شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : روابط عمومي، تصويرگران واقعي سازمان ها
دوشنبه، 23 اردیبهشت 1398 - 10:01 کد خبر:38323
باور دارم روابط عمومي نه تنها چشم و گوش و زبان دستگا ه ها و مديران بلكه تصويري تمام نما از شخصيت آنهاست. روابط عمومي تنها يك علم نيست، هنر است. هنر ارتباطي. روابط عمومي مجموعه اي است از خلاقيت ها.


شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)-|| سال 73 كه خبرنگار شدم و بنا به ماهيت شغلي و خصلت كاري مجبور به ارتباط نزديك با روابط عمومي دستگاه هاي مختلف ،نقش و جايگاه حساس و حياتي اين بخش را با همه وجود حس كردم.
 
 آنچه در برخورد با
روابط عموميها در ذهن من خبرنگار نقش مي بست تصوير واقعي از آن سازمان بود. در همين برخوردها بودكه مي شد نگاه و تفكر حاكم بر آن دستگاه ها را شناخت لذا همين شناخت مي شد مباني من براي شناساندن آن سازمان به جامعه.
 
 در اين ارتباط ها بود كه مي شد به راحتي هنر و خلاقيت توام با مديريت را در روابط عمومي ها تشخيص داد. آنجا كه روابط عمومي ها در انجام وظايف خود موفق عمل كرده بودند و با تلفيق هنر و خلاقيت و مديريت توانسته بودند انسجامي درست در نظام ارتباطي و اجزا مختلف سازمان خود بوجود آورند آن سازمان همچون يك پيكره واحد نه تنها در انجام مسئوليت هاي خطير و تخصصي خود بلكه مهمتر از آن در عرصه اجتماعي نيز موفق عمل كرده و پرفروغ ظاهر شده بود.
 
 شنيدن يك صداي واحد ، ديدن يك تصوير موزون و هماهنگ مرا به اين باور مي رساند كه روابط عمومي آن سازمان توانسته در انجام وظيفه خطير خود يعني ايجاد حلقه ارتباطي ناگسستني بين اجزا موفق عمل كند .
 
 در اين ارتباط ها مي ديدم مجموعه هايي كه مديران روابط عمومي آن داراي خلاقيت ، تفكر مشخص و شناخت درست از جامعه و واقعيت ها آن هستند تا چه ميزان در هموار كردن مسير تحقق اهداف و برنامه هاي سازمان خود موثر و نقش آفرينند.
 
 اين دسته از روابط عمومي ها با ترسيم فضايي شفاف و واقعي از درون و بيرون سازمان خود براي مديران به آنها شجاعت تصميم گيري و پذيرش تغييرات مي دادند و از اين طريق امكان بكارگيري اين تغييرات به نفع سازمان را فراهم مي كردند. اين روابط عمومي ها اعتماد بخش بودند. اين دسته از روابط عمومي ها به راحتي افكار عمومي را پيش بيني مي كردند ومدبرانه جهت مي دادند.
 
 در برخورد با اين روابط عمومي ها صداقت و درستي برخورد با رسانه هارا مي شد با همه وجود لمس كرد. اين نوع برخورد چقدر شيرين و اثرگذار بود.
 
 من به عنوان يك خبرنگار در برخورد با اين سازمانهاي همراه مي شدم. سعي مي كردم در رسيدن به اهداف كنارشان باشم و مسيرشان را هموار كنم. به خودم اجازه نمي دادم با بزرگ نمايي مشكلاتشان شيطنت كنم. سعي مي كردم كنارشان باشم.
 
 طي نزديك به دو دهه فعاليت حرفه اي در رسانه ها و ارتباط مستقيم و صميمي با روابط عمومي دستگاه هاي مختلف به خوبي جايگاه و اهميت نقش آفريني روابط عمومي را حس كردم. ديدم كه چگونه مي توانند در مواقع بحراني ناجي سازمان خود باشند.
 
 نگاه و برخورد روابط عمومي ها براي من تداعي كننده شخصيت و شماي ظاهري و باطني و مهمتر از آن سبك مديريتي و تفكر جاري و ساري بر سازمانها بود.
 
 باور دارم روابط عمومي نه تنها چشم و گوش و زبان دستگا ه ها و مديران بلكه تصويري تمام نما از شخصيت آنهاست. روابط عمومي تنها يك علم نيست، هنر است. هنر ارتباطي. روابط عمومي مجموعه اي است از خلاقيت ها.
 
 27 ارديبهشت ماه روز روابط عمومي بر همه همكاران تلاش گر و فرهيخته مبارك.
 
 منبع: http://www.akhbarbank.com