شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : شناخت نقش هاي متعدد هوش مصنوعي در روابط عمومي
چهارشنبه، 11 اردیبهشت 1398 - 08:01 کد خبر:38123
بررسي گسترش هوش مصنوعي در حال حاضر راه هاي زيادي را براي پيشرفت در آينده ايجاد كرده است و همچنين بحث هايي را در رابطه با حيطه و تنوع استفاده از هوش مصنوعي در روابط عمومي و نتايج تاثيرات احتمالي آن، ايجاد كرده است.

شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)-||نويسندگان| كريس گالووي و لوكاس سوياتك دانشگاه ماسي، نيوزيلند|||ترجمه|علي قنبرزاده – معاون روابط عمومي راه آهن- الهام گودرزي – كارشناس اطلاع رساني روابط عمومي راه آهن|| با توجه به نوظهور بودن هوش مصنوعي هنوز به طور قطعي نمي توان راجع به ميزان تاثير اين تكنولوژي ها بر روي روابط عمومي نظر داد. هشدارهاي كارورزان، مفسران و محققان بجاست. همانطور كه اين حرفه نواحي ناشناخه را ترسيم مي كند ممكن است با پيامدهاي هوش مصنوعي نيز دست به گريبان باشد. براي مثال اگر يك فعاليت روابط عمومي توسط يك سيستم انجام شود چه كسي يا (چه چيزي) مسئول عواقب آن خواهد بود؟ از طرف ديگر خوش بيني يك سري از افراد نسبت به فوايدي كه هوش مصنوعي براي اشخاص و سازمان ها دارد ارزشمند است.


هوش مصنوعي ممكن است بر روي گسترش نظريه روابط عمومي تاثير بگذارد. تاكنون انسان ها تنها مبدع پيام رساني بوده اند و نظريه حول فهم آنها از فعاليت هاي انجام شده و موانع بازدارنده مي چرخيد. با ظهور هوش مصنوعي، تكنولوژي هاي مشابه مي توانند براي مدت طولاني تري بدون دخالت انسان و گرفتن تصميمات و انجام كارها به صورت مستقل عمل كنند.

 

 تكنولوژي ها مي توانند تجزيه و تحليل پيشرفته را در بهبود دريافت و ذخيره سازي پيام ها به كار گيرند. بنابراين نظريه روابط عمومي حداقل احتياج دارد نقش سيستم هاي مبتني بر هوش مصنوعي را در افزايش روابط انسان ها پوشش دهد. چنين پيشرفت هايي به دليل به كارگيري روز افزون هوش مصنوعي در داخل و خارج روابط عمومي، سزاوار شناخت در برنامه هاي آموزشي روابط عمومي مي باشند.

يك پيشرفت حتمي است: شناخت نقش هاي متعددي كه هوش مصنوعي در روابط عمومي دارد و خواهد داشت حائز اهميت است. اين وظايف فراتر از اتوماسيون اداري مي باشند. اين نقش ها دسته اي از پيامدهاي تكنولوژيكي، اقتصادي و اجتماعي را به بار مي آورند كه روابط عمومي بايد آنها را درنظر بگيرد.


بررسي گسترش هوش مصنوعي در حال حاضر راه هاي زيادي را براي پيشرفت در آينده ايجاد كرده است و همچنين بحث هايي را در رابطه با حيطه و تنوع استفاده از هوش مصنوعي در روابط عمومي و نتايج تاثيرات احتمالي آن، ايجاد كرده است.

 

در سال هاي آتي تعيين ميزان تاثيرگذاري تكنولوژي ها و ديگر مصارف آنها در روابط عمومي ضروري خواهد بود. اين امر مستلزم بررسي دقيق پيشرفت صنعت و كارورزان مي باشد. فهم بهتر اينكه كارورزان چگونه مي توانند از ابزار موجود در دسترس شان به صورت موثر و كاملي استفاده كنند و نيز تعيين ويژگي هاي خوب و بد هوش مصنوعي در روابط عمومي ضروري مي باشد.
 

منبع مرجع: شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)