شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : مديركل روابط عمومي استانداري كرمان: روابط عمومي هاي استان كرمان قطب بندي مي شود‌
چهارشنبه، 25 اردیبهشت 1398 - 12:41 کد خبر:38367
عباس تقي زاده در گردهمايي روابط عمومي دستگاه هاي اجرايي استان كرمان افزود: انتخابات شوراي روابط عمومي دستگاههاي اجرايي استان كرمان در اسفندماه سال گذشته برگزار شده و اين شورا هم اكنون در حال انجام كار است.

شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)-|| عباس تقي زاده در گردهمايي روابط عمومي دستگاه هاي اجرايي استان كرمان افزود: انتخابات شوراي روابط عمومي دستگاههاي اجرايي استان كرمان در اسفندماه سال گذشته برگزار شده و اين شورا هم اكنون در حال انجام كار است.


وي بر لزوم عملكرد صحيح روابط عمومي در هر اداره تاكيد كرد و گفت: عمر مسئوليت روابط عمومي در ادارات كوتاه است كه اين شايد يكي از آفت هاي روابط عمومي باشد.


مديركل روابط عمومي استانداري كرمان به اهميت آموزش و يادگيري در اين حوزه اشاره كرد و گفت: آموزش ها در اين حوزه بايد كاربردي باشد.


مديركل روابط عمومي استانداري كرمان مهم ترين نياز فعلي جامعه امروز را اميد اجتماعي دانست و گفت: روابط عمومي ها با انتشار اخبار صحيح در اين حوزه كمك كنند.


**تاكيد بر اصول علمي بجاي سلايق در روابط عمومي ها
تقي زاده، اعمال سلايق را بيش از اصول علمي در روابط عمومي دستگاههاي دولتي حاكم دانست و از آن به عنوان معضل ارتباطي ياد كرد و افزود : بايد با اين تغيير رويكرد به دنبال سياستگذاري لازم باشيم و از روزمرگي كه پديده فراگيري در روابط عمومي ها شده است، فاصله گرفت.


وي اظهار داشت: باور نداشتن به روابط عمومي با نگاه راهبردي و برنامه ريز، هم از سوي كارگزاران و هم از سوي مديران بيش از هر عامل ديگري به اين وضع دامن زده و امروز فقط كاركردهاي روابط عمومي به اطلاع رساني ، تبليغات و برگزاري مناسبت ها و ناديده گرفتن و كم اهميت تلقي كردن مخاطب پژوهي و حتي برنامه محوري و ارتباط گري شده است.


وي ادامه داد : ادامه اين وضعيت حاصلي جز گرفتار شدن در روز مرگي و تكرار تقويمي فعاليت ها و انفعال در پي ريزي نقشه راه ارتباطي نخواهد داشت كه بايد در صدد اصلاح مسير باشيم .


تقي زاده گفت : در اين شرايط روابط عمومي به جاي نقش مشاوره اي و برنامه ريزي براي آينده سازمان خود به ورطه ماشيني عمل كردن و ابزاري شدن مي افتد و راه برون رفت از وضعيت نا مطلوب و نارضايتي ساز در روابط عمومي تغيير نگاه مديران در انديشه و عملكرد روابط عمومي هر سازمان ، دستگاه و نهاد است.


تقي زاده افزود : بايد با برنامه ريزي و آموزش شكاف بين نظر و عمل را برداشت و به جايگاه واقعي اين بخش كارآمد در ادارات و نهادها رسيد و در اين شرايط روابط عمومي با مديريت شايسته ارتباطات از درماندگي به شكوفايي ارتباطي ، ترسيم راهبردها و جايگاه اصلي خود ارتقا خواهد يافت .


مديركل روابط عمومي استاندار كرمان همچنين با تاكيد بر مزيت هاي حاصل از قطب بندي روابط عمومي از راه اندازي شوراي اطلاع رساني استان در آينده اي نزديك خبر داد .


در آستانه 27 ارديبهشت روزملي ارتباطات و روابط عمومي مديران و مسئولان روابط عمومي ادارات كل و نهادهاي استان كرمان شب گذشته در سالن مهمانسراي جهانگردي سيرجان گردهمايي داشتند تا ضمن تبيين برنامه هاي روابط عمومي با همرايي و هم افزايي در ايفاي نقش خود موثر باشند.


در اين آيين كه با صرف افطاري همراه بود از اعضاي دوره اول شوراي هماهنگي روابط عمومي هاي شهرستان سيرجان تجليل شد./ ايرنا