شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : دويست و هجدهمين نشست انجمن روابط عمومي ايران،
جمعه، 27 اردیبهشت 1398 - 17:52 کد خبر:38484
دويست و هجدهمين نشست انجمن روابط عمومي ايران، به مناسبت بيست و هفتم ارديبهشت ماه و روز روابط عمومي برگزار شد.



شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)-|| دويست و هجدهمين نشست انجمن روابط عمومي ايران، به مناسبت بيست و هفتم ارديبهشت ماه و روز روابط عمومي برگزار شد.

اين نشست به همراه برگزاري كارگاه تاثير خطاهاي شناختي در تعاملات سازماني توسط دكتر حميده خليل زاده ارايه شد.


در ابتداي اين نشست، دكتر محمدرضا حقيقي رئيس انجمن روابط عمومي ايران، ضمن تبريك روز روابط عمومي بر اهميت جايگاه و نقش روابط عمومي ها اشاره داشت و اعتلاي جايگاه روابط عمومي ها را خواستار شد.

دكتر مرتضي بهنام عضو هيئت مديره انجمن روابط عمومي ايران، ضمن تبريك روز روابط عمومي به فعالان روابط عمومي ايران، به اهميت و نقش اتحاديه بين المللي ارتباطات دوربرد (ITU) در حوزه ارتباطات پرداخت و روز جهاني ارتباطات دوربرد و جامعه اطلاعاتي را كه امسال پنجاهمين سال گراميداشت آن را در 17 ماه مي 2019 با شعار پر كردن شكاف هاي استاندارد سازي (Bridging The Standardization Gap) برگزار مي شود را به همه فعالان و كارگزاران اين حوزه تبريك گفت و همچنين با توجه به تغيير پارادايم روابط عمومي ها در جهان در ايفاي نقش تبليغاتي، بر ضرورت توجه روابط عمومي ها به كاركرد ارتباطي بجاي كاركردهاي تبليغاتي تاكيد داشت

در بخش ديگري از اين برنامه، دكتر سميه حيدرعلي از اعضا انجمن روابط عمومي ايران، به اهميت هر چه تخصصي تر شدن واحد ارتباطات در سازمان ها و حرفه اي گرايي در روابط عمومي تاكيد داشت.

حيدرعلي ضمن تبيين اهميت دانش و تجربه در روابط عمومي، اهميت يكپارچگي تشكل هاي روابط عمومي و انتقال تجارب به نسل جوان را بيش از پيش لازم خواند
عضو انجمن روابط عمومي ايران، بهره گيري از فارغ التحصيلان رشته روابط عمومي در سازمان ها و تسهيل امكان كارآموزي براي دانشجويان اين رشته را گامي در جهت اهميت جايگاه و نيز بهبود عملكرد روابط عمومي ها در سازمان ها نيز بر شمرد.

تايماز سيد مصطفايي، رئيس كميته مسئوليت اجتماعي انجمن روابط عمومي ايران، با تبريك روز ملي روابط عمومي و روز جهاني ارتباطات ، گزارش فعاليتها و نتايج اين كميته در طول يكسال گذشته به نقش و اهميت مديران و كارشناسان روابط عمومي و ارتباطات در ترويج و فرهنگ سازي مفهوم مسئوليت اجتماعي شركتي در سازمانها و بنگاه ها را رائه داد.


مصطفايي افزود: براي اينكه اين رويكرد بطور كامل و صحيح در سازمان ها پياده سازي شود مي بايست به عنوان فرهنگ در سازمان شناخته شده و تبديل گردد كه روابط عمومي با بهره گيري از پتانسيل و فرايندهاي خود مي تواند نقش اساسي را ايفا نمايد.


وي در ادامه گفت: پرهيز از هر گونه بزرگنمايي و فرافكني در فعاليت هاي مسئولانه در سازمان، بهره مندي از مشاوره افراد خبره در اين حوزه و تشكيل كميته csr در درون بنگاه يا سازمان و خود ارزيابي از ديگر مطالبي بود كه رئيس كميته مسئوليت اجتماعي انجمن به آنها اشاره نمود‌.


در پايان ايشان از آغاز به كار دبيرخانه سومين جايزه مسئوليت اجتماعي بنگاه هاي اقتصادي ايران پس از ماه مبارك رمضان خبر داده و برگزاري چندين پيش همايش و كارگاه تخصصي قبل از رويداد سوم را اطلاع رساني نمود.


تمام اخبار تكميلي در خصوص سومين دوره جايزه از پايگاه و شبكه هاي اجتماعي و رسمي انجمن روابط عمومي ايران اطلاع رساني خواهد شد.

در كارگاه تاثير خطاهاي شناختي در تعاملات سازماني كه توسط دكتر حميده خليل زاده ارايه گرديد به اهميت ارتباطات بين فردي، ميان فردي با نگاه روانشناسي اشاره شد


خليل زاده روانشناسي در تعاملات فردي و سازماني را براي جلوگيري از آسيب هاي شناختي را مهم دانسته و به عوامل زير بعنوان مداخله گر و مخل در ارتباطات اشاره كرد: تعميم افراطي، برچسب زدن، بزرگ نمايي و كوچك نمايي، تفكر دو قطبي، حذف يا فيلتر ذهني، شخصي سازي، ذهن خواني، بايدها و نبايدها و اتدلال هيجاني.


در ادامه اين ويژه برنامه حميد خاتوني،مدرس و كارشناس اينفوگرافي در سخناني كوتاه به اهميت و كاركردهاي اينفوگرافي در حوزه اطلاع رساني كه از وظايف مهم روابط عمومي مي باشد اشاره كرد.


در بخش ديگر اين برنامه مهندس صفري مديرعامل شركت آلا سيستم به اهميت نرم افزارها بعنوان بازوي كمكي روابط عمومي ها اشاره داشت و در بخش پاياني طاهري مدير موسسه آموزشي كيسان ضمن اعلام همكاري با انجمن روابط عمومي ايران به ارايه برنامه هاي آموزش اين موسسه در حوزه روابط عمومي پرداخت.