و همواره با آن در تعامل باشد، عنوان كرد: عدم حضور فعال خبرگزاري هاي مادر همچون ايرنا، ايسنا، خبرگزاري صدا و سيما و… در شهرستان باعث شده است كه كار فعالان حوزه روابط عمومي بسيار دشوار شود و بعضا براي انعكاس يك خبر نيازمند ساعت ها وقت و تاكيدات پيامكي و تلفني باشد.


وي از خبرنگاران و فعالان حوزه خبري شهرستان خواست تعامل خود را با رسانه هاي استاني و كشوري افزايش دهند و زمينه خروج شهرستان از اين وضعيت خاموشي خبري را فراهم آورند.
در ادامه هر يك از حاضرين در جلسه به بيان نقطه نظرات خود پرداختند

در پايان اين نشست ، از روابط عمومي ادارات فعال ( اسكندري از فرمانداري ،رضايي از ورزش و جوانان ، اسكندري از شبكه بهداشت و درمان ،محبيان از اداره تعاون ،كار و رفاه اجتماعي ، رستمي از هلال احمر) بعنوان روابط عمومي هاي برتر شهرستان و اصحاب رسانه، ( بحراني فرد پيشكسوت عرصه خبرنگاري در فراشبند ، مجموعه خبرگزاري صداوسيما در فراشبند ، خبرنگار نشريه چارطاقي ، و سايت آبپا و نخل بيدار) كه همكاري نزديكي با روابط عمومي ادارات در طول سال گذشته انجام داده اند تقدير بعمل آمد.