شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : گزارش نشست شوراي هماهنگي مديران روابط عمومي صنعت بيمه
دوشنبه، 16 اردیبهشت 1398 - 15:53 کد خبر:38236
نشست شوراي هماهنگي مديران روابط عمومي صنعت بيمه با حضور مدير كل محترم روابط عمومي و امور بين الملل بيمه مركزي ج.ا.ا، هيئت همراه و مديران روابط عمومي صنعت بيمه به ميزباني شركت بيمه تعاون برگزار شد.



شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)-|| نشست شوراي هماهنگي مديران روابط عمومي صنعت بيمه با حضور مدير كل محترم روابط عمومي و امور بين الملل بيمه مركزي ج.ا.ا، هيئت همراه و مديران روابط عمومي صنعت بيمه به ميزباني شركت بيمه تعاون برگزار شد.

به گزارش شارا، در ابتداي اين نشست زندي مديركل محترم روابط عمومي و امور بين الملل بيمه مركزي ضمن ارائه گزارشي از برگزاري نمايشگاه بورس، بانك و بيمه و چگونگي حضور شركتهاي بيمه در نمايشگاه، به تشريح برنامه هاي آتي شوراي روابط عمومي هاي صنعت بيمه پرداختند.

وي بيان داشت: از همه شركت هاي حاضر در نمايشگاه كه حضور داشتند و تلاش كردند تا مجموعه صنعت بيمه از اين رويداد بهره مند شود تشكر مي كنم. نقطه عطف اين نمايشگاه وجود كارگاههاي آموزشي و تخصصي بود كه توسط بيمه مركزي و با همكاري شركتهاي ديگر برگزار شد و اميدوارم در نمايشگاههاي آتي هم اين رويه ، كامل تر و پربارتر ادامه پيدا كند.

در ادامه اين جلسه، دكتر مظلومي مديرعامل بيمه تعاون، ضمن خوش آمد گويي به مديران حاضر در نشست ، شوراي هماهنگي روابط عمومي را از مهم ترين و موثرترين نشست ها و كارگروههاي فعال در صنعت بيمه برشمرده و بيان داشتند : وجود اتحاد و انسجام در تصميم گيريها و اقدامات موثر اين شورا در خصوص مباحث فرهنگي مرتبط با صنعت، يكي از دلايل مهم برتري آن نسبت به كارگروههاي ديگر فعال در اين عرصه است .

وي افزودند: همه ما مي دانيم كه صنعت بيمه در كشور ما به جهت مقايسه آن با بيمه جهاني و هم به لحاظ عدم وجود رتبه مناسب در اقتصاد داخلي كشور در جايگاه واقعي خود قرار ندارد. به اين شكل كه ما از نظر توليد ناخالص ملي داخلي در هر رتبه اي كه در جهان قرار داشته باشيم ، صنعت بيمه در آن جايگاه قرار ندارد . اين نشان دهنده اين است كه بيمه در كشور ما از بقيه بخشهاي اقتصادي در طول هشتاد سال حيات خود دچار عقب افتادگي شده است.

وي نقش روابط عمومي ها در راستاي ارتقاي صنعت بيمه از لحاظ عملكردي و هم از نظر جايگاه اصلي آن در افكار عمومي را مهم تلقي كرده و افزود: در ببحث تصادفات جاده اي كه صنعت بيمه به شدت درگير آن است ، كمك روابط عمومي هاي اين صنعت است كه مي تواند نتايج مطلوبي را در مسير اعتلاي فرهنگ بيمه در جامعه حاصل كند.

دكتر مظلومي گسترش شبكه هاي اجتماعي و توسعه رسانه هاي مجازي را ابزار بسيار مناسبي دانست كه روابط عمومي ها مي توانند از طريق آن بر حساسيتهاي افراد به بروز خسارتهاي ناشي از اتفاقات طبيعي و انساني كه در اثر نبود بيمه به عنوان يك امر ملزم در ميان خانواده ها به وجود مي آيد بهره ببرند.

ايشان با اشاره به واژه جيب گشاد به عنوان يك اصطلاح در جهان بيمه اظهار داشت : اين اصطلاح به اين معنا است كه جامعه و نهادها به صنعت بيمه به عنوان يك جيب گشاد براي مطالبه خسارتهاي خود تحت هر شرايطي نگاه مي كنند . اين نگاه تاسف بار به صنعت بيمه ، موجب خسران شركتهاي فعال اين عرصه شده است كه تغيير اين وضعيت از ماموريتهاي مهم روابط عمومي ها ميتواند تلقي شود كه آن هم نيازمند يك برنامه مدون براي فرهنگ سازي است.