شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : روابط عمومي و رسانه ها هر دو عضو يك پيكر و جدايي ناپذير هستند
سه شنبه، 24 اردیبهشت 1398 - 19:48 کد خبر:38362
مدير انجمن خانه ارتباطات استان اصفهان گفت: روابط عمومي و رسانه ها هر دو عضو يك پيكر و جدايي ناپذير هستند.


شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)-|| مدير انجمن خانه ارتباطات استان اصفهان گفت: روابط عمومي و رسانه ها هر دو عضو يك پيكر و جدايي ناپذير هستند.
 
 به گزارش شارا به نقل از خبرگزاري موج، هادي زماني درنشست مشترك مديران روابط عمومي هاي و بزرگان و پيشكسوتان رسانه اي استان اصفهان بيان كرد: در يك دوره اي گفته مي شد روابط عمومي خودش مي تواند يك رسانه مستقل باشد و نگاه مستقلي دارد ، در حالي كه اينگونه نيست وروابط عمومي و رسانه هر دو در يك پيكرند و از هم جدايي ناپذيرند و روندي كه ما در اين چهل سال طي كرده ايم يك روند كاملا اشتباه بوده است.
 
 وي افزود: نقش رسانه ها و روابط عمومي در چهل سال اخير در شرايط خوبي نبوده است و از زماني كه در ايران حوزه روابط عمومي و رسانه اي شكل گرفت به تعبيري تلاش كرديم اين دو را موازي همديگر قرار بدهيم و اينكه هر كدام بر يكديگر چه كاركردي دارند.
 
 اين پژوهشگر ارتباطات اظهار داشت: روابط عمومي و رسانه هر دو دانش ارتباطاتي را تشكيل مي دهند و نمي توان اين دو را از هم جدا كرد گرچه در هردو استراتژي ها متفاوت است.
 
 رييس هيات مديره خانه ارتباطات استان اصفهان همچنين در اين جلسه گفت: ما در حوزه ارتباطات و رسانه ها كار زيادي انجام نداده ايم و همچنين در حوزه پژوهش و آموزش و هم در بخش مشاوره و شايد يكي از اهداف اصلي خانه ارتباطات هم در واقع تلاش داريم اين سه بخش را رشد دهيم.
 
 فضل اله سلطاني تصريح كرد: قصد داريم در بخش پژوهش با كمك گرفتن از افراد با تجربه و آكادميك ، اين بخش را راه اندازي كنيم تا با اين شيوه نظريه هاي جديد در كشور ارايه بدهيم.
 
 وي براي تشكيل كلاس هاي آموزشي در بخش آموزش ابراز اميدواري كرد و توضيح داد كه در حوزه مشاوره مشكل جدي داريم.
 
 اين پيشكسوت رسانه اي گفت: بزرگاني كه در استان مسئول هستند به صرف داشتن عنوان، خودشان را از داشتن مشاور در حوزه رسانه و ارتباطات بي نياز مي دانند.
 
 سلطاني با طرح سوالي ادامه داد: آيا استاندار يا امام جمعه و ... مشاوره رسانه اي دارند؟! اغلب مديران استان ندارند !
 
 وي در رابطه با داشتن دانش كافي درفضاي مجازي افزود: فضاي مجازي بستري دارد كه اگر مديران آگاهي از آن نداشته باشند براي آنها مشكلات متعددي در دنياي ارتباطات و رسانه به وجود مي آيد.
 
 سلطاني در مورد ضرورت داشتن مشاور توسط مديران ارشد گفت: درحال حاضر ضرورت داشتن مشاور رسانه اي احساس مي شود ولي مشاوري تربيت نشده است البته افراد با تجربه هستند اما سيستمي كه بخواهد مشاور تربيت كند وجود ندارد. براي اين مهم داشتن تجربه ، مطالعه و ديدن دوره هاي روابط عمومي براي مديران سازمان ها لازم است.
 
 رييس هيات مديره خانه ارتباطات استان اصفهان با ارائه پيشنهادي گفت: براي تربيت و نهادينه شدن مشاوران رسانه اي بايد در شوراي عالي استان برنامه اي تدوين بشود تا به صورت اجبار هر مدير دوره هاي مورد نظر را بگذراند.
 
 مدير روابط عمومي دادگستري استان اصفهان همچنين در ادامه اين نشست گفت: روابط عمومي ها توانمندي هاي مورد انتظار را ندارند در حالي كه رسالت اول روابط عمومي ها اطلاع رساني است.
 
 علي شايگان اظهار كرد: شبكه هاي اجتماعي و ارگان ها و سازمان هاي دولتي يك سري محدوديت هايي دارند و رسانه هاي مكتوب در حال كم رنگ تر شدن هستند پس بايد روي شبكه هاي اجتماعي و اطلاع رساني بيشتر كار شود.
 
 وي افزود: در قوه قضاييه مركز روابط عمومي قوه قضاييه به دستور آقاي رييسي افتتاح شد كه اين اتفاق باعث همكاري رسانه و روابط عمومي مي شود.
 
 به گزارش موج، رسانه عصر اصفهان درنشست مشتركي با موضوع چشم انداز تعامل بين رسانه و روابط عمومي و نقش آن در توسعه اجتماعي كه به حضور برخي ازمديران روابط عمومي هاي استان و بزرگان و پيشكسوتان رسانه برگزار شد ، در رابطه با نقش رسانه و روابط عمومي و ارتباط آنها در جامعه به تبادل نظر پرداختند.