شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : حجت‌اله صيدي: مهمترين برنامه بانك صادرات ايران در سال جاري ورود به منطقه سودآوري است
دوشنبه، 16 اردیبهشت 1398 - 15:37 کد خبر:38233
حجت‌اله صيدي گفت: مهمترين برنامه بانك صادرات ايران براي سال ٩٨ خروج از زيان و ورود به منطقه سود است كه با توجه به اصلاح ساختار مالي سال گذشته، در تلاش هستيم تا سهم بازار و نرخ موثر تسهيلات افزايش و در مقابل بهاي تمام شده پول را كاهش دهيم. در سال جاري فعاليت هاي ارزي بانك صادرات ايران افزايش خواهد يافت و برنامه‌ عرضه گروه مالي سپهر صادرات در بورس با جديت دنبال مي‌شود.

شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)-|| حجت‌اله صيدي گفت: مهمترين برنامه بانك صادرات ايران براي سال ٩٨ خروج از زيان و ورود به منطقه سود است كه با توجه به اصلاح ساختار مالي سال گذشته، در تلاش هستيم تا سهم بازار و نرخ موثر تسهيلات افزايش و در مقابل بهاي تمام شده پول را كاهش دهيم. در سال جاري فعاليت هاي ارزي بانك صادرات ايران افزايش خواهد يافت و برنامه‌ عرضه گروه مالي سپهر صادرات در بورس با جديت دنبال مي‌شود.


به گزارش شارا به نقل از روابط عمومي بانك صادرات ايران، مدير عامل بانك صادرات ايران با بيان اين مطلب، اهداف ارائه طرح‌ «طراوت» را براي حمايت از بخش‌هاي مختلف توليد تشريح كرد و افزود: بانكها در كنار شركت‌هاي بازار سرمايه، براي رفع تنگناي مالي و تخصيص بهينه وجوه نقد و اعتبار و سرمايه بين بخش‌هاي فعال اقتصادي، مي‌توانند با ايجاد تسهيلات تركيبي در بخش‌هاي مختلف عرضه و تقاضا، نقش مهمي بازي كنند و بانك صادرات ايران نيز با طرح «طراوت» بخش توليد و توزيع را هدف قرار داده است.


حجت‌اله صيدي درباره شيوه حمايت طرح طراوت از توليد كنندگان توضيح داد: بانك صادرات هميشه چند خط اعتباري خاص براي بخش توليد در دستور كار خود دارد، كه امسال آنها را ارتقا داده است، مثل طرح تسهيلات مرابحه، تسهيلات مضاربه، خريد دين، وام‌هاي مربوط به سهام در گردش، كه در سال جاري نيز آنها را ادامه خواهيم داد با همان شيوه البته با ارقام بالاتر.


مديرعامل بانك صادرات ايران گفت: بحراني را در حوزه بانكي احساس نمي‌كنم، اما در برخي بنگاه ها عدم تعادل‌هايي وجود دارد از اين رو دچار تنگناي تامين مالي هستند اما در بعضي ديگر كار درحال انجام است و از شرايط خوبي برخوردار هستند تا جايي كه محصولاتشان را تا يك سال بعد هم پيش‌فروش كرده‌اند از اين رو با بحران رو به رو نيستيم. البته براي رفع تنگناهاي مالي برخي شركت‌ها و براي تخصيص بهينه وجوه نقد، اعتبار و سرمايه به اين بخش‌ها، بازار سرمايه در كنار بانك‌ها مي‌توانند نقش مناسبي را ايفا كنند.


حجت‌اله صيدي خاطر نشان كرد: علاوه بر طرح «طراوت»، در سال ٩٨ چند طرح ديگر نيز معرفي مي‌شوند. تسهيلات در قالب طرح‌هايي براي ساير بخش‌ها مثل طرح ٦٧ كه سال گذشته ارائه شد، امسال با امكانات بيشتر ارائه خواهد شد كه هم براي بازار سرمايه و هم براي كارمندان و كارگران است كه به محض نهايي شدن اعلام خواهند شد.


صيدي درباره فعاليت بانك صادرات ايران در خارج از مرزهاي كشور نيز گفت: بانك در حال حاضر در برخي كشورها از جمله امارات، قطر، عمان، افغانستان، تركمنستان و ازبكستان داراي شعبه فعال است. در كشورهايي مثل عراق و سوريه نيز از طريق بانك‌هاي كارگزار و كشورهاي آسياي ميانه اقدام مي‌كنيم.


مديرعامل بانك صادرات ايران درباره فروش املاك مازاد بانك نيز گفت: البته سال گذشته عرضه‌هايي را انجام داديم اما در برخي موارد موفق به فروش اموال بانك نشديم، به عنوان مثال سال گذشته در بخش املاك، بيش از ٣٥٠ ميليارد تومان عرضه داشتيم كه موفق به فروش نشديم و امسال قصد فروش آنها را داريم، همچنين در بخش سهام نيز نزديك به ٢ هزار ميليارد تومان فروش داشتيم.