شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : استاندار ايلام: روابط عمومي ها القاگر آرامش حقيقي به جامعه باشند
چهارشنبه، 1 خرداد 1398 - 09:51 کد خبر:38657
استاندار ايلام گفت: روابط عموميها به عنوان پل ارتباطي ميان مردم، رسانه ها و مسئولان نقشي بسيار مهم در ايجاد آرامش، اميدواري و دلگرمي در جامعه دارند.

شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)-|| استاندار ايلام گفت: روابط عموميها به عنوان پل ارتباطي ميان مردم، رسانه ها و مسئولان نقشي بسيار مهم در ايجاد آرامش، اميدواري و دلگرمي در جامعه دارند.

به گزارش شارا، قاسم سليماني دشتكي عصر سه شنبه در ديدار با مسئولان روابط عمومي دستگاه هاي مختلف اجرايي استان ايلام اظهار داشت: جايگاه واقعي مسئول روابط عمومي بعد از مديريت ارشد سازمان و بالاتر از همه پست هاي اجرايي و حتي معاونت هاي يك سازمان است.


وي افزود: روابط عمومي در واقع مشاور ارشد مدير، معاونان و كارشناسان دستكاه اجرايي خود است و بايد به تمام مسائل، آمار، اطلاعات سازمان اشراف كامل داشته باشد.


استاندار ايلام روابط عمومي را سخنگوي اصلي دستگاه متبوع خود دانست و تاكيد كرد: بايد تمام اطلاع رساني ها و برنامه هاي سازمان از طريق روابط عمومي به مخاطبان و جامعه هدف رسانده شود.


سليماني دشتكي يادآور شد: آمار و اطلاعات منعكس شده به افكار عمومي توسط روابط عمومي ها بايد برگرفته از واقعيت، شفاف، روشن و بدور از دروغ و اغراق غير واقعي باشد.


وي دستگاه هاي اجرايي را خدمتگذار مردم معرفي كرد و گفت: روابط عمومي ها به واسطه مسئوليت خطير خود در واقع سرباز نظام و پيشاني اصلي خدمات رساني به مردم و پشتيبان و حامي اقدامات دستگاه خود هستند.


سليماني دشتكي از روابط عمومي ها خواست تمام تلاش خود را براي پاسخگويي و همراهي كردن با مردم و ارباب رجوع به كار ببنند و پل ارتباطي مردم با مديران ارشد و مياني دستگاه خود باشند.


وي به مديران دستگاه هاي اجرايي استان ايلام تاكيد كرد: مديران جايگاه واقعي روابط عمومي ها را ناديده نگيرند و بعد از جايگاه مديريتي خود بالاترين نگاه مديريتي و مشاوره اي را به مسئولان روابط عمومي داشته باشند و معاونت ها در درجه هاي بعدي پس از روابط عمومي ها قرار داشته باشند.


وي گفت: استان ايلام چندين وجه تمايز با ديگر نقاط كشور دارد كه يكي از اين موارد موضوع اربعين است كه روابط عمومي هاي دستگاه هاي مرتبط با اربعين با برنامه ريزي هاي كارشناسي شده بايد امسال از اين مساله مهم براي استان ايلام بهره برداري اقتصادي نيز داشته باشند.


استاندار ايلام افزود: يكي از مهمترين معضلات ايلام در عدم جذب سرمايه گذار تنگ نظري هايي موجود در استان از جمله سنگ اندازي هاي غيرمنطقي و نيز عدم رغبت به واگذاري زمين از سوي ارگان هاي دولتي يا مالكان خصوصي به سرمايه گذاران براي راه اندازي پروژه ها و طرح هاي آنهاست.


وي همچنين به روابط عمومي ها توصيه كرد: با توجه به اينكه اسفندماه امسال موضوع انتخابات مجلس شوراي اسلامي در پيش است روابط عمومي ها در مقام شخصيت حقوقي از هيچ كانديدا و فرد و حزب خاصي حمايت نكنند.


معاون سياسي امنيتي استانداري ايلام هم گفت: روابط عمومي از همان بدو شكل گيري يك رشته و فن كاملا تخصصي و علمي و بر محور و مبناي علم ارتباطات بوده است و امرزه ثابت شده كه جوامع داراي ارتباطات قوي در همه زمينه ها موفق تر هستند.


محمد نوذري افزود: روابط عمومي ها بايد در ارائه اخبار و اطلاعات به مردم و جامعه هدف نگاهي اميدوارانه داشته باشند و از سياه نمايي و بزرگ نمايي مسائل و ناهنجاري هاي اجتماعي پرهيز كنند.


وي يادآور شد: هدف روابط عمومي ها به عنوان مشاوران و كارشناسان ارشد سازمان متبوع خود ايجاد نشاط و سرزندگي در بين كاركنان و افكار عمومي است.


به كزارش ايرنا، در اين نشست كه به مناسبت ۲۷ ارديبهشت ماه و گراميدشت روز روابط عمومي و ارتباطات برگزار شد جمعي از كارشناسان روابط عمومي به بيان مشكلات و پيشنهادات حوزه كاري خود پرداختند.


در اين نشست مصوب شد همه دستگاه هاي اجرايي اخبار و اطلاعات خود را از طريق روابط عمومي و با مشورت آنها به مخاطبان و رسانه ها ارائه دهند.


در پايان اين نشست انتخابات دوسالانه مجمع هيات رئيسه روابط عمومي هاي استان ايلام برگزار شد.


در اين انتخابات مهدي مظفري روابط عمومي اداره تعاون، كار و رفاه اجتماعي، علي صابري روابط عمومي منابع طبيعي و آبخيزداري، شيخ محمدي روابط عمومي مديريت درمان، علي كمالي راد روابط عمومي دادگستري، محمدتقي رشيدي روابط عمومي آبفاي شهري


علي شوهاني نژاد روابط عمومي حوزه هنري ، عباسي روابط عمومي زيرساخت حائز بيشترين آرا شدند و همچنين ، فيض الهي روابط عمومي تامين اجتماعي و عبدالرضا محمدي روابط عمومي جهاددانشگاهي به عنوان اعضاي علي البدل انتخاب شدند. /ايرنا